کد خبر: ۸۶۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
تعداد بازدید: ۲۲۲
الشرق الاوسط:
در صورتی که دموکرات‌ها در انتخابات پیش رو پیروز شوند، طبق ارزیابی‌های بایدن، کاملا آماده عهده داری منصب ریاست جمهوری در دوره بعدی می‌شود. چرا که بایدن ۷۸ ساله در صورت ورود به کاخ سفید، مسن‌ترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده خواهد بود و اگر عمرش به او اجازه دهد، نهایتا می‌تواند رئیس جمهور یک دوره باشد و همین مساله راه را برای کاملا باز می‌کند تا نامزد بعدی دموکرات‌ها در سال ۲۰۲۴ باشد.

آیا کاملا هریس ترامپ را سرنگون می‌کند؟ / زنی که برای ریاست جمهوری آمده نه معاونتعثمان میرغنی در الشرق الاوسط نوشت: با انتخاب کاملا هریس، بعنوان برای معاون نامزد دموکرات ها، جو بایدن، سه ویژگی را محقق کرد که پیش از این برای شخصیتی که همراه او وارد انتخابات می‌شود، معین نموده بود، این ویژگی‌ها آن بود که شخصیت مورد نظر باید زن باشد، توافقی در زمینه سیاست‌ها و مسائل اصلی داشته و آماده عهده داری ریاست جمهوری در آینده باشد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب ، در ادامه این مطلب آمده است: نکته‌ای که بایدن به زبان نیاورد، اما واضح و مشخص است، آن است که نامزد مورد نظر ترجیحا باید یک آمریکایی سیاه پوست باشد، به این دلیل که حزب دموکرات پایگاه قدرتمندی در بین آمریکایی‌های با اصالت آفریقایی دارد و انتخاب شخصیتی مثل کاملا هریس، نقطه جذابی برای این گروه خواهد بود، بویژه در زمانی که آمریکا درگیر تنش‌های شدیدی است که دلیل آن، کشته شدن امریکایی‌های سیاه پوست و با نژاد افریقایی بوده است، حال یا به دست پلیس آمریکا و یا به دست سفید پوستانی که قائل به تبعیض نژادی هستند.

در کنار کاملا، ستاد بایدن ۴ زن سیاه پوست دیگر را نیز مورد بررسی قرار داد، که مهمترین ان‌ها سوزان رایس، مشاور سابق امنیت ملی در دوره اوباماست.

کاملا هریس، اولین زن سیاه پوستی است که نامزد منصب معاون رئیس جمهور می‌شود، علاوه بر اینکه وی اولین زن با نژاد آسیایی است که نامزد عهده داری این منصب است، کاملای ۵۵ ساله، پدر آمریکایی جامائیکایی و مادر آمریکایی مهاجر از هند دارد.

طبعا این اعتقاد وجود دارد که انتخاب کاملا، به معنای حمایت از شانس وی برای رقابت است، تا پس از اوباما، دومین رئیس جمهور سیاه پوست ایالات متحده باشد. این زن، خواسته‌های بزرگش را پنهان نکرده است، چرا که پس از کمتر از ۴ سال حضور در کنگره، وارد میدان رقابت شد تا در نامزدی ریاست جمهوری، بعنوان نماینده‌ای از حزب دموکرات، پیروز شود. اما پس از یک شروع قدرتمند، شانسش برای این پیروزی به دلیل کاهش کمک‌های مالی به ستاد انتخاباتی اش، کاهش یافت و هریس در ادامه حمایت خود از بایدن را اعلام کرد.

به طور کلی، نامزدی کاملا هریس با استقبال زیادی مواجه شد، اما ترامپ به سرعت انتقاداتی را متوجه هریس کرده و وی را شرور و پست خواند، ضمن آنکه تصریح کرد شیوه استیضاح نامزد ترامپ برای دادگاه عالی، یعنی بریت کاوانو، توسط هریس را فراموش نمی‌کند. این مهارت کاملا که باعث عصبانیت ترامپ شده است، به پیشینه قانونی وی در دو زمینه تحصیلی و کاری، مربوط می‌شود، آنچه که باعث ورود هریس به کنگره آمریکا، بعنوان دومین زن سیاه پوست در تاریخ کنگره شد.

تمام این صفات و توانایی‌های کاملا هریس به نفع دموکرات‌ها خواهد بود و بر حرکت آن‌ها حیاتی دوباره می‌بخشد، بویژه آنکه بایدن یک سخنران برجسته و ماهر و یک شخصیت کاریزماتیک نیست. در حالی که کاملا قدرت زیادی را در زمینه حمله هدفمندانه به ترامپ نشان داده است، به نحوی که صدای او به راحتی به گوش مردم آمریکا می‌رسد. در واقع حمله زود هنگام ترامپ به هریس، نشان دهنده نگرانی وی از تاثیرگذاری کاملاست، بایدن به تنهایی هدف آسانی برای ترامپ بود، اما کاملا برگ برنده‌ای است که می‌تواند به تلاش دموکرات‌ها برای باز پس گرفتن کاخ سفید از یک رئیس جمهوری خواه، جان تازه‌ای بدهد.

کاملا همچنین توانایی بیشتری در زمینه مخاطب قرار دادن جوانانی که در کنار زنان، می‌توانند عامل مهمی در انتخابات نوامبر باشند، دارد. اما مساله مهمتر آنکه انتخاب هریس باعث حمایت ستاد بایدن از اقلیت سیاه پوستان در آمریکا می‌شود، که پس از قرار گرفتن در معرض خشونت دولت ترامپ، به شدت خشمگین هستند.

در صورتی که دموکرات‌ها در انتخابات پیش رو پیروز شوند، طبق ارزیابی‌های بایدن، کاملا آماده عهده داری منصب ریاست جمهوری در دوره بعدی می‌شود. چرا که بایدن ۷۸ ساله در صورت ورود به کاخ سفید، مسن‌ترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده خواهد بود و اگر عمرش به او اجازه دهد، نهایتا می‌تواند رئیس جمهور یک دوره باشد و همین مساله راه را برای کاملا باز می‌کند تا نامزد بعدی دموکرات‌ها در سال ۲۰۲۴ باشد.

حتی اگر بایدن تصمیم به ورود به رقابت برای پیروزی در دوره ریاست جمهوری داشته باشد، باز هم شانس‌های معاون وی برای جانشینی اش بیشتر است و انتخاب کاملا هریس بعنوان رئیس جمهور آینده آمریکا پس از بایدن، صفحه تازه‌ای در تاریخ این کشور می‌گشاید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: