کد خبر: ۸۵۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
تعداد بازدید: ۳۲۰
حسن نژاد به دغدغه مردم شریف استان و هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم معنوی دعای عرفه اشاره کرد و گفت: مطابق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری هرگونه تجمع و همایش در شهرهای قرمز ممنوع است.

برگزاری هرگونه تجمع و همایش در شهرهای قرمز ممنوع استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حسین حسن نژاد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مازندران بابیان اینکه به گفته کارشناسان درمان و علوم پزشکی اوج‌گیری مجدد کرونا به جهت ساده‌انگاری این بیماری و عدم پرهیز از حضور در تجمعات رقم خورده است، اظهار کرد: متأسفانه استان مازندران در ردیف استان‌های پرخطر و تعداد مبتلایان به کرونا رو به افزایش است.

وی به مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا تلاش دارد برای برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم حسینی دستورالعمل‌های بهداشتی تدوین کند تا در حین حضور در این مراسم‌ها فردی از عزاداران مبتلا به کووید 19 نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران به دغدغه مردم شریف استان و هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم معنوی دعای عرفه اشاره کرد و گفت: مطابق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری هرگونه تجمع و همایش در شهرهای قرمز ممنوع است.

بیشتر بخوانید: 

اعلام شرایط برگزاری روز عرفه و اعیاد قربان و غدیر/ قرائت دعای عرفه فقط در مناطق سفید

 

حسن نژاد به برگزاری مراسم‌های معنوی همانند شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان امسال در سایه کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: مدل موفقی در برگزاری تجمع‌های مردمی با رعایت نکات بهداشتی ثبت کردیم که امید است در ادامه راه نیز رعایت کامل نکات بهداشتی موردتوجه مردم باشد.

وی بابیان اینکه مراسم‌های فرهنگی و مذهبی نباید در مکان‌های سرپوشیده برگزار شود، گفت: سیستم سرمایشی یکی از عوامل مهم در گسترش کرونا است.

حسن نژاد بابیان اینکه برای برگزاری مراسم‌های پاسداشت مناسبت‌های مذهبی در سایه آرامش و به‌دوراز کرونا نیازمند همراهی ائمه جمعه، مردم، مسئولین، هیئت‌های مذهبی است، گفت: صداوسیما نیز مقوله فرهنگ‌سازی در بخش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد توجه داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: