کد خبر: ۸۵۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
تعداد بازدید: ۲۱۴
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در هفته گذشته ۱۱ نفر از اخلالگران نظام ارزی و کسانی که قاچاق عمده ارز و طلا داشتند، در شعبه سوم ویژه رسیدگی به اخلالگران نظام اقتصادی محکومیت قطعی پیدا کردند.

محکومیت قطعی ۱۱ نفر از اخلالگران نظام ارزی/ مجالس مذهبی با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی قابل برگزاری استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، اظهار کرد: با افتخار در زمره پیروان مکتب اهل بیت به ویژه امام باقر (ع) هستیم و باید تلاش کنیم هم در حوزه عمل و هم در حوزه علم و دانش از ایشان الگوگیری کنیم؛ دهه اول ذی‌الحجه فرصتی است برای خودشناسی و خداشناسی و توجه به بندگان خداوند متعال؛ روز عرفه روز راز و نیاز و دعا و مناجات است؛ شرایط امروزی کشور نباید باعث غفلت ما از برکت این ایام و از دست دادن فضیلت روز عرفه و عید سعید قربان شود، حتی اگر امکان تجمع فراهم نباشد.

وی افزود: البته مومنان و جامعه اسلامی ما نشان دادند که بیش از  دیگران مقید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند و بر این باوریم که مجالس و محافل مذهبی ما من جمله دعای عرفه با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی قابل برگزاری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

باید شرایط داخل کشور را از التهاب دور نگه‌ داریم/ کاری نکنیم که دشمن احساس کند به هدف خود نزدیک شده است/ جریان رقیب دولت به فکر بهره‌برداری از مشکلات موجود در انتخابات نباشد

 

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد:‌ قوه قضاییه به سهم خود و در ایفای وظایف خود در این ایام به همه شهروندان اکیداً توصیه می‌کند که کرونا را جدی بگیرند و با استفاده از ماسک زنجیره حرکتی این ویروس را قطع کنند. همکاران ما نیز باید حداکثر تلاش را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کار گیرند و از سامانه‌های الکترونیکی بیشتر استفاده کنند.

وی گفت: تاکید می‌کنیم که همکاران ما از حداکثر توان ضابطان استفاده نمایند و بار دیگر جهاد و ایثار کادر درمان را ارج می‌نهیم و به همه آنها خدا قوت می‌گوییم و سلامت این عزیزان را از خداوند متعال طلب می‌نماییم.

وی گفت: اقدام غیرقانونی و غیرانسانی تعرض جنگنده آمریکایی نسبت به هواپیمای مسافربری ماهان نمونه دیگری از خوی ددمنشانه تروریست‌های آمریکایی بود؛ قوه قضاییه ضمن محکوم کردن این قانون‌شکنی از وزارت امور خارجه ایران و مجامع بین‌المللی می‌خواهد که با پیگیری‌های حقوقی و دیپلماسی، برخورد بازدارنده‌ای داشته باشد.

اسماعیلی بیان کرد: قوه قضاییه در جهت صیانت از حقوق عامه مردم و دفاع از سرمایه‌های ملی کشور برنامه‌های متعددی را در دستور کار خویش قرار داده است؛ سفر رییس قوه قضاییه به لواسان و دیدار با مقامات محلی و تشکیل جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال، بیانگر اهتمام قوه قضاییه در جهت حفاظت و حراست از سرمایه‌های ملی کشور است.

وی ادامه داد: هممچنین در حوزه مسائل اقتصادی کشور به ویژه مسائل ارزی، قوه قضاییه برخورد با متخلفان این حوزه را به صورت جدی در دستور کار قرار داده و اعلام می‌کنم که در هفته گذشته ۱۱ نفر از اخلالگران نظام ارزی و کسانی که قاچاق عمده ارز و طلا داشتند، در شعبه سوم ویژه رسیدگی به اخلالگران نظام اقتصادی محکومیت قطعی پیدا کردند.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: رسول آشناور به جرم اخلال در نظام ارزی و پولی کشور به تحمل ۱۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده است و لقمان عطاری، حسن اسماعیلی‌پور، یوسف زکی،  خالد حسنی، ابوبکر آشناور و وفای آشناور نیز هر کدام به جرم مشارکت با متهم ردیف اول در اخلال در نظام پولی و ارزی و قاچاق سازمان یافته و عمده طلا هر کدام به تحمل ۱۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده‌اند؛ در همین پرونده محمود آشناور، جلال آشناور و امید عبداللهی نیز هر کدام به تحمل ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده‌اند و سعید شریفی به جرم مشارکت در اخلال در نظام ارزی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به تحمل ۶ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکومیت پیدا کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: