کد خبر: ۸۵۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
تعداد بازدید: ۳۸۷
شرکت داروسازی فایزر آمریکایی (Pfizer ) اعلام کرد آزمایشات اولیه چهار واکسن جدید کووید ۱۹ که توسط این شرکت و با همکاری شرکت آلمانی بایون تک( BioNTech) ساخته شدند، نتایج امیدوارکننده‌ای داشته است.

به گزارنتایج امیدوارکننده واکسن جدید کروناش خبرداغ به نقل از ایرنا ، شرکت داروسازی فایزر آمریکایی (Pfizer ) اعلام کرد آزمایشات اولیه چهار واکسن جدید کووید ۱۹ که توسط این شرکت و با همکاری شرکت آلمانی بایون تک( BioNTech) ساخته شدند، نتایج امیدوارکننده‌ای داشته است.

به گزارش روز پنج‌شنبه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، در این آزمایشات که با کمک ۴۵ داوطلب انجام شد، در یک بازه زمانی یک ماهه هریک از داوطلبان دو بار واکسن را در مقادیر متفاوت دریافت کردند و واکنش ایمنی آن‌ها در مقایسه با بهبودیافتگان از بیماری، مطابق انتظار محققان بود. عوارض جانبی این واکسن‌ها مشابه عوارض جانبی سایر واکسن‌های موجود در بازار برای بیماری‌های دیگر و معمولا شامل احساس درد در محل تزریق و تب است.

شرکت فایزر قصد دارد تحقیقات وسیعی را درمورد واکسن‌های خود در فصل تابستان آغاز کند، اما هنوز مشخص نیست کدام یک از این واکسن‌ها به مرحله تولید نهایی می‌رسد.

در حال حاضر حدود ۱۵ واکسن جدید برای بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان در مرحله آزمایشات انسانی هستند و برای اطمینان از صحت کارکرد آنها تحقیقات وسیعی در دست انجام است.

شرکت‌های مختلف، انواع متفاوتی از واکسن را توسعه داده‌اند تا احتمال دستیابی به نتیجه مطلوب افزایش یابد. در واکسن فایزر از یک قطعه کد ژنتیکی ویروس کرونا برای تحریک بدن به حمله به ویروس استفاده شده است.

گزارش کامل این تحقیقات برای انتشار در اختیار یک نشریه علمی قرار گرفته، اما هنوز مورد بازبینی قرار نگرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: