کد خبر: ۸۵۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
تعداد بازدید: ۲۴۴
رئیس دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: پاسداری از بیت المال اصلی‌ترین کار دیوان محاسبات است و بنده در دیوان محاسبات کار سیاسی نخواهم کرد چون باید از جیب بیت المال محافظت کنیم.

بذرپاش: با من کار سیاسی کردند/ از همه حرف‌های پیش آمده گذشتم/ با پول بیت المال شوخی نداریمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، مهرداد بذرپاش در مراسم تودیع و معارفه رئیس دیوان محاسبات کشور که گفت: دیوان محاسبات اصلی‌ترین نهاد نظارت مالی کشور است و کسی حق ندارد خدشه ای به آن وارد کند. دیوان محاسبات ده‌ها سال قدمت دارد و با کمترین خطا و بیشترین کارایی فعالیت کرده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور با تأکید بر اینکه دیوان محاسبات برخط برای حسابرسی عملکرد اهمیت زیادی دارد، گفت: حسابرسی عملکرد، اصلی‌ترین کاری است که باید دنبال کنیم اما متاسفانه طی سال‌های گذشته دولت بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد را مورد توجه قرار نداده است و در این شرایط توقعی نشدنی است که بخواهیم حسابرسی مبتنی بر عملکرد داشته باشیم اما حتماً راه‌های میانبری برای عملیاتی کردن حسابرسی مبتنی بر عملکرد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد محافظه‌کاری عمده‌ای در میان مدیران کشور هستیم گفت: معمولاً مدیرانی که کار نمی‌کنند پاسخگو نیستند و معمولاً سراغ مدیرانی می‌رویم که کار می‌کنند و به همین دلیل همیشه مدیران خوب کسانی هستند که کار نمی کنند. 

بذرپاش گفت: ملاک ما قانون است؛ با من کار سیاسی کردند، اما من در اینجا (دیوان محاسبات) کار سیاسی نخواهم کرد، نظارت بسیار سختگیرانه و بر مبنای قانون خواهد بود؛ پول بیت المال است، شوخی نداریم.

وی همچنین گفت: مجموعه‌ای از حرف‌ها پیش آمد که برخی دلسوزانه و برخی از سر نگرانی بود، من گذشتم؛ ایستادم و ذره‌ای از حقوق بیت المال نخواهم گذشت. پاسداری از بیت‌المال اصلی‌ترین کار دیوان محاسبات است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: