کد خبر: ۸۶۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
تعداد بازدید: ۱۹۸
استاد روابط بین‌الملل آمریکایی توجیه دولت ترامپ برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه را خالی از فکر دانست و گفت: خلق و خوی ترامپ از نظر بخش بزرگی از مردم آمریکا مناسب ریاست‌جمهوری نیست.

ایالات متحده برای حفظ ائتلاف‌های بین‌المللی تضعیف شده است/ جامعه آمریکا توجیه ترامپ برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه را خالی از فکر می‌داند/ فقط دو اتفاق می‌تواند ترامپ را نجات دهد؛ سکته بایدن و حمله تروریستی به آمریکابه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، ادوارد رودز، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه جرج میسون آمریکا است. وی در حوزه‌های روابط بین‌الملل و سیاست خارجی آمریکا مشغول بحث و بررسی و تحقیق است. رودز در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌ها بیان کرد.

ترامپ «دگرهراس» است

ترامپ با وجود صحبت از مذاکره همچنان ایران را «دشمن غیرقابل تحمل» خود می‌داند

ادوارد رودز در مورد اظهارات اخیر ترامپ در مورد مذاکره و توافق با ایران گفت: ترامپ هیچ مشکلی برای دستیابی به هرگونه راه‌حل بر اساس مذاکره ندارد، اما بعید است با هر چیزی که مخالفان سیاسی وی می‌توانند به عنوان امتیاز دادن به ایران توصیف کنند، موافقت کند.

وی در ادامه افزود: امیدواریم حمایت از معاون رئیس‌جمهور پیشین بایدن به اندازه کافی باشد که البته برای این کار بیشتر هواداران بایدن باید رأی دهند و در انتخابات شرکت کنند. رئیس‌جمهور ترامپ تا حدودی «دگرهراس» است و تمام جهان خارج را ذاتاً خصمانه، تهدیدآمیز و غیرقابل اعتماد می‌بیند. هرگونه معامله با ایران یا حداقل هر معامله‌ای که منجر به امتیازات گسترده ایرانی شود، از نظر حامیان اصلی رئیس‌جمهور غیرقابل توجیه است، مخصوصا اگر توسط بسیاری از رأی‌دهندگان مستقل یا حامیان بایدن پشتیبانی شود. توافق با ایران باید یک پیروزی باشد که رئیس‌جمهور بتواند از آن به عنوان ابزاری در انتخابات استفاده کند، به احتمال زیاد وی همچنان ایران را به عنوان دشمن غیرقابل تحمل خود می‌داند.

خلق و خوی ترامپ از نظر بخش بزرگی از مردم آمریکا مناسب ریاست‌جمهوری نیست

اگر انتخابات همین امروز برگزار شود، ترامپ بازنده است

 

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه جرج میسون در ادامه تاکید کرد: اگر انتخابات همین امروز برگزار شود، ترامپ بازنده است. این واقعیت که ویروس کرونا در آمریکا تحت کنترل قرار نگرفته، برخورد و مدیریت وی با کرونا بی‌نتیجه بوده و در نتیجه اقتصاد همچنان تضعیف می‌شود، کاملا مشهود است. همچنین این واقعیت که برخورد رئیس‌جمهور با مسائل مربوط به نژاد و مهاجرت مورد انتقاد است و خلق و خوی ترامپ از نظر بخش بزرگی از مردم آمریکا مناسب ریاست‌جمهوری نیست، شرایط را برای وی سخت کرده است. همانطور که اشاره کردم، اگر انتخابات امروز برگزار می‌شد، ترامپ انتخاب مجدد را از دست می‌داد. اما انتخابات امروز برگزار نمی‌شود، در ماه نوامبر برگزار می‌شود و باید تا آن زمان صبر کرد.

فقط دو چیز می‌تواند به پیروزی ترامپ منجر شود؛ سکته بایدن و حمله تروریستی به آمریکا

رودز در ادامه افزود: من گمان می‌کنم فقط دو چیز وجود دارد که می‌تواند در این مقطع به پیروزی رئیس‌جمهور ترامپ منجر شود؛ اولین مورد، از دست رفتن سلامتی بایدن است؛  مثلاً در حد سکته مغزی یا حمله قلبی. مورد دوم هر نوع حمله تروریستی به ایالات متحده یا آمریکایی‌های خارج از کشور یا هرگونه حمله به نیروهای نظامی آمریکایی خواهد بود. چنین رویدادی پایگاه ترامپ را تقویت می‌کند و در عین حال بسیاری از رأی‌دهندگان متزلزل را هم متقاعد می‌کند که شاید ادعای رئیس‌جمهور درست باشد؛ اینکه جهان واقعاً مکانی ضدآمریکایی است همانطور رئیس‌جمهور ادعا می‌کند.

 ایالات متحده برای حفظ ائتلاف‌های بین‌المللی تضعیف شده است

جامعه آمریکا توجیه ترامپ برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه را خالی از فکر می‌داند

بعید است ترامپ بتواند اعضای شورای امنیت را قانع کند

این استاد دانشگاه در مورد ادعاهای آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه گفت: به نظر می‌رسد توانایی ایالات متحده برای حفظ ائتلاف بین‌المللی جهت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی تضعیف شده است و پاسخ اعضای شورای امنیت سازمان ملل به شدت نشان می‌دهد که بیشتر جامعه بین‌المللی استدلال ترامپ برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه را غیرقابل اطمینان می‌دانند. همچنین به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از مجامع حقوقی، دانشگاهی و سیاست خارجی ایالات متحده توجیه ترامپ برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه را از نظر فکری تهی می‌دانند. این موضع به دلیل خروج ترامپ از برجام است، بعید است که ترامپ بتواند اعضای شورای امنیت را قانع کند.

وی در مورد آینده برجام گفت: با توجه به اتفاقاتی که از زمان خروج ایالات متحده از برجام رخ داده، بعید نیست که ایالات متحده به سادگی «دوباره به توافق» برگردد. زمان، موضوعات جدیدی را مطرح کرده و موضوعات قدیمی را تغییر داده است. با این وجود احتمالاً اگر بایدن کرسی ریاست‌جمهوری را به دست آورد و به ویژه اگر دموکرات‌ها هم کنترل سنا را به دست آورند، آنها علاقه‌مند به مذاکره در مورد موضوعات مشابه برجام خواهند بود. احتمالاً این امر نیازمند حسن نیت هر دو طرف برای مقابله با اوضاع است.

اگر بایدن پیروز شود نظام سیاسی آمریکا به تدریج به سمت عملکرد عادی برمی‌گردد

این استاد دانشگاه تاکید کرد: پیش‌بینی آینده روابط ایالات متحده و ایران در صورت انتخاب مجدد ترامپ، بسیار دشوار است. در حالی که احتمالاً پرزیدنت ترامپ همچنان از تلاش خود برای استفاده از احساسات ضدایرانی قابل توجه در افکار عمومی آمریکا استفاده می‌کند. همچنان خود را با تندروها محاصره می‌کند، ما همچنین دیدیم که پرزیدنت ترامپ بسیار مایل است که توصیه‌های حرفه‌ای و سیاسی حتی از نزدیکترین نزدیکان خود را نادیده بگیرد. او افتخار می‌کند که حتی در شرایطی که دیگران در اطراف خود نمی‌توانند معامله کنند، می‌تواند معامله کند. با این حال مجدداً باید تأکید شود که چه ترامپ پیروز شود و چه انتخابات را از دست بدهد، تصمیمات مربوط به ایران در ذهن مردم آمریکا در اولویت نیست و اگر بایدن پیروز شود احتمالاً نظام سیاسی آمریکا به تدریج به سمت عملکرد عادی برمی‌گردد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: