کد خبر: ۸۶۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
تعداد بازدید: ۳۰۷
دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد کسر ۳۵ درصد برای تغذیه و ۱۰ درصد برای اسکان از حقوق دانشجو معلمان طبق قانون است.


دانشگاه فرهنگیان: کسر ۴۵ درصد از حقوق به گزارش  خبرداغ به نقل از  تسنیم ؛ در تاریخ 25 مرداد 99 گزارشی در این خبرگزاری با عنوان " مشخص نیست حدود 50 درصد از حقوق "دانشجومعلمان" برای چه کسر می‌شود؟!/ عدم صداقت مسئولان و هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان با دانشجومعلمان" منتشر شد که دانشجو معلمان به بیان وضعیت تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و مشکلات پیش رو اشاره کردند.

هم‌اکنون دانشگاه فرهنگیان در واکنش به این گزارش، پاسخی را برای خبرگزاری تسنیم ارسال کرده است.

در پاسخ دانشگاه فرهنگیان آمده است:

عطف به مطلب مندرج در آن خبرگزاری به تاریخ 25 مرداد 99 با عنوان «مشخص نیست حدود 50 درصد از حقوق دانشجومعلمان برای چه کسر می‌شود ؟ » پاسخ دانشگاه فرهنگیان را به شرح ذیل به استحضار می‌رساند:

همانگونه که مستحضرید تربیت نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان بنا به نیاز و پیشنهاد وزارت متبوع به صورت شبانه‌روزی چهارساله صورت می‌گیرد که تمام فضاها و امکانات آموزشی، رفاهی و خدماتی این دانشگاه و وزارتخانه به این امر اختصاص دارد و با دانشجو معلمان برابر قانون متعهدان خدمت مصوب 8 خرداد 69 مجلس شورای اسلامی و شیوه نامه‌های اجرایی تنظیم شده وزارت متبوع عمل شده و می‌شود.

به موجب بند (18) مصوبات اولین جلسه مورخ 24 تیر 91 از دوره اول هیات امنای دانشگاه فرهنگیان و نیز دستور سوم جلسه 22 مورخ 23 آبان 97 هیات امنای دانشگاه که در چارچوب بند (ب) ماده (20) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (مصوب 1389) و ماده (1) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، از اعتبار قانونی برخوردار است و به تأیید و امضای وزیران وقت آموزش و پرورش و علوم و سایر اعضای هیات امنای دانشگاه نیز رسیده است، مقرر شده که "وزارت آموزش و پرورش حسب تبصره (1) ماده (20) اساسنامه، (45 درصد) حقوق متعهدین خدمت را جهت هزینه خوابگاه (10 درصد) و هزینه غذا (35 درصد) به حساب متمرکز دانشگاه واریز کند".

لازم به ذکر است رویه عملی و عرف متداول سالیان گذشته در وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر نحوه رفتار و اقدام وزارت، معاونت تامین و تربیت نیروی انسانی و دفتر تربیت معلم در رابطه با روش و میزان کسر از حقوق متعهدین خدمت (دانشجویان مراکز تربیت معلم یا دانش آموز معلمان دانشسراها) از جمله بخشنامه وزیر وقت راجع به ابلاغ آیین نامه امور مالی مراکز و دانشسراهای تربیت معلم (موضوع بخشنامه مورخ 9 مرداد 72 و تصریح ماده 11 آن آیین نامه به کسر هزینه‌های شبانه روزی و خوابگاه از حقوق متعهدین خدمت و تعیین محل مصرف آنها) و بخشنامه‌های شماره 724/610/100 مورخ 11 دی 1370 و 39/600/100 مورخ 8 اردیبهشت 72 معاون وقت تامین و تربیت نیروی انسانی درخصوص تعیین میزان و روش کسر هزینه‌های شبانه روزی ( بویژه بند «2» بخشنامه اخیر دایر بر تعیین 35 درصد مجموع حقوق و فوق العاده شغل دانشجو معلمان برای هزینه‌های تغذیه و 10 درصد برای هزینه‌های اسکان) مبنای اصلی این مصوبه قرار گرفته است.

پرداخت هزینه‌های مختلف دانشجویی و خدماتی از محل کسر 45 درصد حقوق

این مبلغ از طریق وزارتخانه به حساب خزانه‌داری کل واریز و پس از کسر کسور قانونی به حساب درآمدهای اختصاصی دانشگاه واریز می‌شود برابر با دستورالعمل مربوط، تا هزینه‌های مختلف دانشجویی، خدماتی، رفاهی، تغذیه و نگهداری فضاهای دانشجویی از این محل پرداخت شود.

تغییر یا تفسیر قانون با قانون گذار است و در صورت تامین و اختصاص منابع جایگزین یا اختصاص یارانه‌های غذایی و کمک‌های حمایتی می‌توان شرایط مطلوب تری را برای دانشجویان فراهم کرد.

در ایام کرونا هیات امنای دانشگاه فرهنگیان نیز مانند سایر دانشگاه‌ها با حفظ آمادگی خود برای بازگشایی سراهای دانشجویی، غذاخوری‌ها و تامین امکانات ضروری زیست شبانه‌روزی به شیوه نامه‌های کشوری پایبند بوده و برای رفاه حال دانشجویان 20 درصد از هزینه‌ها از دانشجو معلمان کسر نکرده و با اولویت رفاه و مصلحت دانشجویان عمل کرده است.

دانشگاه فرهنگیان از بدو تاسیس با اولویت کیفیت بخشی، ارتقاء همه جانبه حوزه‌های آموزشی، فرهنگی ، پژوهشی و دانشجویی تلاش کرده است همتراز دانشگاه‌های دیگر نسبت به جذب اعضای هیات عملی توانمند، دعوت از مدرسان مدعو شایسته، پذیرش دانشجویان برگزیده و ارائه برنامه‌های مصوب و استاندارد در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و مهارت آموزان اقدام کند که نتیجه موفقیت آن در سطوح ملی، جشنواره‌های ملی، کسب رتبه‌های برتر دانشجویی در بین سایر دانشگاه‌های کشور نمایان است.

بنا بر مصوبات قانونی و بندهای فوق، تردیدی در شمول احکام قانون متعهدان خدمت به وزارت آموزش و پرورش بر دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان و اصل ضرورت و لزوم کسر هزینه‌های شبانه روزی از وجوه پرداختی باقی نمی‌ماند. این دانشگاه نیز برای تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای تحقق اهداف و ماموریت‌های خود به منظور تقویت، نگه‌داری و خدمات‌رسانی زیرساخت‌های رفاهی و دانشجویی برابر با فصل سوم آیین نامه مالی و معاملاتی مصوب نخستین جلسه هیات امنای دانشگاه یکی از انواع درآمدهای دانشگاه با عنوان درآمدهای اختصاصی مورد توجه قرار داده است.

افزایش چند برابری مواد غذایی، امکانات و خدمات مصرفی غذاخوری‌ها، سراهای دانشجویی، نگه داری فضای سبز، روزآمد کردن و تامین لوازم طبخ غذا و ... به گونه‌ای است که بدون دریافت کمک های یارانه‌ای خدمات مطلوب خود را با نظارت بخش‌های مختلف دانشگاه و معاونت‌های ذیربط برابر با سایر مراکز آموزشی و دانشگاهی انجام می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: