کد خبر: ۸۵۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
تعداد بازدید: ۲۶۱
مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: نشست میز کشوری قزاقستان با هدف ضرورت بررسی موانع صادرات و همچنین راهکارهای توسعه صادرات به این کشور ، با حضور نمایندگان بخش‌های دولتی، اتاق مشترک ایران و قزاقستان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و‌ کشاورزی ایران و بخش‌های خصوصی برگزار شد.

صادرات ایران به قزاقستان ۱۳ درصد افزایش یافتبه گزارش خبرداغ و به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، بهروز الفت، کشور قزاقستان را به عنوان یکی از اعضای مهم اتحادیه اقتصادی اوراسیا عنوان کرد و اظهار داشت: صادرات ایران به قزاقستان در دو ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست میز کشوری قزاقستان، افزود: آخرین وضعیت حمل و نقلی به ویژه فعال‌تر کردن حمل و نقل ترانزیت، فراهم کردن کانتینرهای یخچال‌دار، ظرفیت موجود در بنادر و تأسیس مرکز لجستیکی در آکتائو و همچنین بررسی راهکارهای برون‌رفت از مسائل بانکی از مباحث مطرح شده در این نشست بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الفت ادامه داد: تسهیل صدور ویزا، مکانیزم تهاتر، تأسیس مرکز تجاری، همکاری‌های صنعتی و معدنی، معرفی ظرفیت‌ها صادراتی به ویژه در حوزه کشت فراسرزمینی و ماشین‌آلات کشاورزی نیز از دیگر مسائل مطرح شده در میز کشوری قزاقستان بود.

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: با توجه به اجرایی شدن موافقت‌نامه تجارت ترجیحی میان کشورمان و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و عضویت قزاقستان به عنوان یکی از کشورهای مهم اتحادیه مذکور، فرصت‌های همکاری بسیار مناسبی میان دو کشور وجود دارد که امید است با مساعدت بخش‌ خصوصی و دستگاه‌های دولتی، به ویژه وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق مشترک ایران و قزاقستان، صادرات به این کشور بیش از پیش رشد و توسعه یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: