کد خبر: ۸۵۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
تعداد بازدید: ۵۷۴
صبح امروز، هفتم مردادماه ۱۳۹۹، بدرالزمان قریب، عضو پیوستۀ فقید فرهنگستان زبان و ادب فارسی و زبان‌شناس و استاد دانشگاه، در سن ۹۱سالگی درگذشت.

بدرالزمان قریب درگذشت / پیام تسلیت حداد عادلبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، زنده‌یاد بدرالزمان قریب، زادۀ ۱۳۰۸ در تهران بود و مدرک دکتری زبان‌های باستانی خود را از دانشگاه پنسیلوانیای امریکا دریافت کرده بود.

او صبح امروز در ۹۱ سالگی چشم از جهان فروبست. 

به همین مناسبت غلامعلی حدّاد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در پیامی درگذشت این دانشمند فرهیخته را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: 

فرامرز قریبیان: برای بازی در یک فیلم اعتراضی مسعود کیمیایی حاضرم به سینما برگردم 

 

«بسمه‌تعالی 

درگذشت بانوی دانشمند و استاد ارجمند، سرکار خانم دکتر بدرالزمان قریب گرکانی، عضو پیوستۀ فرهنگستان زبان و ادب فارسی را به جامعۀ علمی و ادبی کشور تسلیت می‌گویم.

شادروان دکتر قریب که به خاندانی اصیل و فرهیخته تعلق داشت، در حوزۀ زبان‌های باستانی ایران صاحب شهرت و اعتبار جهانی بود و از مفاخر علمی کشور به شمار می‌آمد. فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای آن استاد فقید آرامش روان و برای بازماندگان و دوستان و شاگردان ایشان صبر و شکیبایی مسئلت می‌کند.

غلامعلی حدّاد عادل
هفتم مردادماه ۱۳۹۹»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: