کد خبر: ۸۵۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
تعداد بازدید: ۳۹۸
دادستان تهران گفت: شرایطی اخیرا فراهم شد که زمینه مرخصی زندانیان باز هم فراهم شود و با توجه با اجرای قانون کاهش حب همکاران ما در تکاپو هستند زمینه خروج تعدادی از زندانیان را فراهم کنند.
احتمال مرخصی مجدد زندانیان به خاطر کرونابه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: دادستان تهران گفت: شرایطی اخیرا فراهم شد که زمینه مرخصی زندانیان باز هم فراهم شود و با توجه با اجرای قانون کاهش حب همکاران ما در تکاپو هستند زمینه خروج تعدادی از زندانیان را فراهم کنند.

القاصی مهر دادستان تهران در جلسه اضطراری ستاد کرونای تهران در وزارت بهداشت اظهار کرد: ستاد کرونای تهران از وزنه قوی کارشناسی برخوردار است و با اقدامات به موقع و حساسیت نسبت به بخش های مختلف و ایجاد هماهنگی خوب عمل کردند و اقدامات ستاد کرونای تهران قابل تقدیر است.

او ادامه داد: وضعیت تهران نسبت به سایر استان ها از نظر بافت و میزان جمعیت کاملا متفاوت است و شهر تهران محل رجوع به وزارتخانه ها محسوب می شود و بایستی در اقدامات پیشگیرانه تهران را متفاوت و متمایز دید و نسخه ای که برای تهران پیچیده می شود باید خاص استان باشد.

مصوبات ستاد کرونا تهران اجرایی می شد، موفق تر بودیم

القاصی مهر گفت: درخواست داریم تر تیبی اتخاد شود تا مصوبات ستاد کرونا تهران مورد تایید ستاد کرونا کشوری قرار گیرد و اگر مصوبات کرونا تهران در ابتدای شیوع شیوه اپیدمی اجرایی می شد شاید موفقیت بیشتری داشتیم و دوستان گلایه داشتند که مصوبات ستاد کرونا تهران خیلی مورد توجه ستاد ملی قرار نگرفته است.

دادستان تهران گفت: همه دنیا با کرونا در گیر هستند واز طرفی ما فعالیت های روزمره را تا مدتی می‌توان به تعویق بیندازیم چرا که مردم در زیر فشارهای اقتصادی و گرانی هستیم و منتاسفانه با وضع آشفته بازار این نگرانی وجود دارد با موج شدید کرونا مواجه باشیم و پیشنهاد داریم ضمانت اجرایی پروتکل های بهداشتی را دنبال کنیم، در بسیاری از موارد الزام اجرایی پروتکل ها وجود ندارد و در مجموعه دستگاه قضایی ما آماده نظارت بر اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و ستاد کرونا تهران هستیم.

مرخصی مجدد زندانیان و اجرای قانون کاهش حبس با شیوع کرونا

او با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در زندان ها گفت: در زندان ها اقدامات خوبی در رعایت مسائل بهداشتی انجام شد باید توجه داشت که زندان ها به دلیل جمعیت قابل توجه محل شیوع کرونا محسوب می شود اما با اقداماتی مانند دستورات رئیس قوه قضائیه خطرات به حداقل رسید و مقرر شد تا حد امکان زمینه خروج زندانیان فراهم شود و جمعیت زیادی از زندانیان به مرخصی رفتند و زمان آن تا حدی قابل تمدید است.

دادستان تهران ادامه داد: شرایطی اخیرا فراهم شد که زمینه مرخصی زندانیان باز هم فراهم شود و با توجه با قانون کاهش حبس که لازم الاجرا شد، همکاران ما در تکاپو هستند زمینه خروج تعدادی از زندانیان را فراهم کنند و کمترین آسیب را شاهد باشیم و نیازمند حمایت در تامین اقلام بهداشتی هستیم و در زندان ها توان تامین اقلام بهداشتی و نیروهای درمانی مستقر تقویت شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: