کد خبر: ۸۵۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
تعداد بازدید: ۲۲۲
طراح طرح تأمین کالاهای اساسی گفت: دهک‌های یارانه‌بگیر شناسایی شده و دولت می‌تواند از ظرفیت تبصره ۱۴ بودجه سال ۹۹ و ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کند و تأمین کالاهای اساسی مردم را مدنظر قرار دهد.

دولت می‌تواند برای اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی، از ظرفیت تبصره ۱۴ بودجه استفاده کند/ برای شناسایی خانوارهای هدف اطلاعات کافی وجود داردبه گزارش خبرداغ، جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص طرح تأمین کالاهای اساسی و بازگشت کالابرگ،‌ اظهار کرد:‌ روز یکشنبه طرحی یک فوریتی را به صحن ارائه دادم که مبنی بر آن طرح، دولت موظف است کالاهای اساسی مردم را با ارز ترجیحی و یارانه‌ای در قالب کارت‌های هوشمند یا کالابرگ در اختیار نیازمندان قرار دهد.

وی افزود:‌ با توجه به مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم، اقشار متوسط و کم درآمد جامعه به شدت نیازمند کمک دولت هستند؛ کمک این است که دولت تامین کالاهای اساسی را تضمین کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دهک‌های یارانه‌بگیر شناسایی شده و دولت می‌تواند از ظرفیت تبصره ۱۴ بودجه سال ۹۹ و ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کند و تأمین کالاهای اساسی مردم را مدنظر قرار دهد.

وی اضافه کرد: شناسایی خانوارها توسط دولت انجام شده و دولت اطلاعات کافی در این زمینه دارد و از همان اطلاعات قبل استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

برگزاری جلسه کمیسیون بهداشت با نمکی در خصوص تعیین تکلیف برگزاری کنکور/ کرونا روزانه به اندازه یک هواپیمای مسافربری از ما قربانی می‌گیرد/ حضور ۳ نفر از اعضای کمیسیون بهداشت در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا

کوچکی‌نژاد گفت: این طرح وضعیت توزیع را ساماندهی می‌کند و از رانت و فساد جلوگیری خواهد کرد.

نماینده رشت در مجلس افزود: دو هفته گذشته این طرح را به هیأت رئیسه تحویل دادم و روز یکشنبه نیز در صحن مطرح کردم که یک فوریت آن تصویب شد.

به گزارش ایلنا، طرح یک فوریتی تأمین کالاهای اساسی در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۹ تیر به تصویب رسید؛ از ۲۳۱ نماینده حاضر در جلسه ، ۱۸۹ نماینده به یک فوریت این طرح رأی موافق دادند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: