کد خبر: ۸۶۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
تعداد بازدید: ۸۳۰۵
مهلت انتخاب رشته کنکور دکتری ۹۹ ساعت ۲۴ امشب به پایان می‌رسد.

آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور دکترای ۹۹به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین: مهلت انتخاب رشته کنکور دکتری ۹۹ ساعت ۲۴ امشب به پایان می‌رسد.

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری ۹۹ و مجاز شدن بیش از ۱۱۶ هزار نفر، فرایند انتخاب رشته از روز دوشنبه سوم شهریورماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و ساعت ۲۴ امشب به پایان می رسد.

علاقه مندان امکان انتخاب ۵۰ کد رشته محل بر اساس اولویت علاقه را دارند. همچنین آن دسته از داوطلبانی که در این سه روز نسبت به انتخاب رشته محل‌های تحصیلی اقدام کرده اند در صورت تمایل تا امشب نسبت به مشاهده یا ویرایش کد رشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

داوطلبانی که نسبت به انتخاب رشته اقدام می کنند با توجه به نمره کل اکتسابی، کد رشته محل های انتخابی و حد نصاب تعیین شده توسط دانشگاه ها برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی معرفی می شوند. فردی که مجاز به انتخاب رشته باشد، در صورت دارا نبودن حد نصاب نمره لازم که توسط موسسات تعیین می شود برای مرحله مصاحبه معرفی نمی شود.

در این دوره از آزمون دکتری تعداد ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب ثبت نام کرده بودند که ۷۰ درصد (بیش از ۱۵۰ هزار نفر) در جلسه آزمون حاضر بودند و ۳۰ درصد غیبت داشتند که این غیبت در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.

این آزمون بعد از پنج ماه تعویق، روز پنجشنبه ۹ مرداد ماه در هفت گروه آموزشی، ۲۴۵ کد رشته امتحانی، در ۱۴۳ حوزه امتحانی و در ۶۰ شهرستان مختلف کشور برگزار شد.

بر اساس اعلام ابراهیم خدایی،‌ رییس سازمان سنجش آموزش کشور ظرفیت پذیرش دوره دکتری حدود ۲۴ هزار نفر است که از این تعداد ۱۴ هزار نفر مربوط به دانشگاه‌ های دولتی و ۱۰ هزار نفر مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: