کد خبر: ۸۵۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
تعداد بازدید: ۲۰۴
پس از شیوع بیماری کووید-19 در جهان و تحت‌الشعاع قرار گرفتن فعالیت‌های ورزشی به‌خصوص فوتبال تقریبا تمامی لیگ‌ها درسراسر دنیا متوقف و در ادامه در هر کشور تصمیمات مختلفی درباره ادامه بازی‌ها گرفته شد.

معترضان به تصمیم سازمان لیگ چقدر شانس دارند؟به گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: پس از شیوع بیماری کووید-19 در جهان و تحت‌الشعاع قرار گرفتن فعالیت‌های ورزشی به‌خصوص فوتبال تقریبا تمامی لیگ‌ها درسراسر دنیا متوقف و در ادامه در هر کشور تصمیمات مختلفی درباره ادامه بازی‌ها گرفته شد. برخی کشورها همچون هلند و آرژانتین تصمیم به تعطیلی مسابقات بدون اعلام تیم‌های قهرمان و سقوط‌کرده گرفتند و برخی دیگر مثل فرانسه با لغو ادامه لیگ، جدول مسابقات پیش از تعطیلی را ملاک تعیین رتبه تیم‌ها قرار دادند. با کم‌شدن این اپیدمی بسیاری از لیگ‌ها درنهایت تصمیم گرفتند با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و موارد ایمنی، لیگ‌های خود را ازسر بگیرند.

در ایران نیز پس از کش‌و‌قوس‌های زیاد درنهایت تصمیم به برگزاری هفته‌های باقی‌مانده لیگ گرفته شد. با این حال طی هفته گذشته اعلام خبر ابتلای تعداد زیادی از بازیکنان دو تیم استقلال و فولاد به کرونا باعث شد اختلاف‌نظرهایی در این زمینه شکل بگیرد. این دو تیم قرار بود در ابتدای هفته جاری به ترتیب برابر پارس‌جنوبی جم و نساجی به میدان بروند که این دو بازی فعلا لغو شده اما با وجود اینکه طبق پروتکل سازمان لیگ، درصورتی که 25 درصد از اعضای یک تیم در طول مسابقات به کرونا مبتلا شوند، کل تیم باید دو هفته راهی قرنطینه شود اما حریفان آنها معتقدند تست پزشکی اعلام‌شده معتبر نیست و نتیجه این دو مسابقه باید به سود آنها اعلام شود و در غیر این صورت به فیفا شکایت می‌کنند.

فدراسیون جهانی چه می‌گوید؟

فیفا در آستانه شروع مسابقات در کشورهای مختلف تنها برخی قوانین مانند تعداد تعویض‌ها را تغییر داد تا بازیکنان دچار مشکلات بیشتری نشوند و در مواردی که مربوط به لیگ‌های داخلی کشورها می‌شود، تصمیم‌گیری را به فدراسیون‌های مربوطه واگذار کرده است. به این ترتیب درنهایت سازمان لیگ ایران باید تصمیم‌گیرنده نهایی در این موضوع باشد و اگر براساس پروتکلی که پیش از مسابقات اعلام‌شده، عمل شود دستاویزی برای شکایت به فیفا وجود ندارد.
در طول این مدت تنها مورد مشابه این اتفاق در لیگ روسیه رخ داد که پس از مثبت شدن تست 6 بازیکن تیم روستوف، این باشگاه تصمیم گرفت کل تیمش را قرنطینه کند اما فدراسیون فوتبال این کشور بازی این تیم برابر سوچی را لغو نکرد تا درنهایت آنها مجبور شوند با بازیکنان تیم جوانان خود در این مسابقه حاضر شوند. در این مورد هم فیفا دخالتی انجام نداد چون اقدامی خلاف قوانین داخلی لیگ روسیه رخ نداده بود.

پروتکل‌هایی که جدی گرفته نشد

در لیگ‌های معتبری همچون انگلیس، آلمان، ایتالیا و اسپانیا براساس پروتکل‌های بهداشتی، تیم‌ها حداقل هفته‌ای یک‌بار مورد آزمایش قرار می‌گیرند و این اتفاق از زمان شروع تمرینات تیم‌ها رخ داده است. اتفاقی که ظاهرا در لیگ ایران چندان جدی گرفته نشده و فاصله زیاد بین تست‌هایی که از بازیکنان گرفته شده می‌تواند یکی از دلایل افزایش تعداد مبتلایان در این دو تیم باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: