کد خبر: ۸۶۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
تعداد بازدید: ۱۶۷
رادیو بین‌المللی چین:
رادیو بین‌المللی چین در گزارشی به نارضایتی اروپا از سیاست ترامپ پرداخت.

نارضایتی اروپا از ترامپ قابل درک استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ؛ یک جانبه‌گرایی در واشنگتن به شدت افزایش یافته است. به نظر می‌رسد واشنگتن فکر می‌کند که قدرت آن به حد بی‌پایان رسیده و می‌تواند اراده هرکسی را خرد کند و به همه دنیا دستور دهد تا تمام دنیا از آن پیروی کنند.

ایران از نظر جغرافیایی به اروپا نزدیک است و ثبات این کشور با منافع اروپا وابسته است. اما دولت ترامپ پس از روی کار آمدن، به طور قاطع از برجام خارج شد و همزمان به منافع امنیتی و اقتصادی اروپا آسیب رساند. به همین دلیل نارضایتی و حتی عصبانیت آن کشورها قابل تصور و قابل درک است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که در دوره دوم خود با ایران توافق هسته‌ای جدیدی را امضا خواهد کرد. صرف نظر از اینکه آیا در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز خواهد شد یا خیر، یک سوال ذهن همه را به خود درگیر کرده است و آن این است که ایالات متحده بارها از توافق‌ها خارج شده اکنون چه کشوری به آن اعتماد می‌کند و توافق جدیدی با دولت واشنگتن منعقد می‌کند.

به نقل از رادیو بین‌المللی چین،دولت دموکراتیک توافق را امضا می‌کند، جمهوریخواهان آن را پاره می‌کنند؛ رئیس‌جمهور کشور قدرتمند جهان حرف خود را چند روز بعد انکار می‌کند. در مواجهه با دولت آمریکا که سریع‌تر از یک چشم به هم زدن حرف خود را عوض می‌کند، کدام کشور متقاعد خواهد شد تا توافق جدیدی منعقد کند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: