کد خبر: ۸۵۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
تعداد بازدید: ۵۳۰
سرمربی تیم بوکس پیوند ساپکو گفت: در بهترین حالت مبلغ قرارداد یک ملی‌پوش در لیگ بوکس ۱۵ تا ۲۰ میلیون خواهد بود و با بوکسورهای غیر ملی‌پوش نیز ۱۰ میلیون قرارداد بسته خواهد شد.

گل‌محمدی: در بهترین حالت، قرارداد ملی‌پوشان بوکس ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان خواهد بود/ صحبت‌های ثوری احساسی استبه گزارش خبرداغ، عیسی گل‌محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی  تسنیم، در خصوص جلسه مسئولان فدراسیون بوکس با نمایندگان تیم‌های خواهان حضور در لیگ بوکس اظهار داشت: در جلسه روز دوشنبه 2 تیرماه نمایندگان 10 تیم  حضور داشتند که اکثر این تیم‌ها از هیئت‌های بوکس سراسر کشور و خواهان تیمداری در لیگ بوکس بودند.

وی در پاسخ به این سوال که تمامی تیم‌ها توانایی حضور در لیگ را خواهند داشت، گفت: فکر نمی‌کنم همه این تیم‌ها شرایط حضور در لیگ را داشته باشند. 3، 4 رئیس هیئت بودند که هنوز در خصوص اسم تیم خود تردید داشتند. در نهایت اگر امکان و شرایط برگزاری لیگ با حضور 6 تا 8 وجود داشته باشد، عالی خواهد شد.

سرمربی تیم بوکس پیوند ساپکو در خصوص اینکه بوکس ایران ظرفیت برگزاری لیگ با حضور 8 تیم را خواهد داشت، گفت: طبق قانون هر تیم می‌تواند در هر وزن 3 بوکسور را جذب کند که با توجه به برگزاری مسابقات در 10 وزن، 30 بوکسور خواهد شد. به نظر من واقعا بوکس ایران از لحاظ پتانسیل نیروی انسانی، 240 بوکسور که از لحاظ سطح فنی توانایی حضور در لیگ بوکس را داشته باشد، ندارد.

گل‌محمدی در خصوص صحبت‌های ثوری در مورد ارقام 25 تا 100 میلیونی قراردادهای بازیکنان لیگ بوکس تاکید کرد: ثوری به خاطر کم تجربگی، احساسی صحبت کرده است. از نظر من پرداخت یک میلیارد نیز به قهرمانان بوکس  کم است، اما باید بینیم در حال حاضر شرایط اقتصادی مملکت ما چگونه است. قرارداد یک قهرمان در لیگ کشتی با وجود قهرمانی چند دوره جهان و المپیک 70 میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: شرایط قراردادها در لیگ تکواندو نیز تقریبا همینگونه است و در لیگ این رشته نیز با وجود حضور قهرمانان جهان و المپیک، پخش مستقیم و سابقه طولانی برگزاری لیگ  بیشتر از 50 میلیون پرداخت نمی‌شود. این در حالی است که در لیگ کشتی و تکواندو چندین مدال‌‌آور بازی‌های آسیایی، قهرمان جهان، قهرمان آسیا و المپیک حضور دارند، اما در میان بوکسورهای ما تنها دو بوکسور موفق به کسب مدال برنز آسیا شدند.

سرمربی تیم بوکس پیوند ساپکو در خصوص اینکه بیشترین پرداختی به ملی‌پوشان چقدر خواهد بود، افزود: همانطور که گفتم واقعا اگر پول وجود داشته باشد، یک میلیارد نیز برای ملی‌پوشان کم است، اما فکر نمی‌کنم تیمی حاضر به پرداخت رقم 100 میلیونی مدنظرر ئیس فدراسیون بوکس شود. در بهترین حالت مبلغ قرارداد یک ملی‌پوش در لیگ بوکس 15 تا 20 میلیون تومان خواهد بود و با بوکسورهای غیر ملی‌پوش نیز 10 میلیون قرارداد بسته خواهد شد.

گل‌محمدی در خصوص بودجه این تیم برای حضور در لیگ بوکس گفت: بودجه ما برای حضور در لیگ بوکس حدود 600 تا 700 میلیون خواهد بود که از این مبلغ 300 تا 400 میلیون برای بستن تیم خواهد بود. همیشه بیشترین پول را باشگاه ما پرداخت کرده است و به نوعی امپراطور باشگاه‌های بوکس ایران هستیم. قطعا اگر ملی‌پوشی با ما قرارداد 20 میلیونی ببندد، تا پایان فصل و با وجود آپشن‌های قرارداد، پاداش‌ها و پرداختی‌های دیگر حدود 30 تا 35 میلیون دریافت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر فدراسیون بخواهد باشگاهی را مجاب کند که به ملی‌پوشان ارقام 50 تا 100 میلیونی پرداخت کنند، مشکلاتی ایجاد خواهد شد. مطمئنم بسیار از باشگاه‌ها حتی در صورت موافقت با چنین ارقامی توانایی پرداخت آن را نخواهند داشت و در طول مسابقات دچار مشکل خواهد شد و اواسط رقابت‌های انصراف می‌دهد. خیلی از این تیم‌ها مانند اسپانسر فدراسیون داشتیم که به خاطر اسم در کردن قول‌هایی  دادند اما نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

سرپرست سابق تیم ملی بوکس در پاسخ به این سوال که ملی‌پوشان بوکس حاضر به حضور در لیگ با مبالغ 20 میلیونی خواهند بود، گفت: ارزش قهرمانان ما خیلی بالا است و قطعا حضور این نفرات در مسابقات به نفع خود آن خواهد بود. حضور در مسابقات لیگ سطح فنی بوکسور را بالا می برد و او را در شرایط مسابقه قرار می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: