کد خبر: ۸۶۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
تعداد بازدید: ۳۳۹
سفر کاری رئیس مجلس به استان خوزستان و ارتباط رودررو با مردم، از زوایای مختلف قابل‌بررسی است.

پشت‌میزنشینی خوب است بازدید میدانی بد!به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت  ؛  سفر کاری رئیس مجلس به استان خوزستان و ارتباط رودررو با مردم، از زوایای مختلف قابل‌بررسی است. در این میان، برخی سعی کردند با حاشیه‌سازی، این سفر را تبلیغاتی جلوه دهند، اما دلیل این رفتار چیست و ریشه آن کجاست؟
اول. نکته اول آن است که رئیس محترم مجلس، به‌عنوان نماینده همه ملت ایران و نه‌تنها حوزه انتخابیه خود، باید با مردم و فعالان بخش‌های مختلف ارتباط چهره به چهره داشته و با مشکلات و دغدغه‌های مردم، از نزدیک آشنا باشد. گویا در چند سال گذشته، در اثر کاستی‌ها و کم‌تحرکی‌ها، آن‌قدر متر و معیار مدیریت و نمایندگی برای برخی تغییر کرده که جای ارزش و ضد ارزش برایشان عوض‌شده است. نکته مثبت آن است که سفر به خوزستان، قرار است اولین بازدید میدانی و حضور استانی رئیس جدید مجلس باشد و این جریان ادامه خواهد یافت.
باید از کسانی که نگران شده‌اند پرسید آیا اگر مسئول قوه مقننه که بر اساس قانون، ناظر بر حسن اجرای امور است، در دفتر کار خود بنشیند و دغدغه‌ای برای لمس مشکلاتی که زندگی مردم را سخت کرده نداشته باشد، راضی می‌شوید؟ بحث آنجاست که در چند سال اخیر، آن‌قدر یک معروف توسط بعضی مسئولان انجام‌نشده که امروز، وقتی کسی آن را اقامه می‌کند، برای بعضی‌ها عجیب و غیرمنتظره است. حال‌آنکه آنچه طبیعی و مورد انتظار و مطابق با وظایف نمایندگی است، حضور مرتب و با برنامه در میان مردم است.
دوم. انتخاب خوزستان به‌عنوان اولین مقصد بازدید و نظارت استانی، قابل‌تحسین است. حضور مسئولان عالی در میان مردم، هرچند باید نتایج ملموسی داشته باشد، اما صرف تعامل و گفت‌وگوی مستقیم مردم با مسئولان، آورده‌های زیادی دارد. خوزستان، متأسفانه یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است و از غنی‌ترین مناطق این سرزمین است، اما غنا و ثروت بزرگ‌تر آن، مردمان فهیم، مؤمن و مقاوم آن است که در ایام دفاع مقدس و دوره‌های دیگر، میهن‌دوستی، عزت و صلابت خود را به نمایش گذاشته‌اند. نجابت و بزرگی این مردم، بزرگ‌ترین ثروت خوزستان است و صرف وقت مسئولان عالی کشور برای آن‌ها، نه‌تنها غیرضروری و حاشیه نیست، بلکه وظیفه و متن مسئولیت مدیران عالی کشور است.
سوم. تعامل چهره به چهره با مردم را باید با جدیت ادامه داد. سران قوا، نمایندگان و مدیران عالی و میانی کشور، باید حرف مردم و به‌ویژه محرومان را مستقیم بشنوند. حاشیه‌سازی‌ها هم راه به‌جایی نخواهد برد، مردم خوزستان و ان‌شاءالله پس‌ازآن، سیستان و خراسان و آذربایجان، خود بهتر می‌توانند در مورد خادمانشان قضاوت کنند.

مسعود پیرهادی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: