کد خبر: ۸۵۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
تعداد بازدید: ۲۰۹
شورای آتلانتیک در گزارشی به توافق ایران و چین پرداخت.

چین رویکرد متعادلی را در خاورمیانه دنبال می‌کند/ پکن توپ‌های زیادی برای بازی در منطقه داردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، شورای آتلانتیک نوشت: ایران در همکاری با چین ایران تنها بازیگر خاورمیانه نیست. عربستان و امارات هم دارای توافق مشارکت راهبردی با چین هستند. چون چین علیرغم سودمندی مشارکت با ایران می‌خواهد رویکرد متعادل خود در خلیج فارس را ادامه دهد.

اگرچه شکی نیست که چین و ایران در قبال یکدیگر و در پیشبرد شراکت جامع راهبردی خود جدی هستند، اما چین در این منطقه رویکردی متعادل بر اساس منافع، در دستور کار قرار خواهد داد.

چین در خاورمیانه توپ‌های زیادی برای بازی دارد. چین در سراسر این منطقه دارای منافع زیادی بوده و با بسیاری از کشور‌های منطقه همچون ایران شراکت کامل دارد که ناشی از دهه‌ها تعامل دیپلماتیک و حجم عظیم تجارت و سرمایه‌گذاری با این کشورهاست؛ بنابراین چین رویکرد متعادل خود را کنار نمی‌گذارد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: