کد خبر: ۸۶۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
تعداد بازدید: ۱۹۱
لیگ نوزدهم که با شیوع کرونا وقفه‌ای طولانی را تجربه کرد به پایان رسید و جام حذفی هم در آستانه اتمام است.

برای بازگشت تماشاگران برنامه‌ای داریم؟به گزارش خبرداغ ، لیگ نوزدهم که با شیوع کرونا وقفه‌ای طولانی را تجربه کرد به پایان رسید و جام حذفی هم در آستانه اتمام است. این یکی از فصول پرماجرای فوتبال ایران بود که خوشبختانه بدون حادثه ناگواری تمام می‌شود. هنوز تاریخ شروع لیگ بیستم اعلام نشده، ولی با توجه به حضور چهار تیم ایرانی در لیگ قهرمانان که حداقل تا سوم مهر درگیر این مسابقات هستند، بعید است لیگ زودتر از اواسط مهر یا اوایل آبان شروع شود. هنوز جزئیاتی درباره شرایط برگزاری فصل جدید اعلام نشده و تنها شنیده می‌شود که قرار است پروتکل جدید و کاملتری تعریف و اجرا شود.

 

عالم‌گیری کرونا طولانی‌تر از چیزی شد که در شروع تصور می‌رفت و فصل جدید مسابقات فوتبال هم تحت تأثیر این ویروس مرموز و خطرناک خواهد بود. تجربه برگزاری هفته‌های اخیر می‌تواند به سازمان لیگ کمک کند که لیگ بیستم را با وضعیت بهتری شروع کند، طوری که مصونیت برای اعضای تیم‌ها بیشتر و کیفیت مسابقات بالاتر باشد. با این حال هنوز هیچ صحبتی درباره بازگشت تماشاگران مطرح نشده. در روزهایی که مسابقات بدون تماشاگر بود، برگزارکنندگان تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته بودند، از پخش صدای تشویق تا افکت تصویری و شبیه‌سازی حضور مردم روی سکوها، ولی هیچکدام نتوانست جای خالی هواداران را پر کند. مسابقات فوتبال هفته‌های اخیر، چه در ایران یا اروپا بدون تماشاگران چیزی کم داشت.

 

با شروع فصل جدید لیگ فرانسه، این کشور اجازه بازگشت تماشاگران را صادر کرده است. لیگی که بر خلاف 4 لیگ معتبر دیگر اروپا تصمیم به نیمه‌کاره ماندن مسابقات گرفت، زودتر از دیگران شروع کرده و این بار با بازگشت تماشاگران تصمیم شجاعانه‌ای گرفته است. هرچند ورزشگاه‌ها پر نمی‌شود و قرار است تماشاگران با فاصله بنشینند، ولی حضور آنها گرمی دوباره‌ای به فوتبال داده است. مسابقات لیگ دسته اول و دوم فرانسه که از جمعه شب شروع شده، با تماشاگران حس و حال متفاوتی دارد و این دلگرمی را به وجود آورده که می‌توان به شروع دوباره سایر فعالیت‌های اجتماعی هم خوشبین بود.

 

فصل جدید فوتبال ایران هم احتمالاً حدود دو ماه دیگر شروع خواهد شد و باید این سؤال را از سازمان لیگ پرسید که درباره بازگشت تماشاگران چه موضعی دارد؟ تجربه لیگ فرانسه و بازی‌های دوستانه پیش‌فصل نشان می‌دهد که می‌توان با بازگرداندن تماشاگران هیجان را دوباره به لیگ برگرداند و لازم است که ستاد کرونا و سازمان لیگ این مورد را در دستور کار قرار بدهند. احتمال ابتلا به ویروس کرونا در فضای باز ورزشگاه‌ها در صورت رعایت پروتکل‌ها به حداقل می‌رسد. اگر گیت‌های ضدعفونی در ورودی ورزشگاه‌ها در نظر گرفته شود و تماشاگران ملزم شوند با فاصله از یکدیگر بنشینند، این پروژه کاملاً اجرایی خواهد بود.

 

استفاده از بلیت‌های شماره‌دار و نظارت بر استقرار تماشاگران، راهکارهایی است که می‌تواند به رعایت فاصله اجتماعی روی سکوها کمک کند.  تجربه فصول گذشته نشان می‌دهد که به جز تعدادی از بازی‌های خاص، در اکثر مسابقات سکوها پر نمی‌شود و تقسیم تماشاگران در ورزشگاه‌ها تنها نیاز به مدیریت دارد. سازمان لیگ با بازگرداندن تماشاگران می‌تواند طرفداران فوتبال را راضی کند، هیجان را به مسابقات برگرداند و به درآمدزایی تیم‌ها کمک کند. وقتی مردم به فضاهای بسته مثل مراکز خرید و رستوران‌ها می‌روند، باز کردن دوباره ورزشگاه‌ها به روی هواداران هم منطقی و اجرایی به نظر می‌رسد.

ایران ورزشی 

 
 
 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: