کد خبر: ۸۵۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
تعداد بازدید: ۲۴۵
نایب رئیس کمیسیون شوراها درباره نگرانی افزایش شیوع کرونا در صورت برگزاری مراسم ماه‌های محرم و صفر بیان کرد: با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان مراسم‌های ایام محرم و صفر را برگزار کرد و باعث شیوع کرونا نشد.

سازمان تبلیغات اسلامی اقلام بهداشتی در اختیار هیأت‌های مذهبی قرار دهد/ برگزاری مراسم محرم و صفر به معنای جمع شدن افراد در تکیه و حسینیه نیستبه گزارش خبرداغ، محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برگزاری مراسم ماه محرم و نگرانی‌ها درباره افزایش شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: محرم و صفر یک موضوع بسیار مهم است؛ زیرا آن چیزی که باعث شده اسلام تا به امروز زنده نگه داشته شود، محرم و صفر است.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: اسلام تاکید کرده است از مسائلی که باعث آسیب زدن به مردم می‌شود، باید جلوگیری کرد.

بیشتربخوانید: 

توافق ایران و چین باعث شرمساری دولت ترامپ است/ قرارداد ۲۵ ساله یک شاهکار چشمگیر محسوب می‌شود/ تحریم‌ها توانایی ایران در کنترل شیوع کرونا را محدود می‌کند

 

وی افزود: دین اسلام می‌گوید هرگاه کاری باعث آسیب، ضرر و زیان به مردم می‌شود  باید از آن جلوگیری کرد و نباید بگذاریم سلامت جامعه به خطر بیفتد؛ مانند اقداماتی که می‌تواند شیوع کرونا را در جامعه افزایش دهد.

نماینده اراک با بیان این‌که اگر اتفاقی باعث به خطر افتادن جامعه می‌شود باید برای آن چاره‌اندیشی کرد، اظهار داشت: محرم و صفر حتماً آن نیست که افراد در یک تکیه و حسینیه گرد هم جمع شوند و مراسم برگزار کنند؛ بلکه در فضاهای باز و اماکنی که می‌توان پروتکل‌ها را رعایت کرد و استانداردها در آن وجود دارد، می‌توان مراسم‌های این ماه را برگزار کرد.

وی تاکید: استفاده از مکان‌های غیرمسقف و بزرگ می‌تواند مانع شیوع کرونا بین مردم  به ویژه عزاداران اباعبدالله شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: می‌توان هیات‌های عزاداری را  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا و فرهنگی را در جامعه ترویج داد که بعدها هم مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: هیات‌ها باید دستورالعمل‌ها را رعایت کنند و از حضور عزاداران در جاهای کوچک و سر پوشیده که ویروس می‌تواند شیوع پیدا کند، جلوگیری کنند.

 نایب رئیس کمیسیون شوراها  و امور داخلی کشور با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی منتشر شده گفت: اقلام بهداشتی از طریق نهادهای ذیربط مانند سازمان تبلیغات اسلامی باید در اختیار هیات‌های عزاداری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید از اکنون به فکر باشد و اقلامی مانند ماسک و سایر موارد را تهیه کند و در اختیار هیات‌های عزاداری بگذارد تا هم مراسم محرم و صفر برگزار شود و هم جلوی شیوع ویروس کرونا گرفته شود.

آصفری تاکید کرد: برگزاری مراسم ایام محرم هیچ مغایرتی با مبارزه با ویروس کرونا ندارد که بخواهیم بگوییم مراسم برگزار شود یا خیر و اگر برگزار نکنیم با کرونا مبارزه کردیم و اگر برگزار کنیم باعث افزایش آن شدیم، بلکه می‌شود عزاداری انجام دهیم و از شیوع ویروس هم جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به این‌که می‌توانیم هیات‌های عزاداری را برپا کنیم و همزمان کرونا را شکست دهیم، بیان کرد: مطلب قابل جمع است و کسانی که فکر می‌کنند قابل جمع نیست، اشتباه می‌کنند.

نماینده اراک با اشاره به نقش رسانه‌ها و و فضای مجازی در ایام محرم بیان کرد: صدا و سیما باید برنامه‌های خوبی را برای این ایام تولید کند، ستاد زیرساخت وزارت ارتباطات تلاش کند و پهنای باندی را برای هیات‌های مذهبی در نظر بگیرد تا خانواده‌هایی که نمی‌توانند در مراسم حضور پیدا کنند، از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: افرادی که در فضای مجازی نقش دارند و فعال هستند از این  فضا استفاده کنند و مدیحه‌سرایی‌ها و سخنرانی‌ها را در فضای مجازی بگذارند.

آصفری خاطرنشان کرد: فضای مجازی فرصت خوبی است که می‌توان از آن استفاده کرد اما این کار به معنای آن نیست که صرفاً هیات‌های عزاداری را در فضای مجازی ببریم ما به عزاداری در فضای فیزیکی به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیاز داریم.

وی گفت: کسانی که فکر می‌کنند بایستی هیات‌ها را تعطیل کنیم بدانند این کار اشتباهی است، هیات‌های عزاداری باید برپا شود اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصولی که در رابطه با آن هشدارها داده شده تا جلوی شیوع این بیماری را بگیریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: