کد خبر: ۸۶۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
تعداد بازدید: ۴۴۴
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پیامی به مناسبت هفدهم مردادماه روز خبرنگار گفت: رسانه ها ، بعنوان یکی از ارکان اساسی جامعه علاوه بر اطلاع رسانی رویدادها در هدایت ،اصلاح و تغییر افکار جامعه نقشی بی بدیل دارند و گزاف نیست اگر بگوئیم دنیای بی رسانه ،دنیای مرده ،منجمد و بی روحی است که تا کرانه های پیشرفت و توسعه فرسنگها فاصله دارد.
شریعتمداری: رسانه ها در هدایت،اصلاح و تغییر افکار جامعه نقشی بی بدیل دارندبه گزارش خبرداغ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی متن پیام محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بدین شرح است .
هفدهم مرداد سالگرد شهادت محمود صارمی ،آزاد مردی که جانش را حین عمل به وظیفه اش فدا کرد ، بزرگداشت تلاش های طلایه داران و قلم به دستانی است که با روشنگری و آگاهی بخشی،نقشی غیر قابل انکار را در هدایت و تنویر افکار عمومی جامعه برعهده دارند. بی گمان عصاره خبرنگاری،عشق است و ایمان که اگر نبود قدرت این عشق و باور درونی، تحمل سختی ها و رنج هایی که این عزیزان در راه ایفای رسالت خطیر روشنگری به جان می خریدند ناممکن بود.
رسانه ها ، بعنوان یکی از ارکان اساسی جامعه علاوه بر اطلاع رسانی رویدادها در هدایت ،اصلاح و تغییر افکار جامعه نقشی بی بدیل دارند و گزاف نیست اگر بگوئیم دنیای بی رسانه ،دنیای مرده ،منجمد و بی روحی است که تا کرانه های پیشرفت و توسعه فرسنگها فاصله دارد.
در عصر اطلاعات و جامعه شبکه ای در هم تنیده امروز ،ظهور پدیده «شهروند خبرنگار» ، وجود شبکه های اجتماعی متنوع و تولید انبوه پیام ، رسانه ها نیز ناگزیر از تغییر کارکرد و نقش آفرینی خود هستند و باید برای جلب اعتماد و توجه مخاطب آگاه و هوشیار از شیوه های جدید،خلاقانه و نواورانه بهره ببرند..
امروزه اهالی رسانه و خبرنگاران باید از وظیفه صرف خبررسانی فاصله بگیرند و با کاوش دقیق و مدبرانه در لایه های سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی جامعه در راستای اصلاح ساختار ها و فرآیندها تلاش کنند و هر جا ناراستی،اهمال،سستی و ضعف در عملکرد مسئولان ، دستگاهها و نهادها و بطور کلی بخش های مختلف مشاهده کردند جسورانه آن را برملا و همه را از ثمرات این روشنگری و اصلاح بهره مند سازند و البته نظام حاکمیتی نیز باید زمینه و بستر امن و مناسب فعالیت و ایفای نقش را برای جامعه رسانه ای کشور فراهم کند.در این راه حتی اگر لازم است در قوانین و نظام رسانه ای بازبینی و تجدید نظر شود و ساختاری متناسب با شرایط و ویژگی های جامعه نوین طراحی گردد.
بطور قطع در سایه عدالت،امنیت و رفاه است که می توان از خبرنگاران انتظار داشت مسئولانه و متعهدانه به وظایف خود بپردازند.
وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی همواره از تلاش های خبرنگاران و روزنامه نگاران در انعکاس عملکرد و فعالیتهای خود بهره برده است ،در اینجا و به بهانه روز خبرنگار بر خود واجب می دانم از تلاش های خالصانه و بی شائبه شما عزیزان قدردانی کنم ، از خداوند متعال می خواهم ما را قادر سازد تا بتوانیم زمینه امنیت بیشتر شغلی ، رفاهی و معیشتی شما را فراهم آوریم و در کاهش رنج پیمودن این مسیر پر مشقت سهیم شویم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: