کد خبر: ۸۶۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
تعداد بازدید: ۲۹۰
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «سامانه شاد» سامانه خوبی است اما باید زیر ساخت استفاده لازم در کشور برایش فراهم شود.

امکان پوشش گسترده «سامانه شاد» تا قبل از آغاز سال تحصیلی فراهم شود/ مدارس تا مشخص شدن تکلیف آموزش از والدین هزینه‌ دریافت نکنند/ باید برای تهیه گوشی هوشمند دانش‌آموزان بی‌بضاعت فکر کردبه گزارش خبرداغ، علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره استفاده از «سامانه شاد» برای آموزش‌های مجازی دانش‌آموزان و مشکلاتی که گفته می‌شود در حال حاضر این سامانه با آن رو به رو است، گفت: باید گفت «سامانه شاد» شبکه آموزشی خوبی است که آموزش و پروش برای آموزش دانش‌آموزان باتوجه به شرایط شیوع بیماری کرونا راه‌اندازی کرده است. 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اما به تنهایی راه‌اندازی یک شبکه و سامانه کافی نیست، باید پشتیبانی قوی داشته باشد و اینترنت و امکانات در مدارس سطح کشور علی‌الخصوص روستاها وجود داشته باشد تا دانش‌آموزان بتوانند از آن استفاده  کنند.  

وی با اشاره به حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خودشان گفت: در حوزه انتخابیه خودم تبریز با مسئولان مخابرات جلسه داشتم و پوشش شبکه اینترنت را برای روستاها با آغاز سال تحصیلی، پیگیری می‌کردم تا ببینم در چه حدی است، دوستان در مخابرات گزارش دادند که روستاهای بالا ۲۰ خانوار پوشش برایشان صد در صد خواهد بود. 

نماینده آذر شهر، تبریز و اسکو ادامه داد: مخابرات تبریز به من گفت ۲ ماه طول می‌کشد تا این پوشش صد در صدی شود، گفتم دیر است از مهر ماه باید دانش‌آموزان از سامانه شاد استفاده کنند، بنابراین قرار است کاری برای پوشش بهتر و گسترده‌تر انجام شود و لازم است که این کار قبل از مهر صورت گیرد. 

وی یادآور شد: البته طبق گفته‌های وزیر آموزش و پرورش و تصمیمات گرفته شده در برخی از روستاها که جمعیت زیادی ندارند و برای تشکیل کلاس مشکل فاصله‌گذاری اجتماعی ندارند، دانش‌آموزان سر کلاس حاضر خواهند شد. 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جاهایی که نیاز به استفاده از اینترنت و شبکه شاد است، باید هرچه زودتر اگر مشکلاتی وجود دارد، پیگیری شود. 

وی با اشاره به موافقت رئیس‌جمهور درخصوص ارائه سیم‌کارت دانش‌آموزی گفت: در بعضی از مناطق دسترسی دانش‌آموزان به سیم‌کارت مطرح بود، کمیسیون آموزش و تحقیقات  اقدام کرده و آقای رئیس‌جمهور هم دستور دادند سیم کارت مدارس تامین شود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: البته فقط بحث سیم کارت مطرح نیست بلکه امکانات دیگری هم لازم است، ممکن بعضی از اولیا امکان تهیه گوشی هوشمند برای استفاده از فضای مجازی و سامانه شاد را نداشته باشند، آموزش و پروش باید این موضوع را  پیگیری کنند. ما هم در  مجلس پشتیبانی، نظارت و پیگیری خواهیم کرد.

وی درباره این‌که هنوز سال تحصیلی آغاز نشده و مشخص نیست آموزش‌ها به صورت آنلاین است یا حضوری برخی مدارس هزینه سرویس و برخی امکانات حضوری را دریافت کرده‌اند و اولیا از این موضوع ابراز ناراحتی می‌کنند، گفت: آموزش و پروش روی این موارد باید نظارت داشته باشد تا  حقوق مردم از این جهات ضایع نشود.

منادی سفیدان خاطرنشان کرد: تا تکلیفی مشخص نشود، مبنی بر این‌که  آموزش دانش‌آموزان به صورت حضوری است یا مجازی، آموزش و پروش باید به مدارس بگوید بعضی از هزینه‌ها مانند هزینه سرویس را دریافت نکند و هنگامی که مشخص شد آموزش حضوری است، آن را بگیرند. 

وی تاکید کرد: لازم است آموزش و پروش برای برخی از هزینه‌ها بخشنامه‌ای را برای تمامی مدارس صادر کند و بگوید تا روشن شدن تکلیف دست نگهدارند و پولی از والدین دریافت نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: