کد خبر: ۸۵۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
تعداد بازدید: ۳۰۹
سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: فنس‌کشی ون‌ها برای حفاظت از جان متکدیان، کارتن‌خواب‌ها و... طراحی شده است.

توضیح درباره فنس‌کشی ون‌های جمع‌آوری متکدیانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: فنس‌کشی ون‌ها برای حفاظت از جان متکدیان، کارتن‌خواب‌ها و... طراحی شده است.

رضا دانایی درخصوص جمع آوری متکدیان، کارتن خواب ها و.. اظهار کرد: یکی از وظایف شهرداری جمع‌آوری این افراد در سطح شهر است که شامل افراد متکدی، ولگرد، کارتن‌خواب و... می‌شود.

 

وی افزود: در سال گذشته از خودروهای وانت سد معبر برای این موضوع استفاده می‌شد ولی در حال حاضر با خودروی ون این کار انجام می‌شود تا انتقال افراد ایمن‌تر و راحت‌تر انجام شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه جامعه هدف در موضوع جمع‌آوری تنوع زیادی دارد و بسیاری از آنان بعد از جمع‌آوری به سیستم قضایی تحویل داده می شوند، منطقی‌ترین راه این است که به گونه‌ای این جمع‌آوری طراحی شود که کمترین آسیب را ایجاد نمایند.

دانایی خاطرنشان کرد: از آنجا که موضوع تلاش برای آسیب زدن به ماموران یا پرت کردن خویش از خودرو در این موضوع دور از ذهن نیست، فنس‌کشی برای حفاظت از جان این افراد طراحی شده است.

وی در خصوص جمع آوری کودکان کار و متکدی نیز تصریح کرد: این امر با حداکثر مدارا انجام شده و این افراد به سرعت به مرکز صدف منتقل می‌شوند.

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تاکید کرد: تعداد این کودکان نسبت به افراد بزرگسال بسیار کمتر بوده و به ندرت جمع‌آوری آن‌ها انجام می‌شود.

دانایی در واکنش به برخی انتقادات به این طرح خاطرنشان کرد: برخی انتقادات مانند این است که بگوییم چرا در یک مغازه دوربین نصب شده است. مگر همه دزد هستند؟ این کار یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز حوادث تلخ است زیرا جامعه هدف جمع‌آوری در برخی موارد دچار اعتیاد شدید و پرخاشگر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد وی گفت: ارتقای وسیله جمع‌آوری این افراد از وانت سد معبر به ون، افزایش کرامت انسانی و رعایت بیشتر حقوق افراد جمع‌آوری شده را نشان می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: