کد خبر: ۸۶۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
تعداد بازدید: ۳۵۹
استاد روابط بین الملل استعفای برایان هوک را بیان‌گر شکست فشار علیه ایران دانست و تاکید کرد: سیگنال‌های از دست دادن رهبری جهانی آمریکا روز به روز خود را بیشتر نشان می‌دهد و بعد از ترامپ احتمالاً نظم جدید جهانی در خاورمیانه ظهور خواهد کرد.

تمدید تحریم‌های تسلیحاتی به رهبری آمریکا ناکام می‌ماند/ سیگنال‌های از دست دادن رهبری جهانی آمریکا هر روز خود را نشان می‌دهد/ بعد از ترامپ نظم جدید جهانی در خاورمیانه ظهور خواهد کردبه گزارش خبرداغ ، بیلویر سینگ، استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه ملی سنگاپور است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا و استعفای برایان هوک مطرح کرد.

استعفای برایان هوک بیان‌گر شکست سیاست فشار علیه ایران است

بیلویر سینگ در ابتدا در مورد استعفای برایان هوک گفت: برایان هوک یکی از تندروترین افراد دولت ترامپ علیه ایران بود؛ او در اجرای سیاست‌های دولت ترامپ شکست خورده است برای همین هم ترامپ او را اخراج کرد. این استعفا به روشنی تأییدکننده عدم موفقیت سیاست فشار علیه ایران از زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ  است.

بیشتر بخوانید: 

دونالد ترامپ: بزرگ‌ترین مشکل آمریکا دموکرات‌ها هستند، نه روسیه، چین و ایران

استاد دانشگاه ملی سنگاپور ادامه داد: اکنون جایگزین او، الیوت آبرامز، مسئول فعلی وزارت امور خارجه  ایالات متحده در امور ونزوئلا و یکی از بازیگران اصلی محافل داخلی طرفدار اسرائیل در زمان جورج بوش است. وی یکی از عاملان جنگ عراق بوده است؛ جنگ عراق یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکا بود.  

بیلویر سینگ یادآور شد: زمانی که ایالات متحده در سال انتخابات است، رئیس‌جمهور سعی می‌کند انواع انتخاب‌های سیاسی از جمله جنگ با ایران را تقویت کند تا کمی از شکست‌های  خود را کاهش دهد.

تمدید تحریم‌های تسلیحاتی به رهبری آمریکا ناکام می‌ماند

سیگنال‌های از دست دادن رهبری جهانی آمریکا روز به روز خود را بیشتر نشان می‌دهد

وی اضافه کرد: دیپلماسی بین‌المللی ایالات متحده در مورد ایران ناکام ماند و ایران به رغم تحریم‌های فلج‌کننده‌ای که توسط ایالات متحده و متحدانش اعمال شده است، راه  پیشرفت خود را طی می‌کند.

استاد دانشگاه ملی سنگاپور تاکید کرد: تمدید تحریم‌های تسلیحاتی به رهبری ایالات متحده علیه ایران هم در سازمان ملل متحد احتمالاً ناکام خواهد بود، این‌ها همگی سیگنال‌های از دست دادن رهبری جهانی آمریکا علیه ایران است که فقطه به رهبری صهیونیست‌ها پشتیبانی می‌شود و روز به روز خود را بیشتر نشان می‌دهد. آبرامز هم اکنون با ماموریت سرنگونی رژیم منفور دولت ترامپ، آغاز به کار کرده است.

برایان هوک  یکی از معماران ترور سردار سلیمانی بود

متحدان آمریکا در خاورمیانه به شدت ضعیف شده‌اند

 سینگ  با اشاره مجدد به رفتن برایان هوک از وزارت خارجه آمریکا افزود: برایان هوک را با ناکامی‌های جدی در مورد  ایران به یاد می‌آوریم. او پدر سیاست فشار حداکثری علیه ایران بود. وی یکی از معماران مهم ترور سردار سلیمانی بود و یک فاجعه بزرگ در خاورمیانه ایجاد کرد. 

وی افزود: توازن قدرت نظامی و فناوری در خاورمیانه به دلیل سیاست‌های کوتاه‌بینانه امثال برایان تغییر کرده است. از این رو، قبل از انتخابات ریاست جمهوری، ترامپ دو تندرو علیه   ایران، جان بولتون و اکنون هوک را از دست داد و این امکان را ایجاد کرد که آمریکا به فکر سیاست‌های جدید برای دیدار با ایران باشد.

استاد دانشگاه ملی سنگاپور گفت: متحدان ایالات متحده در خاورمیانه، عربستان سعودی، کشورهای کوچک فئودالی و حتی مصر، ضعیف و به شدت از هم پاشیده شده‌اند. ایالات متحده فقط اسرائیل را در کنار خود دارد که آنها هم از درون پاشیده شده‌اند و بدون حمایت ایالات متحده شکست می‌خورند.

برای آمریکا گران است که یاد بگیرد با یک ایران رو به رشد زندگی کند

بعد از ترامپ احتمالاً نظم جدید جهانی در خاورمیانه ظهور خواهد کرد

وی خاطرنشان کرد: گزینه‌های ایالات متحده محدود است؛ اینکه سیاست فشار خود را روی ایران ادامه دهد و وضعیت موجود را حفظ کند، چراکه برای آمریکا گران است که فشار بر ایران را کاهش دهد و یاد بگیرد که با یک ایران رو به رشد زندگی کند. همانطور که اوباما سعی کرد به یک راه حل برد/برد برسد، که از این طریق ایالات متحده، ایران و همه متحدان ایالات متحده در خاورمیانه و کل جهان سود خواهند برد.

سینگ تاکید کرد: ترامپ فقط قدرت و برد و باخت را می‌فهمد و همه این ها  بستگی به دیدگاه محدود و کوتاه‌بینانه وی به سیاست جهانی دارد؛ پس از ترامپ و اگر او دیگر رئیس‌جمهور ایالات متحده نباشد، از نظر روابط ایالات متحده و ایران، احتمالاً نظم جدید جهانی در خاورمیانه ظهور خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: