کد خبر: ۸۶۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
تعداد بازدید: ۵۲۴
سیزدهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر استان تهران با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، فریدون عطایی مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری تهران، سرهنگی مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، پروانه رضایی بختیاری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهران برگزار شد.

در سیزدهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر استان تهران عنوان شد: کارآفرینان سرچشمه ارزش آفرینی برای کشور هستندبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران،  انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نیز در سیزدهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر استان تهران با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره داشتند که اقتصاد مسئله مهم کشور است و هر کشوری که اقتصاد قوی داشته باشد سلطه پذیر نیست و کشوری که اقتصاد ضعیف داشته باشد سلطه پذیر و شکننده است.

وی ضمن تقدیر از تلاش های کارآفرینان عرصه اقتصادی کشور تصریح کرد: شما فرماندهان نبرد اقتصادی هستید که قدردان تلاش ها، ابتکارات و خلاقیت شما در عرصه تولید هستیم.

استاندار تهران با اشاره به حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان گفت: در ستاد تسهیل هیچ منع و محدودیتی برای رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان وجود ندارد.

محسنی بندپی سپس افزود: برای قوی تر کردن اقتصاد باید از تولید و تولید کننده به معنای واقعی و نه در شعار و کاغذ حمایت کنیم.

استاندار تهران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد پنجره واحد تاکید کرد: کاهش بروکراسی اداری زمینه بهبود فعالیت تولیدکنندگان را فراهم می‌کند و در این زمینه نیز همه دستگاه ها باید از تولید کنندگان حمایت کنند بانک‌ها نیز وظیفه مهمی در این زمینه به عهده دارند که باید فعال تر شوند.

محسنی بندپی همچنین تصریح کرد: اگر به دنبال رفع مشکلاتی همچون بیکاری، گرانی، آسیب های اجتماعی و غیره هستیم باید نگاه و برخورد علمی داشته و توانمندسازی آحاد جامعه در دستورکار قرار گیرد که استانداری تهران با این نگاه راهبردی از سال 97 تاکنون جلسات منظم و کاربردی ستاد تسهیل را به صورت منظم و کاربردی برگزار کرده و هیچ منع و محدودیتی برای رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان وجود ندارد.

محسنی بندپی ادامه داد: استانداری تهران به عنوان دستگاه حاکمیتی در حوزه معاونت امور اقتصادی تلاش کرده تا با توجه ویژه به مسائل اقتصادی زمینه رونق تولید و تحقق تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری را فراهم کند.

 وی گفت: دشمنان نظام و انقلاب با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، سیاسی و غیره به دنبال ضربه زدن به کشور ما هستند اما علی رغم این مشکلات و برخی از مسائل داخلی، کارآفرینان و فعالان عرصه تولید همواره تلاش خود را معطوف بهبود وضعیت اقتصادی کشور کرده اند.

استاندار تهران تصریح کرد: 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به استان تهران اختصاص یافته که هزار میلیارد آن پرداخت شده است، به علاوه خبرگان بانکی استان تهران تشکیل شده تا وضعیت پرداختی بانک‌ها به تولیدکنندگان بهبود پیدا کند.

محسنی بندپی سپس گفت: سه میلیون و 320 هزار نفر بیمه‌پرداز در استان تهران داریم و سالانه 200 تا 220 هزار نفر به جمعیت استان اضافه می‌شود، که علی رغم این شرایط نرخ بیکاری در استان تهران تک رقمی شده که این امر حاصل همت و تلاش شما کارآفرینان و تولیدکنندگان است.

رحیم سرهنگی مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در این جشنواره با بیان این که کارآفرینان سرچشمه ارزش آفرینی برای کشور هستند، در ادامه با اشاره به مراحل انتخاب کارآفرینان نمونه ملی گفت : آنان برترینهای حوزه خود هستند که ویژگی بارز آنان نوآوری و خلاقیت  است .

وی افزود: شناخت کارآفرینان به کشوردر شرایط کنونی کمک بسیاری می کند چرا که آنان با ریسک پذیری مسیر را برای دیگران باز می کنند.

وی در ادامه گفت : شرکتهای نوآور امروزه با بکارگیری تکنولوژی های جدید و ارتباطات اینترنتی  توانسته اند به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو به راحتی در دسترس عموم قرار گیرند.

سرهنگی با اشاره به وجود گرایش عمومی مردم به کارآفرینی گفت: باید برای افزایش مهارت، توانایی و ارتقای کیفی اقداماتی صورت بگیرد .

وی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید اولویت هایی وجود دارد ؛ مسئله اول افزایش حمایت های اجتماعی بوده که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین وزارتخانه اجتماعی با آگاهی از مشکلات مردم این حمایت‌ها را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: برای توسعه کارآفرینی در کشور سه مولفه مهم باید وجود داشته باشد؛ نخستین مولفه گرایش مردم به کارآفرینی است که خوشبختانه این عزم در جامعه و در بین جوانان دارای صاحب ایده وجود دارد.

در  ادامه این نشست پروانه رضایی بختیاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان تهران با اشاره به همت والای دولت در جهت تولید و اعتلای قدرت تولید کشور گفت: وجود این تعداد کارآفرین برتر نشان می دهد که یک جامعه زنده و پویا است و نوید دهنده آینده‌ای بهتر خواهد بود و در عین حال نشان می‌دهد که جامعه و مسئولین کشور نیز در جریان این تلاش‌ها و کوشش‌ها هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در ادامه گفت: کارآفرینان موتور محرکه تولیدند که با شجاعت خود توانایی به کارگیری و استفاده از منابع موجود را دارند.

وی در راستای ارزش فعالیت کارآفرینان با هدف افزایش اشتغال کشور گفت: اگر نیروی انسانی سرمایه اصلی کشور است ، کار آفرین ها آبروی این سرمایه هستند و آنها هستند که به این سرمایه بها می دهند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران آموزش را اولین گام در جهت شکوفایی تولید و حرکت در جهت توسعه دانست و گفت: کودکان را باید آموزش داد تا هر کدام یک کارآفرین باشند، هرچند که این یک توانایی ذاتی است ولی با آموزش در کودکی نیز می‌توان این روحیه را در کودکان پرورش داد. در راستای حمایت از کارآفرینان نظام های اداری و حقوقی باید تقویت شوند و جامعه نیز باید قدردان این زحمتکشان باشد.

وی با اشاره به ایجاد باشگاه‌های کارآفرینی گفت: هدف این باشگاه‌ها تقویت روحیه کارآفرینی در جوانان از طریق انتقال تجارب پیشکسوتان این حوزه است. جوانان در این مکان می‌توانند مهارت پرسشگری و آزمون و خطا را کسب نمایند و از اشتباه نترسند و دوباره امتحان کنند و بدانند این اشتباهات نتیجه یک پیروزی و موفقیت بزرگ است. همچنین روحیه کار تیمی را در خود پرورش دهند.

رضایی بختیاری به معرفی گروه دیگری از کارآفرینان یعنی کار آفرینان اجتماعی پرداخت و افزود: دغدغه اصلی این کارآفرینان مسائل اجتماعی است، اما آنان با استفاده از راه حل‌های اقتصادی این مسائل را حل می‌ کنند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در ادامه با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با شرح وظایف گسترده، پیشتاز در امر شفافیت است، تاکید کرد: شفافیت در هر سطح و انگیزه‌ای که رخ می‌دهد باید از آن استقبال کرد.

وی افزود: رویه مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در قبال جامعه کارآفرینی و کارفرمایی، رعایت اصل تفاهم و تعامل در کنار اجرای موازین و مقررات قانونی است تا جامعه کار و تولید استان در وضعیت تحریم‌های ظالمانه و فشار اقتصادی دشمنان، نقش خود را در استمرار استقلال اقتصادی کشور به خوبی ایفا کند.

پروانه رضایی بختیاری از کاندید شدن چهار شرکت به عنوان نامزد در بخش کارآفرین ملی خبر داد و افزود: در سیزدهمین دوره معرفی کارآفرینان استان تهران در سال گذشته ۳۵۸ شرکت در سطح استان اقدام به ثبت نام کردند که تعداد ۴۷ شرکت به مرحله بازدید میدانی راه یافتند و در پایان نه شرکت، که شامل سه شرکت در بخش صنعت، سه شرکت در بخش خدمات و سه شرکت در بخش کشاورزی با عنوان شرکت کار آفرین برتر انتخاب و هفت شرکت نیز در بخش صنعت به عنوان شرکت تلاشگر شایسته تقدیر معرفی شدند.

سلطان حسین فتاحی موسس شرکت امرسان یکی ازکارآفرینان برتر با اشاره به اینکه جوانان میتوانند فرصت‌ها را ازمیان تهدید ها شکار کنند گفت : جوانان برای حرکت رو به جلو نیاز به خلاقیت و نوآوری دارند.

وی با اشاره به اینکه سازمان ها بدون نوآوری وخلاقیت افول می کنند افزود: شالوده اصلی هرموفقیتی ایده های نو وخلاقانه است.

علی رسولی‌زاده، مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت افزود: شیوع ویروس کرونا از یک سو و نبود زیرساخت‌های مناسب از سوی دیگر یک مشکل اساسی را در کشور نمایان کرد، چرا که مردم با توجه به وضع قانون فاصله‌گذاری اجتماعی نباید در صف قرار می‌گرفتند و ملزم به رعایت فاصله اجتماعی بودند. به همین دلیل، وزیر اقتصاد و سازمان بورس بر احراز هویت غیرحضوری در کشور تأکید داشتند و با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای اولین بار احراز هویت غیرحضوری در کشور مطرح شد.

رسولی‌زاده خاطرنشان کرد: شرکت دانش بنیان ما نیز بعد از مطرح شدن این مسئله به دلیل وظیفه ملی خود وارد این حوزه شد و در مدت زمان کوتاهی موفق به ارائه سرویس احراز هویت غیرحضوری مبتنی بر هوش مصنوعی شد. این خدمت بر بستر اپلیکیشن سیگنال عرضه شد. سیگنال، از یک سال پیش کارش را به عنوان ارائه‌دهنده اطلاعات لازم برای سرمایه‌گذاری آغاز کرده و اکنون بزرگترین اپلیکیشن بازار سرمایه با بیش از یک میلیون نصب است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تأکید کرد: مبحث پردازش اطلاعات با استفاده از هوش مصنوعی و احراز هویت غیرحضوری به سامانه سیگنال اضافه شده و در این سامانه، الگوریتم‌های متنوع هوش مصنوعی که حاصل تلاش سه سال گذشته مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت است، افزوده شده‌اند.

رسولی‌زاده تأکید کرد: طی کم‌تر از دو هفته که از رونمایی این محصول گذشته، چندصد هزار نفر از هموطنان توانستند به صورت غیرحضوری احراز هویت شوند.

محمد محمدی مدیرعامل تعاونی پرورش ماهیان زینتی استان تهران در خاتمه جلسه با اشاره به استقبال فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی و شیلات نسبت به این حرفه گفت: طی دو سال اخیر بسیاری از فارغ التحصیلان علاقه‌مند در رشته‌های شیلات به عرصه تکثیر و پرورش آبزیان و ماهیان زینتی وارد شدند.اگر کمک‌های مالی بانک‌ها و موسسات دولتی تسهیل و شاغلان این حرفه از نظر مالی تامین شوند اشتغال زایی گسترده‌ای را در سطح کشور به دنبال دارد.

مدیرعامل تعاونی پرورش ماهیان زینتی استان تهران با اشاره به اشتغالزایی بالای تکثیر و پرورش ماهیان زینتی افزود: با توجه به استقبال بازار از عرضه و خرید ماهیان زینتی ضروری است با اقدامات فرهنگی زمینه استفاده از آکواریوم را در بین خانواده‌ها فراهم کنیم.

مدیرعامل تعاونی پرورش ماهیان زینتی استان تهران پیشنهاد کرد در کنار تعاونی‌های تولیدی مراکزی برای توزیع ماهیان زینتی ایجاد شود .

در پایان این مراسم از  علی رسولی زاده نی از شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت، حسن تقی زاده انصاری از شرکت هلدینگ مارکوپلو، صنم السادات فرنودی از شرکت رهپویان دانش و فناوری فرا در بخش خدمات و سلطان حسین فتاحی از شرکت صنایع امرسان، محمد عرب از شرکت تولیدی شیما کفش و  علی مالامیری کجوری از شرکت فردوس کاران امید (ایلیا استیل) در بخش صنعت، محمد محمدی از شرکت پرورشی، تحقیقاتی ماهیران و میر اسلام تیموری از شرکت فرآورده های لبنی تین(دامداران) و حسین مرادی قهدریجانی از شرکت بسیم گوشت(سهامی خاص) در بخش کشاورزی به عنوان کارآفرین برتر تجلیل شد .

همچنین در بخش صنعت حسن ابراهیم پور ضیایی از شرکت فنی مهندسی صنعت و دریایی فناوران سیراف، سید طهمورث افضلی از شرکت فراز کاویان، محمد رضا شهبازی از نفت و گاز سیه فام، مرجان بابکی از شرکت تولیدی فارمد بهین آزما (سهامی خاص)، سید البرز مجذوب حسینی از صنایع شیمی ساختمان آبادگران، افشین پاک نهال از شرکت کارا الکترونیک مبنا و مصیب علیشیر از تعاونی دانش بنیان پترو پژوهش اهورا هفت شرکت شایسته تقدیر معرفی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: