کد خبر: ۸۵۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
تعداد بازدید: ۲۷۹
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر ساخت واکسن کرونا در حد ادعا است و تا زمان تایید نهایی زمان زیادی مانده است اما اگر واکسن کرونا تولید شود با همکاری سازمان بهداشت جهانی آن را وارد می‌کنیم

اگر واکسن کرونا تولید شود با همکاری سازمان بهداشت جهانی آن را وارد می‌کنیم/ مازنداران دوباره در وضعیت هشدار قرار دارد/ وضعیت بیمارستان‌های نوشهر مانند روزهای ابتدایی شیوع کرونا استبه گزارش خبرداغ، محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ساختن واکسن کرونا در آمریکا و اروپا و ارسال آن باتوجه به شرایط تحریمی که بر کشور وجود دارد، گفت: اینکه در حال حاضر مطرح می‌شود واکسن کرونا ساخته شده است، بیشتر در حد یک ادعا است؛ چراکه سازمان بهداشت جهانی (WHO) این مسئله را به طور رسمی تایید نکرده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر واکسن بیماری کرونا ساخته شود، قطعاً همکاران ما در وزارت بهداشت و درمان با هماهنگی WHO و همچنین با کمک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ترتیبی اتخاذ خواهند کرد که واکسن را بتوانیم وارد کشور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اما اصل موضوع این است که واکسن‌های گفته شده هنوز روی نمونه‌های انسانی تا جایی که من اطلاع دارم آزمایش نشده است و فکر می‌کنم باید منتظر باشیم تا یک واکسن نهایی ساخته شود.

نماینده نوشهر گفت: در خوشبینانه‌ترین شکل موجود یعنی در ۴ الی ۵ ماه آینده ما واکسن را خواهیم داشت بنابراین باید همچنان بهترین راه مبارزه با ویروس را در پیش بگیریم.

محسنی بندپی با اشاره به این‌که رعایت پروتکل‌های بهداشتی مناسب‌ترین راه پیشگیری است، عنوان کرد: بهترین راه پیشگیری، حفظ فواصل اجتماعی، مراقبت‌های اجتماعی و فردی و رعایت پروتکل‌های پیشگیرانه است که ما می‌توانیم در راه مبارزه با کرونا پیش بگیریم.

بیشتر بخوانید: 

قالیباف برای رفع ابهامات اجازه تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را بدهد/ جهانگیری و لاریجانی گزینه‌های مناسبی برای انتخابات ریاست جمهوری هستند/ حل مشکلات کشور نیازمند تصمیم‌های شجاعانه است

وی درباره این‌که این‌ روزها پیک مجددا کرونا ویروس به کشور بازگشته است و اینکه کمیسیون چه تصمیماتی اتخاذ خواهد کرد، اظهار داشت: با توجه به این‌که مجدداً چند استان از استان‌های ما که قبلاً سفید اعلام شده بودند در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارند، قطعا این موضوع در کمیسیون بررسی خواهد شد.

محسنی بندپی یادآور شد: استان مازندران تقریباً سفید شده بود اما در حال حاضر نوشهر، فریدونکنار، بشهر و آمل قرمز اعلام شدند و این استان در مرز هشدار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: گزارشی که به من داده‌اند در نوشهر تعداد بیمارانی که بستری هستند، همانند تعداد بیماران در زمان اسفند ماه است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بیماری در پیک خودش قرار دارد، بنابراین ناگزیریم وزارت بهداشت را تحت فشار بگذاریم که پروتکل‌های پیشگیرانه را در دستور کار خودش قرار دهد.

وی تاکید کرد: لازم است وزارت بهداشت و درمان با هماهنگی سایر دستگاه‌ها، کارکنان، مشتریان و ارباب رجوع‌های‌شان را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنند‌.

محسنی بندپی اضافه کرد: لازم است بر مجامعی که به نوعی تعداد جمعیت در آن زیاد است نظارت بیشتری وجود داشته باشد.

وی گفت: باید نشست‌ها و مراسم‌ها لغو شود و اما اگر به ناچار بعضی از این مراسم‌ها باید برگزار شود لازم است حداکثر فواصل اجتماعی و پروتکل‌های پیشگیری رعایت شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: