کد خبر: ۸۵۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
تعداد بازدید: ۳۸۸
در حالی روز گذشته محمد جواد جهرمی، وزیر جوان دولت یازدهم در مورد ورود نسل پنجم اینترنت از شهریور ماه خبر داده است که بسیاری از مشترکان اینترنت در روزهای گذشته با اختلال‌های شدید در اینترنت خود مواجه شده‌اند و به درستی نتوانسته‌اند از خدمات اپراتورها استفاده کنند.
اختلال اینترنت داد مشترکان را درآورده استبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه توسعه ایرانی: در حالی روز گذشته محمد جواد جهرمی، وزیر جوان دولت یازدهم در مورد ورود نسل پنجم اینترنت از شهریور ماه خبر داده است که بسیاری از مشترکان اینترنت در روزهای گذشته با اختلال‌های شدید در اینترنت خود مواجه شده‌اند و به درستی نتوانسته‌اند از خدمات اپراتورها استفاده کنند.

آمارها نشان می‌دهد کسب و کارهای اینترنتی روزانه گردش مالی 15 تا 20 میلیارد تومانی دارند و باید به جهت واریز وجه پاسخگویی آنلاینی داشته باشند، اما اختلال اینترنت با خدشه‌دار کردن این روال موجب بی‌اطمینانی می‌شود

در روزهای گذشته و در حالی که وزارت ارتباطات و اپراتور همراه اول سرگرم افتتاحیه و رونمایی از افتتاح بزرگ‌ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور بودند مشترکان این اپراتور در گیرودار اتصال به شبکه اینترنت دست و پا می‌زدند. گویا شتر اختلال همیشه پای شبکه اینترنت ایران خوابیده است و هر از گاهی موجب گسترش نارضایتی از اپراتورها می‌‌شود. اتفاقی که با گسترش مشترکان اپراتورهای همراه زنگ خطری است برای ریزش مشترکان به سمت اپراتوری که بهترین خدمات را ارائه می‌دهد.

در حالی که آمارها تاکید می‌کنند که میزان اتصال به اینترنت‌های اپراتورهای همراه و خانگی کشور افزایش قابل‌توجهی یافته‌اند و مشترکان بیشتری به سمت استفاده از شبکه‌های اجتماعی ترغیب شده‌اند؛ اما در روزهای گذشته اختلال‌های موجود در شبکه تلفن همراه کشور داد مشترکان را درآورده است.

همراه اولی‌ها نخستین مشترکانی بودند که با اختلال‌های شدید اینترنت گوشی‌های همراه خود مواجه شده‌اند به گونه‌ای که حتی برخی از مشترکان مجاب به تغییر اپراتور خود برای دریافت خدمات اینترنتی شده‌اند این شرایط در حالی که اپراتورها با تغییر بسته‌های اینترنتی‌شان نیز پیش از این مشترکان را نقره‌داغ کرده بودند. بسته‌هایی که به گفته مشترکان تلفن همراه مفهوم قبلی خود برای مشترکان را از دست داده و بیشتر حجم آن بدون استفاده هدر می‌رود.

یکی از مشترکان همراه اول که در طول روزهای گذشته با اختلال شدید اینترنت همراه اول مواجه بوده است به خبرنگار «توسعه ایرانی» گفت: «در روزهای گذشته با وجود این که اتصال به شبکه به صورت LTE نشان داده می‌شد، اما هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی و حتی سایت‌های داخلی امکان باز شدن نداشتند و تنها پیام موجود برای گوشی"تلاش برای یافتن اینترنت"بود این در حالی است که فاصله محل کار من تا BTS های اپراتورها بسیار کم است و در هفته‌ها و ماه‌های گذشته هیچ مشکلی با اتصال به اینترنت نداشتم.»

سلامی یکی دیکر از مشترکانی است که در این باره می‌گوید: «جالب است اپراتورهای همراه همیشه برای اخذ وجه از مشترکین عجله دارند و هنوز بسته اینترنت تمام نشده هزار بار پیام می‌دهند و به محض اتمام بسته هزینه‌ها را هزینه مصوب که بسیار زیاد است محاسبه می‌کنند، اما در روزهای گذشته که ارائه خدماتشان افتضاح بوده هیچ اقدامی نمی‌کنند و حتی یک بار هم پیام عذرخواهی یا چرایی اختلال‌های زیاد در شبکه‌شان را نفرستاده‌اند».

وی تاکید می‌کند: «در روزهای گذشته به حدی ارائه اینترنت بد بوده که نتوانسته‌ام با خانواده‌ام که در شهرستان زندگی می‌کنند تماس تصویری داشته باشم ان هم در شرایط کرونا که رفت و آمدها محدود است و برای کمک به عدم گسترش این ویروس باید از تردد بیجا خودداری کرد.»

رحیم‌نژاد دیگر مشترکی است که با انتقاد از اختلال اینترنت در روزهای گذشته می‌گوید: «اپراتورها زمانی که می‌خواهند مردم را جلب کنند شعارهای زیبایی می‌دهند، اما هم‌اکنون که باید پاسخگو باشند هیچ پاسخی نمی‌دهند».

وی ادامه می‌دهد:‌«من به واسطه شغلم باید همیشه آنلاین باشم و در روزهای گذشته بسیاری از مخاطبین خودم را به جهت اختلال اینترنت از دست داده‌ام. حالا چه کسی پاسخگوست، مشخص نیست. به نظر می‌رسد باید به دوران قبل بازگشت و اعتمادی به اپراتورها نداشت».

کریم خانی یکی دیگر از مشترکانی است که با اعتراض از نحوه اتصال اینترنت در روزهای گذشته می‌گوید: «من راننده تاکسی اینترنتی هستم و کل خرج زندگی‌ام وابسته به اینترنت است تا بتوانم درخواست‌ها را بررسی و قبول کنم و یا حتی از نقشه برای پیدا کردن مسیر استفاده کنم، در روزهای گذشته به قدری اینترنت بد بود که پیدا کردن ساده‌ترین مسیر هم با مشکل مواجه شده بود و خیلی از مشترکین تاکسی‌های اینترنتی ناراضی بودند.»

او ادامه می‌دهد: «شاید برای خیلی از مشترکین قطع و وصل اینترنت مهم نباشد، اما برای من و همکارانم و کسانی که شغلشان وابسته به اینترنت است، اتصال به اینترنت همچون آب حیات برایشان مهم است اما هیچ کس پاسخگو نیست و تنها بسته‌های اینترنت هر روز گرانتر و حجمش کمتر می‌شود.»

این شرایط در حالی است که وزارت ارتباطات عزم خود را جزم کرده تا اینترنت‌رسانی را سراسری کند و به فراخور از اتصال شبکه اینترنت به روستاها و شهرها خبر می‌دهد و تلاش می‌کند تا با گسترش دولت الکترونیک بیش از پیش از ترددهای غیرضروری بکاهد. تلاشی که با گسترش کسب و کارهای اینترنتی بیش از گذشته به ثمر نشسته و حالا با شروع دوباره و بی‌دلیل (از سوی اپراتورها) قطعی‌ها در شبکه اینترنت تلفن همراه کشور مجددا با اختلال و نااطمینانی مواجه خواهد شد. آمارها نشان می‌دهد که کسب و کارهای اینترنتی روزانه گردش مالی 15 تا 20 میلیارد تومانی دارند و باید به جهت واریز وجه پاسخگویی آنلاینی داشته باشند و ین اختلال‌ها با خدشه‌دار کردن این روال موجب بی‌اطمینانی‌های بیشتر از تداوم روند مثبت قبلی می‌شود .

شاید بر پایه همان برنامه‌ریزی قدیمی است که وزیر جوان دولت رسما با تکیه به وعده و وعیدهای همراه اول از عرضه نسل پنجم اینترنت از شهریورماه خبر می‌دهد و می‌گوید: «در حوزه توسعه شبکه ملی اطلاعات، همراه اول وظایف سنگین و مهمی دارد، از همراه اول خواسته‌ام تا مردادماه امسال در پنج نقطه تهران اینترنت نسل پنجم را ارائه کند. ما در باندهای پایین، محدودیت فرکانسی داریم و باید در باندهای بالا سرمایه‌گذاری کنیم تا یکی دو هفته آینده لابراتوار نسل پنجم اینترنت رونمایی می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. همراه اول بزرگ‌ترین اپراتور خاورمیانه است و وسیع‌ترین پوشش شبکه ارتباطی کشور را دارد. بارها گفته شده که همراه اول بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی مانند لوکوموتیوی است که سایر بنگاه‌های اقتصادی دیجیتال را به حرکت درمی‌آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: