کد خبر: ۸۵۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
تعداد بازدید: ۲۷۶
همه بازیکنان در فوتبال علاقه زیادی به گلزنی دارند و به همین دلیل هم بیشتر آنها در روزهای نخست شروع این ورزش به سراغ پست مهاجم می‌روند که البته بخش عمده‌ای از آنها خیلی زود متوجه می‌شوند که کارایی لازم را در این بخش ندارند و شانس خود را در پست‌های دیگر و حتی دروازه‌بانی آزمایش می‌کنند.
بهترین هافبک‌های تهاجمی حال حاضر فوتبال دنیابه گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: همه بازیکنان در فوتبال علاقه زیادی به گلزنی دارند و به همین دلیل هم بیشتر آنها در روزهای نخست شروع این ورزش به سراغ پست مهاجم می‌روند که البته بخش عمده‌ای از آنها خیلی زود متوجه می‌شوند که کارایی لازم را در این بخش ندارند و شانس خود را در پست‌های دیگر و حتی دروازه‌بانی آزمایش می‌کنند. یکی از پست‌های حساس و تعیین‌کننده در فوتبال هافبک تهاجمی است.

بازیکنی که در این بخش از زمین قرار می‌گیرد باید هوش بالایی داشته باشد و از خلاقیتش در یک‌سوم تهاجمی تیمش استفاده کند. او باید با پاس‌های دقیق و سرنوشت‌ساز خود، مهاجمان تیمش را در موقعیت گلزنی قرار دهد و خودش نیز باید شم بالایی برای گشودن دروازه حریفان داشته باشد. یک هافبک تهاجمی درحقیقت مغز متفکر تیمش در میانه میدان است و باید ریتم بازی را با دقت تنظیم کند. در ادامه نگاهی به بهترین هافبک‌های تهاجمی حال حاضر فوتبال دنیا خواهیم داشت.

حکیم زیاش

ستاره سال‌های اخیر آژاکس که دیگر باید او را بازیکن چلسی دانست. این هافبک مراکشی خیلی زود با آبی‌های لندن به توافق رسید و قرار است از فصل آینده زیرنظر فرانک لمپارد فوتبالش را دنبال کند. درخشش او به‌خصوص در فصل قبل که آژاکس را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز رساند باعث شد تا بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی به دنبال خرید او باشند.

زیاش در این فصل هم با 13 پاس‌گل و 6 گل عملکرد خوبی در ترکیب تیمش داشت. قدرت تصمیم‌گیری بالا، دید مناسب و پاس‌های دقیق که اکثرا به مقصد می‌رسد از اصلی‌ترین خصوصیات او محسوب می‌شود. زیاش نه‌تنها در لیگ هلند بلکه در لیگ قهرمانان و برابر بهترین تیم‌های جهان ازجمله رئال مادرید و یوونتوس توانایی‌هایش را به رخ کشیده و مدافعان این تیم‌ها را مقهور هنرنمایی خود کرده است. او فصل آینده می‌تواند رقیبی جدی برای کوین دی‌بروینه برای عنوان بهترین پاسور فصل باشد.

لوئیز آلبرتو

برندان راجرز را می‌توان به‌نوعی کاشف او دانست. سرمربی سابق لیورپول پیش از همه به توانایی‌های او پی‌برد و آلبرتو را به آنفیلد منتقل کرد. با این حال پس از گذشت تنها یک سال باشگاه به این نتیجه رسید که سرمایه‌گذاری روی این هافبک اسپانیایی حاصلی ندارد. به همین دلیل به مالاگا و دپورتیوو لاکرونیا قرض داده شد و درنهایت در سال 2016 او را به لاتزیو فروختند. او حالا در فوتبال ایتالیا به هافبکی تاثیرگذار تبدیل شده و یکی از بهترین‌های دنیا در این پست است.

عقاب‌ها در این فصل به کمک او در کورس قهرمانی سری A قرار دارند و عملکرد فوق‌العاده‌ای در ترکیب تیمش داشته است. او تا این برهه از مسابقات 15 پاس‌گل داده که بیش از سه برابر آمارش در فصل قبل است. پاس‌های بلند و عمقی او به خوبی دراختیار مهاجمان لاتزیو قرار می‌گیرد و درحال حاضر در لیگ ایتالیا بی‌رقیب است. حضور او در کنار سرگئی میلینکوویچ‌ساویچ خط میانی قدرتمندی را برای شاگردان سیمئونه اینزاگی ساخته است و هواداران از نمایش او در زمین لذت می‌برند.

کای هاورتز

ستاره نوظهور ژرمن‌ها که با سن کم توانسته خیلی زود خود را به‌عنوان هافبکی آینده‌دار مطرح کند و بسیاری از تیم‌های اروپایی آرزوی در اختیار داشتنش را دارند. هاورتز فصل پیش درخشش خود را آغاز کرد و نمایشش بر سر زبان‌ها افتاد. او با پیراهن بایرلورکوزن عملکرد بسیار خوبی داشت و حتی به تیم ملی آلمان هم راه یافت. ترکیبی از هوش بالای بازی‌سازی و قدرت گلزنی خوب از او بازیکن تاثیرگذاری ساخته است و می‌تواند از هر نقطه از زمین فضاهای خالی برای ارسال پاس‌های دقیقش را پیدا کند. در میانه میدان تحرک بالایی دارد و بسیار با فکر بازی می‌کند.

به همین دلیل مدافعان روبه‌رویش کار سختی برای حدس زدن حرکت بعدی‌اش دارند. او دو فصل پیش 17 گل برای لورکوزن به ثمر رساند و در این فصل که به‌تازگی به پایان رسیده هم عملکرد خوبی به‌خصوص در نیم‌فصل دوم داشت. با این حال نتوانست به همراه لورکوزن سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند و درنهایت تیمش در جایگاه پنجم قرار گرفت و راهی لیگ اروپا شد. در هفته‌های اخیر اخبار زیادی مبنی‌بر جدایی‌اش در انتهای فصل به گوش می‌رسد و چلسی جدی‌ترین گزینه برای حضور این هافبک 20 ساله در فصل آینده است.

کوین دی‌بروینه

این هافبک بلژیکی یکی از خلاق‌ترین بازیکنان کنونی فوتبال دنیاست. قدرت حفظ توپ و بازی‌سازی در کنار شوت‌های پرقدرتی که روانه دروازه حریفان می‌کند از او هافبکی کم‌نقص ساخته است. او در این فصل هم یکی از بهترین‌های سیتی بود و اگرچه شاگردان پپ گواردیولا نتوانستند در رقابت با لیورپول آماده از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند، اما دی‌بروینه در بسیاری از بازی‌ها کارش را به‌درستی انجام داد. او می‌تواند از کوچک‌ترین روزنه‌ها توپ را عبور داده و فرصت گلزنی برای مهاجمان تیمش ایجاد کند. یکی از ستاره‌هایی که چلسی به‌راحتی او را از دست داد و هنوز هم هواداران این تیم حسرت فروش او را می‌خوردند.

برونو فرناندز

منچستریونایتد مدت‌ها به دنبال خرید یک هافبک بازی‌ساز بود و درنهایت در نیم‌فصل امسال توانست اسپورتینگ لیسبون را راضی به فروش برونو فرناندز کند. بسیاری معتقد بودند این هافبک پرتغالی به زمان نیاز دارد تا با شرایط یونایتد وفق پیدا کند و حداقل در این فصل نمی‌تواند گره‌ای از مشکلات تیمش باز کند اما او خیلی زود غلط بودن این پیش‌بینی‌ها را ثابت کرد. فرناندز در همان بدو ورودش به اولدترافورد به‌عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ برتر انتخاب شد و در ادامه نیز عملکرد بسیار خوبی در ترکیب شیاطین سرخ داشت.

بسیار کم پیش می‌آید که بازیکنی تا این حد در هفته‌های نخست حضورش در یک تیم تاثیرگذار باشد. یونایتد با حضور او کاملا متحول شد و سایر بازیکنان نیز در این مدت عملکرد بهتری نسبت به قبل داشته‌اند. قدرت حمل توپ و تکنیک بالایش که با هر دو پا قادر است توپ را به همبازیانش برساند از او هافبکی تاثیرگذار ساخته که توانسته شوکی مثبت در تیم ایجاد کند. فرناندز در اسپورتینگ هم توانایی‌هایش را نشان داده بود و سولشر با خرید این هافبک 25 ساله امیدوار است حتی در فصل آینده تیمش را به جمع مدعیان قهرمانی در لیگ اضافه کند.

توماس مولر

بدون شک این ستاره آلمانی یکی از بهترین هافبک‌های تهاجمی فوتبال دنیا در دهه اخیر بوده است. مولر مدتی در افت بود و حتی یواخیم لوو، سرمربی تیم ملی آلمان تصمیم گرفت دیگر او را به تیم ملی دعوت نکند، اما در این فصل و به‌خصوص پس از حضور هانسی فلیک روی نیمکت بایرن مونیخ، مولر به اوج برگشت و به همان ستاره سال‌های قبل تبدیل شد. او که به‌ندرت از سوی نیکو کوواچ در ترکیب قرار می‌گرفت، با رفتن او به مرد اصلی مونیخی‌ها تبدیل شد و حتی توانست با 21 پاس‌گل بهترین عملکرد را در بین بازیکنان شاغل در فوتبال اروپا داشته باشد. بایرن به لطف درخشش او و پاس‌هایی که برای روبرت لواندوفسکی فراهم کرد توانست باز هم بر بام فوتبال آلمان بایستد و بار دیگر بوندس‌لیگا را فتح کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: