کد خبر: ۸۵۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
تعداد بازدید: ۲۱۹
بعد از مثبت شدن تست کرونای تعداد زیادی از بازیکنان استقلال این تیم شرایط خوبی ندارد و فعلا همه‌چیز برایش تعطیل شده.

علی دشتی: قبل از سفر به اهواز کرونا نداشتیمبه گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: بعد از مثبت شدن تست کرونای تعداد زیادی از بازیکنان استقلال این تیم شرایط خوبی ندارد و فعلا همه‌چیز برایش تعطیل شده. هرچند تا این مدت نسبت به تعداد دقیق بازیکنان کرونایی این باشگاه برخی با شک‌وتردید صحبت می‌کردند، اما طبق اعلام سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ تعدادی که از قبل به‌عنوان مبتلایان به کرونا در استقلال اعلام شده بود، موردتایید سازمان لیگ قرار گرفته و حالا باید منتظر ادامه برنامه‌ها برای استقلال و رقیبانش باقی ماند.

این درحالی است که از خود باشگاه استقلال نیز خبر می‌رسد آنها منتظر اعلام زمان تست‌گیری مجدد و پاسخ‌های این تست‌ها هستند تا تمرینات این تیم با حضور بازیکنانی که تست‌شان منفی است ازسر گرفته شود. به‌بهانه همین اتفاقات اخیر طی یکی، دو روز گذشته با چند بازیکن استقلال صحبت کردیم و نظرات آنها را جویا شدیم و درهمین‌راستا نیز امروز با علی دشتی هافبک مهاجم آبی‌پوشان صحبت کردیم. گفت‌وگو با بازیکن شماره ۹ استقلال را در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: 

فعالیت چراغ خاموش پرسپولیس برای لیگ بیستم

تو جزء نفراتی نبودی که تست‌شان مثبت شد؟

نه، تست من منفی بود و خدا را شکر مشکلی نداشتم. هرچند وقتی بین این همه ناقل و کرونایی باشید، همیشه خطر هست و فکر می‌کنم باید یک‌بار دیگر برای اطمینان تست بدهم.

شرایط باشگاه چطور است؟ گویا هنوز تمرینات را آغاز نکرده‌اید.

خبر ندارم، فعلا که در خانه هستیم تا باشگاه به ما برنامه‌های جدید را اعلام کند. درحال‌حاضر بچه‌هایی که پاسخ تست‌شان مثبت بود در قرنطینه هستند و ما هم منتظریم باشگاه خبرمان کند.

مجیدی در آخرین مصاحبه‌اش گفته بود باید در فرودگاه می‌بودید تا چهره بازیکنانی را که در لحظه آخر به آنها اعلام شد کرونا دارند، می‌دیدید. تو هم در فرودگاه بودی، از مشاهداتت بگو.

معلوم است هرکسی هم باشد می‌ترسد. خود شما بودید، نمی‌ترسید؟ کرونا شوخی‌بردار نیست. من خودم در فرودگاه بودم و می‌خواستیم برای بازی با پارس به جم برویم که یکباره اعلام شد چند بازیکن دیگر استقلال هم کرونا گرفتند و مجبور شدیم برگردیم.

برخی استقلالی‌ها معتقدند که همه‌چیز از سفر به اهواز و پروسه رفت‌وبرگشت به این شهر و دیدار با فولاد آغاز شد. نظر تو چیست؟

من نمی‌دانم از کجا شروع شد، اما رفتن به اهواز با آن شرایط اصلا صلاح نبود. خودتان در فیلم‌ها و عکس‌ها شرایط پروازمان را دیدید و دیدید چطور درکنار مسافران دیگر در یک فضای تنگ همه نشسته بودیم. حداقل می‌شد یک قسمت از انتهای هواپیما را به بازیکنان اختصاص بدهند، ولی همه را درکنار هم نشانده بودند. شرایط خیلی بدی بود و تابه‌حال هیچ هواپیمایی را تا این اندازه شلوغ ندیده بودم؛ برخی مسافران ماسک داشتند و برخی هم بدون توجه به سلامتی مردم و جان خودشان حتی ماسک هم نزده بودند. اوضاع خیلی بد بود، حالا هم نمی‌دانم در این سفر کرونا گرفتیم یا جای دیگر، اما قبل از بازی با فولاد و سفر به اهواز تست دادیم که تست همه بچه‌ها و کادر فنی منفی بود و بعد از آن سفر این اتفاقات افتاد.

یک شایعه هم راه افتاده که در میهمانی مهدی‌ قایدی در خانه‌اش استقلالی‌ها کرونا گرفتند.

اتفاقا خواندم؛ نوشته بودند که قایدی ۵۰نفر را به خانه‌اش دعوت کرده، اما مگر خانه مهدی باغ است که بخواهد این تعداد را دعوت کند و در خانه‌اش جا بدهد؟ اینها همه شایعه است. بنده‌خدا مهدی کجا میهمانی گرفته که این حرف‌وحدیث‌ها را درست می‌کنند؟ یعنی او در این اوضاع به فکر خانواده‌اش نیست که بخواهد میهمانی بگیرد؟ این حرف‌های زشت چیست که از خودشان درمی‌آورند؟

بازیکنان استقلال مدعی شده بودند که وریا حتی قبل از بازی با سایپا هم شرایط خوبی نداشت.

بله، اتفاقا من به او توجه کردم، وریا حتی قبل از بازی با سایپا هم خیلی وضعیت خوبی نداشت و بدجوری صدایش گرفته بود و حتی نمی‌خواست در این بازی به‌میدان برود و به‌زور سرم و آمپول به‌میدان رفت. صدای او کامل تغییر کرده بود و واقعا شرایط عجیبی داشت.

خودت نگران نیستی که بین این همه ناقل باشی؟ چه‌بسا تو هم به این ویروس گرفتار شده باشی.

تست من منفی شد، اما همه باید دوباره تست بدهیم. کرونا مثل بیماری‌های دیگر نیست که با رعایت کردن به آن مبتلا نشویم. اتفاقا خیلی‌ها رعایت کردند و امروز کرونا گرفتند. این موضوع دست خودمان نیست که مبتلا نشویم و آقایان هم فقط می‌گویند بیاید و بازی را برگزار کنید و برای برگزاری بازی‌ها هم باید تمرین کنیم. نمی‌شود بدون تمرین و آمادگی مسابقه داد. به‌نظر شما باید چه کار کنیم؟ راهی هم نداریم. اگر از همان ابتدا بازیکنان تیم‌ها حاضر به تمرین نمی‌شدند شاید اتفاقات امروز نمی‌افتاد، چون نمی‌توانستند بدون بازیکنان و تیم‌ها لیگ را برگزار کنند.

اما عده‌ای معتقدند که چون استقلالی‌ها دست‌شان از جام کوتاه مانده این بهانه‌ها را می‌آورند تا تحت هر شرایطی لیگ برتر تعطیل شده و از رقابت‌ها انصراف دهند.

در این خصوص نظری ندارم، اما خوب است آنهایی که این صحبت‌ها را می‌کنند یک مقدار وجدان داشته باشند. ما که هیچ‌وقت نمی‌آییم به‌دروغ بگوییم کرونا گرفته‌ایم تا خانواده و دوستان‌مان را بترسانیم و به آنها استرس بی‌مورد وارد کنیم. ما خودمان زیرفشاریم، اتفاقا می‌خواستیم با چند پیروزی خودمان را از فشار خارج کنیم، حالا مثلا بیاییم از دیدار با پارس جم انصراف دهیم؟ با آن وضعیت محرومان و مصدومانی که داشتیم، درحالی‌که در روز اعزام هم اعلام شد که 6، هفت بازیکن اصلی‌مان که در ترکیب بودند کرونا دارند، باز هم داشتیم به این سفر می‌رفتیم تا با این تیم بازی کنیم.

گفتند بعد از چند نتیجه ضعیف نگران بودید در جم هم نتیجه نگیرید.

چرا باید از تیمی مثل پارس جنوبی بترسیم؟ مگر با تیم مدعی بازی داشتیم؟ هرچند از مدعیان هم نمی‌ترسیم، اما الان شرایط انگار برعکس شده! چون ما استقلال هستیم و تیم‌های دیگر باید از ما بترسند. ما با هر تیم دیگری هم بازی داشتیم باید می‌رفتیم. البته برخی حرف‌ها هم شیطنت رسانه‌ای بود، اما مطمئن باشید با این شرایط هر تیم دیگری بود، همین کار را می‌کرد، ولی برخی حرف‌هایی که پارسی‌ها می‌زنند جالب است، هرچند من شرایط این تیم را می‌دانم و می‌دانم که آنجا چه خبر است. کلا ترسی در کار نبود، چون ما استقلال هستیم، آنها که استقلال نبودند که بخواهیم از آنها بترسیم.

در این مدت کنعانی‌زادگان مدافع پرسپولیس هم کری‌های زیادی را برای استقلالی‌ها خوانده و دیروز هم باکنایه گفته بود امیدوارم کرونایی‌های استقلال شفای عاجل پیدا کنند.

درباره این بازیکن صحبتی ندارم. انگار یک‌سری صحبت‌ها برای بعضی‌ها عادی شده است و هرچه ما بگوییم فایده‌ای ندارد. درخصوص این بازیکن اصلا نظری ندارم.

برنامه جدید تمرینی را به شما اعلام نکرده‌اند؟

فعلا خبری نیست، اما اگر هم تمرینی باشد مگر می‌شود فقط با ۶ و هفت نفر از بازیکنان تمرین کرد؟ بعد ما اگر تمرین کنیم تکلیف آن بازیکنانی که ۱۴روز در قرنطینه هستند چه می‌شود؟ آنها باید بعد از دوهفته مستقیم بیایند و بازی کنند بدون اینکه تمرین کرده باشند. البته گویا بعد از اینکه دوباره تست بدهیم و پاسخ تست‌ها بیاید، قرار است برنامه جدید را اعلام کنند.

به نظرت تکلیف لیگ و وضعیت استقلال چه خواهد شد؟

از همان اول هم نباید دوباره رقابت‌ها را از سر می‌گرفتند تا این اتفاقات بیفتد، اصلا نباید بازی‌ها برگزار می‌شد که این‌چنین شود. مگر می‌شود با این وضعیت به تمرین بروید یا سفر کرده و مدام در این هتل آن هتل باشید و درنهایت کرونا نگیرید؟ همین الان با چندنفر باید تمرین و مسابقه بدهیم، مگر ما چند بازیکن داریم؟ الان ۱۲ نفر از بازیکنان و کادر کرونا گرفتند و با این وضعیت برای بازی‌ها ۱۰ نفر هم نمی‌شویم. آنها هم که کرونا گرفته‌اند ۱۴ روز نداریم و تازه مشخص نیست بعد از این مدت این تعداد صحیح و سلامت به تمرینات برگردند و بتوانند دوباره همراهی‌مان کنند. فرض بگیریم که کرونا هم گرفتیم و خوب هم شدیم، اما با این وضعیت دوباره مبتلا خواهیم شد. فعلا همه‌چیز روی هواست و حتی مشخص نیست بازیکنان تیم‌هایی که مقابل آنها به میدان می‌رویم، آیا آنها نیز کرونا دارند یا خیر.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: