کد خبر: ۸۵۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
تعداد بازدید: ۳۶۷
استقلال از دیدار مقابل نفت آبادان به آرایش چهاردفاعه بازگشته است. از آن مسابقه به این سمت، آن‌‌ها در هر بازی پیشرفت داشته‌اند.

به گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز، استقلال از دقیقه‌ی یک روی بازی تسلط داشت. آن‌ها برای دومین بار پیاپی در این فصل از آرایش ۲-۲-۲-۴ بهره بردند. در این آرایش، کریمی و ریگی جلوی چهار مدافع، اسماعیلی و رضاوند پشت سر دو مهاجم( قایدی و دیاباته) قرار می‌گیرند.

 

دو. استقلال از دیدار مقابل نفت آبادان به آرایش چهاردفاعه بازگشته است. از آن مسابقه به این سمت، آن‌‌ها در هر بازی پیشرفت داشته‌اند. ابتدا استحکام دفاعی استقلال به هنگام دفاع در عمق زمین خود( در مقابل نفت)، بعد ساخت بازی استقلال از عقب زمین( مقابل نساجی) و در نهایت ادامه‌ی پیشرفت در طراحی حملات و البته شکنندگی کم‌تر در ضد‌حملات( مقابل پارس)

 

سه. سپاهان با آرایش ۳-۳-۴ به میدان آمد. آن‌ها به هنگام دفاع در آرایش ۲-۴-۴ قرار می‌گرفتند( نورافکن به سمت چپ خط هافبک می‌رفت و محبی در کنار کی‌روش قرار می‌گرفت). سپاهان تنها با محبی و کی‌روش روی دو مدافع میانی استقلال فشار وارد می‌آورد و استقلال با اضافه‌کردن ریگی یا کریمی به دو دفاع وسط خود و ایجاد یک عرض سه‌نفره و داشتن برتری عددی، به راحتی ساخت حملات خود را انجام می‌داد.

 

چهار. اتفاق مشابه در خط دفاع سپاهان و با اضافه‌شدن کیانی به دو مدافع مرکزی زرد‌ها انجام می‌گرفت، با این تفاوت که تیم فرهاد گهگاهی با اسماعیلی به کیانی فشار وارد می‌کرد. هرگاه اسماعیلی هم در کنار قایدی و دیاباته به فشار وارد کردن روی آورد، نیازمند مجبور به بلندکردن توپ بود.

 

پنج. اخراج رضاوند در دقایق پایانی نیمه‌ی اول و اضافه‌شدن علی قربانی به خط حمله‌ی سپاهان و تغییر آرایش تیم قلعه‌نوعی به ۲-۲-۴

 

شش. تعویض درست دانشگر به جای قایدی، بازگشت استقلال به دفاع سه‌نفره. آبی‌ها برای ایجاد برتری عددی مقابل قربانی-کی‌روش در محوطه‌ی خودشان، به دفاع سه‌نفره روی آوردند. هم‌چنین دانشگر وظیفه داشت هرگاه محمد محبی در فضای بین مدافعان و هافبک‌های استقلال خود را خالی می‌کند، از دفاع جدا شده و پاس او را قطع کند که به خوبی هم این کار را انجام داد.

 

هفت. سه دفاع استقلال به اضافه‌ی وریا و زکی‌پور به حالت فشرده و مترکز در میانه‌ زمین( به حالت Narrow) قرار داشتند. این آرایش مدافعان استقلال نیم‌فضا‌ها( Half space=فضای بین مدافع وسط و کناری) را کاهش می‌داد تا مانع استفاده‌ی محبی از این فضا شود. اما در جناح راست، مرتضی حسینی یک گوش راست کلاسیک بود که بیشتر لب خط بازی می‌کردو با توجه به نفوذ‌های منصوری از راست، می‌توانست یک موقعیت دو در برابر یک در مقابل زکی‌پور ایجاد شود که سپاهان چندان به این جناح توجهی نداشت.

 

هشت. گل دوم استقلال روی حرکت دانشگر، مشابه گل دنیله دی‌آمبروسیو به ناپولی در تیم اینتر بود. دانشگر و دی‌آمبروسیو هردو مدافع وسط سمت راست تیمشان در آرایش سه‌دفاعه هستند که در موقعیت این دو گل به نیم‌فضا‌ها حمله کردند. این اتفاق در تیم‌های کنته توسط این مدافعان امری رایج است که در بازی امروزاستقلال هم مشاهده شد

 

نه. چهره‌ی ویژه و البته کم‌تر مورد توجه قرارگرفته‌ی نیمکت استقلال، صالح مصطفوی است. او که پیشتر دستیار کارلوس کی‌روش، والتر زنگا و علیرضا منصوریان هم بوده و به همراه تیم الجزیره به دور دوم لیگ قهرمانان آسیا هم راه یافته، مغز متفکر این روز‌های تیم استقلال است. تغییر به موقع آرایش از سه به چهار نفر و تعویض عالی دانشگر در بازی با سپاهان، بدون تحلیل‌ها و داده‌های صالح امکان‌پذیر نبودند.

 

ده. امیرقلعه‌نوعی و تیمش امروز یک فوتبال خسته‌کننده و قابل‌پیش‌بینی را ارائه دادند. تک گل سپاهان هم روی اشتباه فردی بازیکنان استقلال به‌دست آمد. امکان این‌که قلعه‌نوعی با این نوع فوتبالی که تنها بر کانال‌های کناری تکیه دارد، بار دیگر به قهرمانی در لیگ ایران برسد، چیزی نزدیک به صفر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: