کد خبر: ۸۶۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
تعداد بازدید: ۳۵۴
محمود صادقی، نماینده سابق تهران در مجلس در نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه، گفت: متأسفانه طیفی که طی سال‌های گذشته از هیچ تلاشی برای سنگ‌اندازی در راه موفقیت دولت جمهوری اسلامی ایران برای بهره‌برداری از توافق هسته‌ای فروگذار نکرده‌اند، تفسیری از برجام را، ازجمله در طرحی که توسط تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم ارائه شده، مطرح کرده‌اند که دستاویز دولت یاغی و عهدشکن ترامپ در تلاش برای استفاده از مکانیزم موسوم به ماشه قرار گرفته است.

نامه محمود صادقی خطاب به ظریفبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، متن این نامه به شرح ذیل است:

به نام خدا

جناب آقای دکتر جواد ظریف

وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

موفقیت دولت جمهوری اسلامی و تیم وزارت امور خارجه ایران در ناکامی و شکست بی‌سابقه دولت ایالات متحده آمریکا در جلب موافقت اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای بازگرداندن تحریم ‌هایی که براساس برجام و بموجب قطعنامه ۲۲۳۱ لغو شده اند را به جنابعالی و ملت ایران تبریک می‌گوییم.

همچنین شوربختانه مراتب تأسف خود را از بی‌توجهی دستگاههای رسمی تبلیغاتی داخلی، بویژه صدا و سیما، به این رویداد مهم بین‌المللی،  که به اذعان کارشناسان و ناظران مستقل بین المللی در تاریخ شورای امنیت کم و بلکه بی سابقه بوده است، ابراز می‌داریم. متأسفانه رقابت‌های سیاسی داخلی به حدی تنزل یافته که بعضا از ترس اینکه مبادا در انظار عمومی این موفقیت بزرگ، که درواقع مربوط به کل حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی ایران و ثمره‌ی مقاومت ملت ایران در پافشاری بر حق مسلم خود در برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای است، به حساب رقیب نوشته شود در دستگاههای تبلیغاتی و رسانه‌های تحت انحصار خود آن را کم‌رنگ جلوه می‌دهند. همچنین متأسفانه طیفی که طی سال‌های گذشته از هیچ تلاشی برای سنگ‌اندازی در راه موفقیت دولت جمهوری اسلامی ایران برای بهره‌برداری از توافق هسته‌ای فروگذار نکرده‌اند، تفسیری از برجام را، ازجمله در طرحی که توسط تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم ارائه شده، مطرح کرده اند که دستاویز دولت یاغی و عهدشکن ترامپ در تلاش برای استفاده از مکانیزم موسوم به ماشه قرار گرفته است. 

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، ضمن هشدار به افراط‌گرایان داخلی برای پرهیز از اینگونه اقدامات خلاف مصالح و امنیت ملی، از تلاش بی‌وقفه، هوشمندانه و صبورانه‌ی جنابعالی و همکارانتان در وزارت امور خارجه و دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد صمیمانه قدردانی می‌نماید.

 

محمود صادقی

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

چهارم شهریور ۱۳۹۹

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: