کد خبر: ۸۵۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
تعداد بازدید: ۲۱۴
نایب رئیس کمیسیون انرژی تاکید کرد: این کمیسیون برنامه‌هایش را بر اساس اولویت‌های وزارت نفت تدوین می‌کند.

کمیسیون انرژی برنامه‌هایش را با اولویت‌های وزارت نفت تدوین می‌کند/ مجلس یازدهم به جای پرداختن به حواشی باید مشکلات مردم را برطرف کندبه گزارش خبرداغ، موسوی احمدی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که مجلس یازدهم و کمیسیون انرژی برای افزایش فروش نفت و کاستن فشار تحریم‌ها چه برنامه‌ای دارد، گفت: مجلس جدید با توجه به نگاهی که مقام معظم رهبری به این مجلس داشتند و دارند و امیدی که مردم به این مجلس بستند، باید خارج از حواشی قانون‌گذاری را انجام دهد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس یازدهم به جای پرداختن به حواشی باید مشکلات و مسائلی که مردم امروز با آنها دست به گریبان هستند را حل و مرتفع کند‌.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نمایندگان این مجلس باید به فکر ریل‌گذاری باشند تا دولت که مقام اجرایی دارد، قطار را روی آن به سمت و سوی آرامش ببرد و مردم به ثبات و آرامش روانی برسد.

بیشتر بخوانید: 

تعرض به هواپیمای مسافربری اقدامی تجاوزکارانه است/ مراجع قضایی بین‌المللی صلاحیت رسیدگی به این مسأله را دارند/ پدافند سوریه هوشیاری به خرج داد

نماینده دیر، کنگان، عسلویه و جم با اشاره به نقش کمیسیون‌های تخصصی برای کمک به دولت در حل مشکلات مردم عنوان کرد: بنابراین کمیسیون‌های مختلف برنامه‌های مختلف در رابطه با تخصص‌هایی که دارند را تدوین کردند و قصدشان هم این است که بتوانند با توجه به تخصص و نگرشی که دارند، مشکلات و موانع جلوی دولت را بردارند تا آن هم دغدغه‌های مردم را حل کند.

احمدی ادامه داد: در کمیسیون انرژی هیئت رئیسه نگاهش بر این است که یک افق چشم‌انداز برای برنامه آینده ترسیم و تدوین کنند و اولویت‌هایی را برای این منظور در نظر بگیرند تا این اولویت‌ها باعث برون‌رفت دو وزارتخانه نفت و نیرو از مشکلات و مسائلی که دارند، باشد.

وی با بیان اینکه در بحث تحریم‌ها دشمن هر روز یک برنامه‌ای دارد و سعی می‌کند مردم را در سختی قرار دهد، گفت: راهکارهایی که برای برون رفت از مشکلات امروز وجود دارد مانند؛ ارتباط با همسایگان که بسیار هم مهم است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر مسائل و مشکلاتی با همسایگان داریم، باید حل و فصل کنیم. به طور مثال در بحث قراردادها و روابط گاهی اختلافاتی وجود دارد که باید به سمت و سویی در این قضایا حرکت کنیم  که اختلافات برطرف شود تا بتوانیم از این ظرفیت‌های منطقه‌ای استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: هنگامی که با همسایگان ارتباط داشته باشیم، می‌توانیم برنامه‌هایی که ابرقدرت‌ها برای ما در نظر دارند را نقش بر آب کنیم.

نایب رئیس کمیسیون انرژی ادامه داد: چیزی که این روزها مهم است، استفاده از ظرفیت‌هایی درون کشور است. هنگامی که از ظرفیت‌های درون کشور استفاده کنیم، رونق تولید و جهش تولید که رهبری بر آن تاکید دارند، افزایش پیدا خواهد کرد.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه با تاکید بر نقش برنامه‌ریزی برای حل مشکلات کشور، اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور باید برنامه‌ریزی دقیقی در بحث صنعت نفت و انرژی‌های تجدید‌ناپذیر داشته باشیم تا بتوانیم موانع را از سر راه برداریم.

وی تاکید کرد: اگر از درون کشور را تقویت کنیم تا بتواند روی پای خودش بایستد، قطعا در دنیا حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

احمدی ادامه داد: به طور مثال یک روز ما در بحث بنزین مورد تهدید قرار می‌گرفتیم و می‌شنیدیم اگر  بیشتر  مقاومت کنید  بنزین را قطع می‌کنیم؛ روزی این امر  یک تهدید برای ما بود اما امروز آن تهدید برای ما تبدیل به فرصت شده است که نه تنها خودمان از بنزین استفاده می‌کنیم بلکه قدرت صادر کردن بنزین را داریم.

وی ادامه داد: آن حرکت بسیار خوبی که با ونزوئلا داشتیم و کشتی‌های ما توانستند در این کشور پهلو بگیرند قدرت ما را نشان داد، دشمنان  و حتی دوستان نیز متوجه شوند تهدید‌ها برای ما اهمیتی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: صادرات بنزین به ونزوئلا نشان داد جمهوری اسلامی ایران دارای چنان قدرتی است که می‌تواند مسائل و مشکلات داخلی خودش را حل کند و از سوی دیگر معضلات کشورهای دیگر را هم مرتفع کند. در حال حاضر ما در کمیسیون انرژی برنامه‌مان این است که اولویت‌ها با وزارت نفت تنظیم شود. متخصصان کمیسیون هم برای برون‌رفت از مشکلات حوزه نفتی در حال بررسی شرایط هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: