کد خبر: ۸۵۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
تعداد بازدید: ۳۴۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد:
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌ شده‌ اند که در حال حاضر آمار بیماران بستری ۲۸۳ نفر است.

زنگ خطر کرونا در بوشهر /کمبود و خستگی پرستاران /باید ورودی به بیمارستان‌ها کم شوددبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌ شده‌ اند که در حال حاضر آمار بیماران بستری ۲۸۳ نفر است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، سعید کشمیری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۵ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۳۶ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از فوت ۶ مورد دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه آمار موارد فوت‌شده بر اثر کرونا در استان بوشهر به عدد ۹۵ رسید.

کشمیری با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۹ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۲۵ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

وی اظهار کرد: با توجه به تعداد زیاد موارد مراجعه‌کننده برخی از بیمارستان‌های استان بوشهر مجبور شدند بخش‌های جدیدی را به بیماران کرونایی اختصاص دهند.

با کمبود و خستگی پرستار مواجه هستیم

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا با کمبود و خستگی پرستار مواجه هستیم و برخی از پزشکان ما که به این بیماری مبتلا شده‌اند در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برند.

کشمیری با بیان اینکه باید ورودی به بیمارستان‌ها کم شود اضافه کرد: درست است وظیفه حوزه سلامت درمان بیماران است ولی راه‌حل برای این مشکل پیشگیری، بیمار نشدن و کاهش ابتلا به کرونا در استان است.

وی تصریح کرد: کسانی که در این روزها مراسمات عروسی برپا می‌کنند آیا نمی‌بینند همشهریان و هم‌وطنانشان به دلیل بیماری کرونا فوت می‌شوند؟ آن‌هایی که بدون ماسک بیرون می‌آیند چه فکری در خصوص این بیماری می‌کنند؟ بیماری کرونا وجود دارد و باید همه با هم برای پیشگیری و از بین بردن بیماری کمک کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: کنترل و پیشگیری بیماری کرونا تنها بر عهده یک شخص یا ارگان خاصی نیست بلکه وظیفه همه افراد جامعه است.

وی با بیان اینکه حضور در اجتماعات، مراسم عروسی و ختم و همچنین مکان‌های پرازدحام خطر شیوع این بیماری را افزایش می‌دهد بیان کرد: تا وقتی‌که یک راه‌حل کلی پیدا شود تنها راه‌حل برای پیشگیری و مبارزه با این بیماری ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی، عدم حضور در اجتماعات و قطع زنجیره انتقال با رعایت نکات بهداشتی می‌باشد.

سهل‌انگاری خسارت جبران‌ناپذیری را به جامعه وارد خواهد کرد

کشمیری با اشاره به اینکه کادر پزشکی پرستاری در حال خسته شدن هستند و بخش‌های مختلف به ویژه بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر در حال پر شدن است، افزود: از مردم عزیز خواهشمندیم این بیماری را جدی بگیرند زیرا سهل‌انگاری خسارت جبران‌ناپذیری را به جامعه وارد خواهد کرد که برای افسوس خوردن دیر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اینکه یکایک افراد جامعه باید در جهاد بزرگ مبارزه با بیماری کرونا مشارکت داشته باشند اضافه کرد: ظرفیت بیمارستان‌های استان بوشهر محدود است و با سرعتی که انتشار این بیماری در جامعه دارد اتفاق می‌افتد اگر مردم رعایت نکنند حتماً ظرفیت بیمارستان‌های استان پر خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر ورودی به بیمارستان‌های استان بیشتر از خروجی آن‌ها است اگر این روند چند روز ادامه پیدا کند مطمئناً ظرفیت بیمارستان‌ها پر خواهد شد.
وی افزود: بیماری کرونا به رفتارهای ما به مدت دو هفته بعد پاسخ می‌دهد یعنی اگر تعداد بیماران مثبت در جامعه کم شود بعد از یک هفته تعداد بیماران بستری کم خواهد شد و بعد از دو هفته تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه کم خواهد شد.

در بین فوتی‌ها افراد جوان و بدون بیماری زمینه‌ای نیز وجود دارد

سعید کشمیری اضافه کرد: متأسفانه در بین فوتی‌ها در استان بوشهر افراد جوان و بدون بیماری زمینه‌ای نیز وجود دارد که این زنگ خطر بزرگی است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه اگر رفتار هر یک از افراد جامعه در برابر بیماری کرونا موجب ابتلا و یا فوت حتی یک نفر هم بشود در این صورت مقصر هستیم و باید مسئولیت‌پذیر باشیم خاطرنشان کرد: الآن موقعی است که همه باید نسبت به جامعه و اطرافیانمان احساس مسئولیت بکنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پرستار
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
0
کادر درمان خسته هست بله با اینکه میدونید هم فکری نمیکنید ،میگید حالا پرستار حقوق میگیره باید وظیفش انجام بده ،یا پرستار قراردادی 89روزه گرفتین ،مجبور بخاطر اینکه بیکار نباشه با شما همکاری کنه ولی نه حقوقی نه مزایا،تا الان 6ماه هست همکاری کردم بدون قرونی پول و بدون بیمه و یا چیزی ،حداقل بیمه هم نیستم که احیانن مریض شدم تو بخش کرونا از دفترچه استفاده کنم،تا همین برج همکاری میکنم بخاطر مردم ولی دیگه دوام ندارم خسته هستم ،شیفت های فشرده و بدون مرخصی و حتی آف،حالا اینا بکنار بیشترین ضربه اینجا میخورم نه حقوقی نه مزایا نه امنیت شغلی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: