کد خبر: ۸۵۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
تعداد بازدید: ۲۲۱
نخست‌وزیر عراق در آستانه سفر به عربستان سعودی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های این کشور گفت، سفرش به عربستان «تشریفاتی» نیست بلکه برای «راه‌اندازی چرخ همکاری» است.

نخست‌وزیر عراق: سفرم به عربستان تشریفاتی نیست / بن سلمان دوست من است؛ او درک کرده که منطقه نیازمند صلح و طرح توسعه استنخست‌وزیر عراق در آستانه سفر به عربستان سعودی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های این کشور گفت، سفرش به عربستان «تشریفاتی» نیست بلکه برای «راه‌اندازی چرخ همکاری» است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، روزنامه عکاظ عربستان سعودی صبح امروز دوشنبه نوشت، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با عکاظ ولی‌عهد سعودی را «دوست» خود خوانده و گفته که بن سلمان درک کرده که منطقه نیازمند صلح و طرح توسعه است.

عکاظ نوشت، این مصاحبه به دلیل انتشار ویروس کرونا از دور انجام شد و الکاظمی در این مصاحبه ضمن بیان اینکه این سفرش «انتقال به مرحله‌ای جدید در روابط دو کشور»‌ است، بر عمق و راهبردی بودن روابط ریاض و بغداد تأکید کرده و گفته که «می‌خواهیم مرحله‌ای جدید از همکاری، همبستگی و تکامل را بر این اساس آغاز کنیم».

به گفته این روزنامه، الکاظمی گفت، سفرش به ریاض «تشریفاتی نیست بلکه سفری کاری برای راه اندازی چرخ همکاری و تحکیم و توسعه همکاری اقتصادی بین دو کشور و باز کردن افق‌هایی وسیع از تکامل اقتصادی در حوزه‌های مختلف است». به گفته او، عربستان و عراق، روابطی تاریخ و اسلامی و ریشه‌دار دارند و دو کشور تلاش می‌کنند تا دستاوردهای خود را حفظ و از مسائل اصلی امت [اسلامی] مراقبت و دخالت داخلی در امور کشورهای عربی را رد کنند.

عکاظ نوشت: الکاظمی درباره تروریسم،‌ اختلافات مذهبی ودخالت نیروهای خارجی هشدار داد و گفت،‌ این عوامل، وضعیت منطقه را در دهه اخیر بغرنج کرده و باید از این دور باطل که منطقه، قربانی بزرگ آن بوده، خارج شد.

طبق این گزارش، نخست‌وزیر عراق همچنین خواستار «فهم چالش‌های مشترک» شده که در رأس آن «پایان قابل انتظار عصر نفت» و تحولات اقتصاد جهانی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: