کد خبر: ۸۶۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
تعداد بازدید: ۱۸۷
لوبال تایمز در گزارشی به ناکارآمدی آمریکا در عرصه بین‌المللی پرداخت.

روزی که منافع مشترک آمریکا و متحدانش کم‌رنگ شود، رهبری ایالات متحده رسماً به پایان می‌رسدبه گزارش خبرداغ به نقل از گلوبال تایمز، تجربه سال‌های گذشته نشان داده در عرصه بین‌الملل کار زیادی از دست آمریکا برنمی‌آید جز تحریم کردن یا تهدید به تحریم و در نتیجه آمریکا در حال ضربه زدن به خود و دور شدن  متحدانش است.

ایران از سال ۱۹۷۹ تحت فشار تحریم‌های آمریکا قرار دارد که اقتصاد آن را تحت تاثیر قرار داده اما این کشور مقاوم مانده و قصد تسلیم شدن در برابر آمریکا را ندارد.

آمریکا وقتی تحریم‌هایش را در سراسر جهان اعمال می‌کند توقع دارد متحدانش از آن‌ها حمایت کنند، در حالی که خودش منافع آن‌ها را نادیده می‌گیرد. مثلاً در ارتباط با پروژه نورد استریم یا مسئله ایران، آمریکا نیاز بزرگ متحدان اروپایی‌اش به نفت روسیه و خاورمیانه را نادیده گرفته است.

در گذشته آمریکا بر اساس منافع مشترک متحدانش تصمیم می‌گرفت، اما اکنون  منافع مشترک در استراتژی ایالات متحده جایی ندارد. روزی که منافع مشترک بین آمریکا و کشورهای دیگرکمرنگ شود، رهبری آمریکا رسماً به پایان خواهد رسید.

«استیو بنن»، مشاور پیشین دونالد ترامپ گفت: «منزوی کردن آمریکا، تضعیف منافع امنیت ملی آن و متحد کردن دوستان و دشمنان آمریکا علیه خواست‌های این کشور، کار راحتی نیست، اما ترامپ و پمپئو  این کار را کرده‌اند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: