کد خبر: ۸۶۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
تعداد بازدید: ۱۹۲
رئیس دفتر رهبر انقلاب:
رئیس دفتر رهبر انقلاب گفت: آبروی آمریکا در جریان تصویب نشدن قطعنامه تسلیحاتی علیه ایران، در شورای امنیت سازمان ملل ریخته شد و در طول ۷۵ سال اخیر، سابقه نداشته است که این کشور به‌ظاهر ابرقدرت، تنها یک رأی در شورای امنیت سازمان ملل داشته باشد.

دشمنی با ایران باعث آبروریزی بی‌سابقه آمریکا شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز در کنگره ملی «الماس‌های درخشان» با اشاره به سختی‌ها و مظلومیت‌های اهل بیت (ع) در ایام اسارت پس از واقعه عاشورا، اظهار داشت: حضرت زینب (س) گفت که خدا ما را به کرامت شهادت مفتخر کرد و ما جز زیبایی، چیز دیگری ندیدیم.

وی افزود: در زیارت‌نامه مخصوص حضرت موسی بن جعفر (ع) می‌خوانیم که ایشان در سیاه‌چال اسیر بودند و ساق پایشان آسیب دیده بود و بعد از شهادت نیز غریبانه تشییع شدند؛ ⁦ آزادگان این صحنه‌ها را خوب می‌فهمند که بر اهل بیت (ع) چه گذشته است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به سختی‌های آزادگان در دوران اسارت، گفت: استقامت و صبر آزادگان زبان‌زد است و این استقامت در هیچ ملتی مشاهده نمی‌شود.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نباید گرد فراموشی بر روی این افتخارات بنشیند، تصریح کرد: مسئولان باید توجه کنند این افتخارات را به نسل‌های آینده در کتاب‌های درسی، دانشگاه‌ها و... منتقل کنند و این وظیفه متصدیان تبلیغی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه امروز در دوران چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به گوشه‌ای از حوادثی که در این ۴۱ سال، انقلاب اسلامی با آن‌ها روبه‌رو بوده است، پرداخت و با تأکید بر اینکه بزرگترین دشمن ما آمریکاست، خاطرنشان کرد: شب و روزی نیست که دشمنان برای ملت ایران نقشه نکشیده باشند و این دشمنی‌ها از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی به حماسه‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در حالی که وظیفه قانونی دفاع از مرز‌ها با نیرو‌های مسلح است؛ اما به فرمان امام خمینی (ره) سیل خروشان ملت به جبهه‌ها شتافتند و زنان نیز پشت جبهه‌ها، به پشتیبانی از رزمندگان پرداختند.

وی با بیان اینکه چندین سال است که گرفتار «تحریم» هستیم، تصریح کرد: آبروی آمریکا در جریان تصویب نشدن قطعنامه تسلیحاتی علیه ایران، در شورای امنیت سازمان ملل ریخته شد و در طول ۷۵ سال اخیر، سابقه نداشته است که این کشور به‌ظاهر ابرقدرت، تنها یک رأی در شورای امنیت سازمان ملل داشته باشد، آن هم کشوری که به تعبیر رییس جمهور، معلوم نیست که کجاست؟!

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، با بیان اینکه «کرونا» آبروی دولت آمریکا را برد، بیان داشت: بیشترین تلفات کرونا در دنیا را، آمریکایی‌ها دارند؛ خدا خواست به دولت آمریکا نشان دهد که خیلی ضعیف‌تر از این حرف‌ها هستند.

وی با اشاره به حضور مردم ایران در صحنه مبارزه با «کرونا»، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک کلام، مردم را به «کمک‌های مومنانه» دعوت کردند و دیدیم که چگونه مردم در مراکز مختلف و مساجد خوش درخشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی راز و رمز این استقامت و پیروزی بزرگ را که امروز در کشور وجود دارد، در دو موضوع دانست و گفت: اول مردم وفادار هستند که پای انقلاب و رهبر خود ایستاده‌اند و دیگری نیز وجود رهبری معظم انقلاب است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: