کد خبر: ۸۵۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
تعداد بازدید: ۲۳۸
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت:جریمه ۲ میلیون ریالی در انتظار رانندگانی است که از چراغ نارنجی عبور می کنند.

آیا می دانید عبور از چراغ نارنجی جریمه ۲۰۰ هزار تومانی دارد؟به گزارش خبرداغ ، سرهنگ"یوسف نجفی" در خصوص علت قطع ثانیه شمار های چراغ های سه گانه تقاطع های اصلی شهر کرمان گفت: با وقوع چندین فقره تصادف در تقاطع ها مشخص شد یکی از علل وقوع تصادفات توجه بیش از حد رانندگان به ثانیه های مانده در چراغ سبز و اضافه کردن ذهنی مدت چراغ نارنجی برای عبور از تقاطع و در نتیجه فشار بیشتر به پدال گاز است.

وی افزود: با توجه به اینکه عبور از چراغ نارنجی به منزله عبور از چراغ قرمز است برابر کد تخلفات راهنمایی و رانندگی مبلغ ۲ میلیون ریال جریمه و برای رانندگان خودروهای شخصی ۵ نمره و برای رانندگان وسائط نقلیه عمومی ۱۰ نمره در سوابق گواهینامه رانندگی افراد خاطی درج خواهد شد.

نجفی گفت: رعایت احتیاط بر خلاف ادعای برخی از افراد ترس محسوب نمی شود بلکه به این معناست که راننده به رغم داشتن حق قانونی در برخی موارد توجه بیشتری به جوانب داشته و با این احتمال که وقوع برخی تخلفات ممکن است از سوی رانندگان دیگر، عابران پیاده یا مسائل دیگر اتفاق افتد،می طلبد که بیشتر در رانندگی دقت شود.

وی با اشاره به سرعت خودروها در کوچه ها و میادین گفت: در داخل کوچه ها و میادین به دلیل حجم بالای تردد عابران پیاده حداکثر سرعت از نظر کارشناسان ۳۰ کیلومتر تعیین شده از این رو یک راننده خوب برای جلوگیری از هر گونه خطر از افزایش سرعت در این معابر بایستی پرهیز کند.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: