کد خبر: ۸۶۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
تعداد بازدید: ۱۸۵
استاد روابط بین‌الملل بر پایان تحریم تسلیحاتی در آینده نزدیک تاکید کرد و گفت: ترامپ در حال حاضر به دنبال راهی برای فرار از شکست انتخاباتی است.

ترامپ به دنبال راهی برای فرار از شکست انتخاباتی است/ تحریم‌های تسلیحاتی دیگر قابل تمدید نیست/ در زمان بایدن چیزی میان ایران و آمریکا عوض نمی‌شودبه گزارش خبرداغ، ریچارد اندرسون، (Richard D. Anderson) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی (آمریکا) است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌ها مطرح کرد.

هوک برای بازگشت به تدریس در دانشگاه استعفا داد

ریچارد اندرسون در ابتدا با اشاره به تغییرات کابیته ترامپ و استعفای برایان هوک گفت: مشخص نیست که هوک چرا استعفا داد، ممکن است اختلاف‌نظرهایی در سیاست وجود داشته باشد، آنها کاملاً پنهان هستند حدس من در سه ماه و نیم مانده تا انتخابات، این است که به نظر می‌رسد ترامپ انتخابات را از دست خواهد داد و در هر صورت او بیش از حد مشغول آماده‌سازی خود برای انتخابات خواهد بود تا حتی به فکر هرگونه تغییر عمده سیاست باشد.

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی گفت: اگر ترامپ ببازد هم هوک به هر حال از کار برکنار می‌شد، این در حالی است که او در وزارت امور خارجه کار می‌کرد. هوک در دانشگاه دوک مشغول تدریس بوده است که ظاهراً از این کار لذت می‌برد. از آنجایی که سال تحصیلی در حال آغاز شدن است و او در دولت واشنگتن کاری ندارد (چراکه ترامپ بر انتخابات متمرکز است) ، فکر می‌کنم او استعفا داده است تا بتواند سال تحصیلی را شروع کند. او همچنین ممکن است بخواهد قبل از مقامات ارشد ترامپ، فرصت‌های شغلی مشاوره را در دولت جدید داشته باشد.

ترامپ به دنبال راهی برای فرار از شکست انتخاباتی است

وی در ادامه در مورد تغییر رویه دولت آمریکا گفت: تا زمانی که ترامپ بر سر کار است، هیچ اتفاقی در سیاست آمریکا در قبال ایران نخواهد افتاد. خود هوک گفته است که حداکثر فشار برای این است که ایران برای مذاکره بر سر برجام آماده شود اکنون ایران به مسئولیت‌های الیوت آبرامز نیز اضافه شده است، او همچنین بر سیاست‌های ونزوئلا نظارت دارد و بیش از حد مشغول این کار است که حتی فکر کردن به تغییر سیاست‌ها در مورد ایران ناممکن می‌شود، ترامپ در حال حاضر به دنبال راهی برای فرار از شکست انتخاباتی است.

شکی در پایان تحریم‌های تسلیحاتی نیست

این استاد دانشگاه افزود: به نظر می‌رسد که تحریم سلاح تمام می‌شود و دیگر شکی در آن نیست، زیرا روسیه، چین و اروپایی‌ها همه تمایلی به تمدید آن ندارند. همچنین به نظر می‌رسد برجام هم دچار مشکل است، زیرا ایرانیان آن را دیگر نمی‌خواهند. همیشه درباره این موضوع یک اختلاف‌نظر در ایران بوده است.

در زمان بایدن هم چیزی میان ایران و آمریکا عوض نمی‌شود

وی هم چنین اضافه کرد: من فکر نمی‌کنم در رابطه ایران و آمریکا اختلاف‌ها کمتر شود. دموکرات‌ها می‌خواهند به مشکلات داخلی در ایالات متحده، به ویژه مشکلاتی که به نابرابری نژادی مربوط می‌شود، بپردازند. رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه بیش از دموکرات‌ها به ایران اهمیت می‌دهند و جمهوری خواهان کاملاً خصمانه هستند، برنده در سیاست همیشه باید چیزی را به بازنده بدهد و من انتظار دارم که در صورت پیروزی بایدن به جمهوری‌خواهان، موضوع ایران را بدهد تا آنها نسبت به کاری که او می‌خواهد در سیاست داخلی انجام دهد کمتر حساس باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: