کد خبر: ۸۵۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
تعداد بازدید: ۲۱۵
استاد روابط بین الملل تاکید کرد که ترامپ خواهان نابودی دستاورد اصلی اوباما یعنی برجام است و بیانیه اخیر آژانس هم بیانگر تلاش مخالفان برای بی‌اعتبار کردن برجام بود.

مسکو و پکن با حق وتوی خود از آمریکا انتقام می‌گیرند/ اروپایی‌ها نمی‌خواهند با ترامپ درگیر شوند/ بیانیه اخیر آژانس بیانگر تلاش مخالفان برای بی‌اعتبار کردن برجام بودبه گزارش خبرداغ ، ریچارد اندرسون، (Richard D. Anderson) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی (آمریکا) است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا مطرح کرد.

ترامپ سعی دارد دستاورد اصلی اوباما را قبل از انتخابات آمریکا نابود کند

ریچارد اندرسون در ابتدا گفت: ترامپ سعی دارد دستاورد اصلی اوباما یعنی برجام را قبل از انتخابات آمریکا نابود کند. او به دنبال این است و تلاش زیادی برای نابودی این دستاورد و استفاده انتخاباتی از این اقدام می‌کند

وی در ادامه گفت: آمریکا مدعی است که ایران تامین‌کننده سلاح برای بسیاری از سازمان‌ها است و ایالات متحده تمایل دارد به هر طریقی از این اقدام جلوگیری کند.

اروپایی‌ها نمی‌خواهند با ترامپ درگیر شوند

این استاد دانشگاه به ناتوانی اروپا در مقابله با آمریکا در موضوع ایران اشاره کرد و گفت:  اروپایی‌ها قادر به مقابله با ایالات متحده نیستند و نمی‌خواهند با ترامپ درگیر شوند. آنها می‌خواهند که ایالات متحده همچنان رهبری جهانی را داشته باشد تا اروپا بتواند از آن استفاده کند.

روسیه و چین مانع از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی می‌شوند

مسکو و پکن با حق وتوی خود از آمریکا انتقام می‌گیرند

اندرسون در مورد واکنش روسیه و چین در مقابله با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی گفت:  مطمئناً آنها میتوانند حق وتوی خود را در شورای امنیت اعمال کنند، سفیر روسیه گفته است که مسکو از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی پشتیبانی نخواهد کرد، روس‌ها و شاید چینی‌ها این کار را انجام خواهند داد تا از آمریکا انتقام بگیرند.

بیشتر بخوانید: 

انتقادات تند اردشیر زاهدی از برخی ایرانیان خارج از کشور:فقط یک خائن خواستار حمله نظامی به ایران است/شرافت ندارید/سردار سلیمانی یک ژنرال تمام عیار است

بیانیه آژانس بیانگر تلاش مخالفان برای بی‌اعتبار کردن برجام است

وی هم چنین در مورد بیانیه اخیر آژانس گفت: من آن را خواندم این بیانیه به این معنی بود که ایران دیگر به طور کامل به تعهدات برجامی خود عمل نمی‌کند، ممکن است توضیحات مختلفی در این خصوص وجود داشته باشد که چرا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران هشدار می‌دهد، اما بسیاری از قدرت‌ها می‌خواهند تصدیق کنند که ایران در حال انجام تعهدات خود است. اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاضر به تأیید این امر نباشد، احتمالاً به این معنی است که مخالفان برجام سعی دارند، این توافق را بی‌اعتبار کنند. 

افزایش فشارها تعامل آمریکا با ایران را سخت می‌کند

استاد دانشگاه یوسی‌ال‌اِی در ادامه اضافه کرد: با افزایش فشارها، تعامل آمریکا با ایران سخت خواهد بود. ایران جنگ با ایالات متحده را نمی‌خواهد و ایالات متحده هم نمی‌خواهد جنگی با ایران داشته باشد بخاطر اینکه ترامپ متعهد به پایان جنگ‌ها شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: