کد خبر: ۸۶۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
تعداد بازدید: ۵۶۶
طبق گفته دولت کانادا، کانادایی‌ها سالانه حدود ۱۵ میلیارد کیسه پلاستیکی یکبار مصرف استفاده می‌کنند که تعداد زیادی از آن‌ها سر از فاضلاب‌ها و طبیعت در می‌آورند.

طبق گفته دولت کانادا، کانادایی‌ها سالانه حدود ۱۵ میلیارد کیسه پلاستیکی یکبار مصرف استفاده می‌کنند که تعداد زیادی از آن‌ها سر از فاضلاب‌ها و طبیعت در می‌آورند.


به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب، بسیاری از ما می‌دانیم موادی مثل پلاستیک قابلیت بازیافت دارند، اما برخی دیگر از اقلام نیز وجود دارند که قابلیت بازیافت دارند، اما ناشناخته اند.

 

مداد شمعی
مدادشمعی یکی از ابزار‌های محبوب کودکان برای نقاشی است. بسیاری از کودکان در مهد و خانه از مدادشمعی استفاده می‌کنند. اما بسیاری از مربیان و والدین نمی‌دانند می‌توان مدادشمعی را بازیافت کرد.

 

مسواک

مسواک
مسواک‌های سازگار با محیط زیست، ساخته شده با مواد پایدار مانند بامبو یا دارای سر‌های یکبار مصرف و قابل تعویض وجود دارند. افزون بر این، مسواک‌های معمولی را نیز می‌توان در فهرست بازیافت قرار داد.

باتری

باتری
به گفته کارشناسان، باتری ها، مواد شیمیایی سمی را به داخل خاک و هوا منتشر می‌کنند. اگرچه نمی‌توان باتری را با فلزات خانگی معمولی بازیافت کرد، اما می‌توان باتری را در بسته‌های مجزای بازیافت طبقه بندی کرد.

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی
ظروف خالی رژ لب، کانسیلر و سایه چشم شما از مواد پلاستیکی ساخته می‌شوند و گزینه‌های مناسبی برای بازیافت محسوب می‌شوند.

کلیدهای خانگی

کلید‌های خانه
جالب است بدانید که کلید‌های خانه شما نیز قابلیت بازیافت دارند و می‌توانید به راحتی کلید‌های کهنه شده خود را داخل سبد بازیافت بیندازد.

لباس

لباس
یک فرد بالغ به طور متوسط در کانادا سالانه ۸۱ پوند پارچه مصرف می‌کند. خبر خوب این است که پوشاک و سایر منسوجات قابلیت بازیافت دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: