کد خبر: ۸۵۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
تعداد بازدید: ۲۸۲
استاندار البرز با تاکید بر اینکه مرگ و میر ناشی از کرونا در استان شدت گرفته است، گفت: محدودیت‌ها یک هفته دیگر تمدید می‌شود.

استانداری: افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در البرز / محدودیت‌ها تمدید شداستاندار البرز با تاکید بر اینکه مرگ و میر ناشی از کرونا در استان شدت گرفته است، گفت: محدودیت‌ها یک هفته دیگر تمدید می‌شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از مهر، عزیزاله شهبازی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که روز پنجشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه اکنون البرز در شرایط هشدار و وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفته، افزود: بر اساس نامه‌ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌هایی که برای البرز درخواست شده بود، به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

وی ادامه داد: طبق اخبار دانشگاه علوم پزشکی استان بیماران مبتلا به کرونا، بستری‌ها و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری به ویژه در جوانان رشد فزاینده ای داشته است.

استاندار البرز گفت: در شرایط فعلی تعداد ترخیصی ها خیلی کاهش یافته و بیماران بسیاری در صف انتظار تخت‌های مراقب‌های ویژه و دستگاه ونتیلاتور هستند.

شهبازی افزود: باید با تمام امکانات موجود و به مدد رسانه‌ها نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم اقدام کنیم چراکه وضعیت به گونه‌ای پیش می‌رود که تخت‌های نقاهتگاهی نیز به شبکه بهداشت و درمان اضافه شده اند.

وی با بیان اینکه در ۱۳ استان کشور که البرز نیز در زمره آنها قرار دارد، شرایط بسیار بدی حاکم است، اضافه کرد: جلسات را باید به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کنیم.

استاندار البرز گفت: در شرایط کنونی هیچ راهی دیگری به جز بهره برداری از فضای مجازی و تکنولوژی‌های نوین نداریم.

هر گونه اقدام تجمعی در استان البرز تعطیل است

شهبازی افزود: ضرورت دارد کارگروهی تشکیل شود و مشکلات که سر راه استفاده دانش آموزان از فضای مجازی است، مورد بررسی قرار گیرد و برای حل موانع، راهکارهای مناسب ارائه شود.

وی عنوان کرد: تفاهم نامه بین شورای عالی آموزش و پرورش استان و وزارت آموزش و پرورش در خصوص سند تحول بنیادین باید با تشکیل کارگروهی دنبال شود.

استاندار البرز گفت: در غنی سازی اوقات فراغت تمامی دستگاه‌های مربوطه کمک‌های لازم را داشته باشند.

شهبازی افزود: برای پیگیری معوقات بازنشستگان نیز آماده پیگیری هستیم و به جد درصدد برطرف کردن دغدغه‌ها در این بخش هستیم.

وی ادامه داد: هر گونه اقدام تجمعی در استان تعطیل است و برگزاری آزمون‌های مدارس نمونه دولتی متوسطه نیز به صورت حضوری لغو خواهد شد.

توزیع اعتبارات آموزش و پرورش بر اساس سند آمایش

استاندار البرز گفت: توزیع اعتبارات آموزش و پرورش بر اساس سند آمایش استان صورت می‌گیرد و باید به این امر پایبند باشیم.

شهبازی افزود: برای پروژه مهر نیز فرماندار به عنوان مسئولان این امر در شهرستان‌ها مأمور هستند تا این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی عنوان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مدارس از پانزدهم شهریور فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

استاندار البرز گفت: در کمیسیون ماده پنج استان نیز مشکلات چند مدرسه غیر انتفاعی حل و فصل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: