کد خبر: ۸۵۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
تعداد بازدید: ۲۰۴
تصاویر ماهواره‌ای که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد علیرغم آن که هند و چین بعد از درگیری مرگبار اخیر از کاهش تنش‌های مرزی خبر داده‌اند، دو کشور به ساخت و ساز نظامی در منطقه مورد مناقشه نیز اقدام کرده‌اند.

هند و چین علیرغم وعده دو طرف برای کاهش تنش، درحال استحکام مرزی هستندتصاویر ماهواره‌ای که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد علیرغم آن که هند و چین بعد از درگیری مرگبار اخیر از کاهش تنش‌های مرزی خبر داده‌اند، دو کشور به ساخت و ساز نظامی در منطقه مورد مناقشه نیز اقدام کرده‌اند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد یک هفته بعد از درگیری مرگبار در مرز هند و چین که در نتیجه آن ۲۰ سرباز هندی کشته شدند، دو طرف در کوه‌های «قره‌قروم» در حال ساخت‌وساز هستند.

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» گزارش داد این تصاویر که شرکت تصویربرداری ماهواره‌ای Maxar مستقر در کلرادو آن‌ها را منتشر کرده، فعالیت‌های ساخت‌وساز در امتداد دره رودخانه گالوان مشخص است. این در حالی است پیش از این دیپلمات‌های چینی و هندی گفته بودند فرماندهان نظامی توافق کرده‌اند این منطقه را از حضور نظامی خالی کنند.

بنابر این تصاویر، هندی‌ها دیواری در طرف خود ساخته‌اند و چینی‌ها هم پایگاهی مرزی را در انتهای جاده‌ای که به یک پایگاه ارتش متصل است و با مرز فاصله دارد، ایجاد کرده‌اند.

کارشناسان معتقدند تفاوت حرف و عمل دو طرف نشان دهنده شکنندگی توافقی است که در پی نزاع اخیر رخ داد. این درگیری خشن‌ترین نزاع بین این دو کشور آسیایی از زمان جنگ سال ۱۹۶۲ بوده است.

پیش از این و همزمان با افزایش پرواز بالگردها و جنگنده‌های چینی در خطوط مرزی با هند، ارتش هند سامانه‌های موشکی متحرک خود را در منطقه «لاداخ شرقی» مستقر کرد.

به نوشته روزنامه «ایندین نیوز» یک مقام دولت هند روز شنبه در این زمینه گفت: «در گامی تقویت کننده، سامانه‌های موشکی نیروی زمینی و هوایی هند برای مقابله با بالگردها و جنگنده‌های چینی در منطقه مستقر شده‌اند.»

به گفته منابع مطلع، نیروی هوایی چین از جنگنده‌های پیشرفته «سوخو-۳۰» و سایر بمب افکن‌های راهبردی خود در خطوط مرزی با هند استفاده کرده و هند نیز به همین دلیل خواستار دریافت سامانه‌های «اس-۳۰۰ » از روسیه برای تقویت پدافند خود و مقابله با تحرکات هوایی چین شده است.

از آنجایی که دو کشور همسایه هند و چین، یک مرز مشخص ندارند و تنها یک خط کنترل واقعی برای جداسازی دو قلمرو دارند که در سال ۱۹۶۲ بعد از جنگ میان دو کشور ایجاد شد، به همین دلیل در چندین دهه اخیر، درگیری‌های مرزی زیادی بین دو کشور رخ داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: