کد خبر: ۸۵۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
تعداد بازدید: ۳۱۳
لیگ ترکیه به هفته‌های حساس خود نزدیک شده و در فاصله 6 هفته مانده به پایان مسابقات، رقابت نزدیکی در صدر جدول بین چهار تیم بالانشین وجود دارد.
درخشش ستاره پیشین استقلال در لیگ ترکیهبه گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: لیگ ترکیه به هفته‌های حساس خود نزدیک شده و در فاصله 6 هفته مانده به پایان مسابقات، رقابت نزدیکی در صدر جدول بین چهار تیم بالانشین وجود دارد. در بین تیم‌های پایین جدولی نیز تلاش زیادی برای فرار از سقوط وجود دارد که کاسیم‌پاشا با نتایج خوبی که در دو هفته اخیر کسب کرد توانست خود را تا میانه‌های جدول بالا بکشد.

یکی از عوامل اصلی موفقیت‌های این تیم پس از وقفه مسابقات به دلیل کرونا، مامه تیام، مهاجم سابق استقلال است که این روزها عملکرد درخشانی در لیگ ترکیه داشته است. کاسیم‌پاشا با این برد 32 امتیازی شد و توانست خود را به رده یازدهم جدول برساند. به این ترتیب خطر سقوط تا حد زیادی از این تیم دور شده و آنها با همین روند می‌توانند به ابقا در لیگ امیدوار باشند. در صدر جدول نیز ترابزون‌اسپور که مجید حسینی را در اختیار دارد رقابت نزدیکی با اسکی‌شهیر، سیواس‌اسپور و گالاتاسرای برای کسب عنوان قهرمانی دارد.

بیشتر بخوانید: 

کاسبی اجباری در فوتبال با تولید پُفک!



سایت «هابر ترک» ترکیه در گزارشی از نمایش این ستاره سنگالی نوشت: «مامه تیام که هفته پیش با دو گلی که به ثمر رساند، توانسته بود 3 امتیاز حساس را برای کاسیم‌پاشا به ارمغان آورد، این هفته نیز گل نخست تیمش را به فنرباغچه زد و پایه‌گذار دومین برد پیاپی این تیم بود.

او حالا تعداد گل‌های زده‌اش در این فصل را به 10 گل افزایش داده است. کاسیم‌پاشا در هفته بیست‌وهشتم لیگ ترکیه توانست با دو گل فنرباغچه را مغلوب کند. مهاجم سنگالی این تیم برای دومین هفته پیاپی پایش به گلزنی باز شد تا این بار زردآبی‌ها مغلوب کاسیم‌پاشا شوند. تیام هفته گذشته هم دو بار دروازه «ملتیا اسپور» را باز کرده بود و در مجموع پس از تعطیلات لیگ سه گل به ثمر رسانده که آماری بسیار خوب و درخشان است.»

تیام یکی از بهترین خارجی‌های لیگ برتر ایران بود که با حضور در استقلال خیلی زود توانایی‌هایش را نشان داد و توانست گل‌های حساسی برای آبی‌ها در لیگ برتر و همچنین رقابت‌های آسیایی به ثمر برساند. با پایان فصل اما او با وجود اینکه بین هواداران استقلال بسیار محبوب بود و علاقه زیادی برای تمدید قراردادش وجود داشت راهی امارات شد تا در عجمان بازی کند.

این مهاجم 27 ساله در هر 26 بازی تیمش در لیگ امارات حضوری ثابت داشت و موفق شد با زدن 13 گل و ثبت 6 پاس‌گل، فصلی خوب را در این کشور پشت سر بگذارد. تیام درحالی که چند پیشنهاد خوب در ابتدای این فصل داشت ترجیح داد حضور در لیگی جدید را تجربه کند و به همین دلیل با کاسیم‌پاشای ترکیه به توافق رسید و قراردادی دو ساله با این باشگاه امضا کرد.

او تنها پس از گذشت دو هفته از شروع لیگ موفق به گلزنی شد و در جریان شکست 4 بر یک تیمش مقابل آلانیا اسپور، تنها گل کاسیم‌پاشا را زد. او که یکی از مهره‌های ثابت تیمش در رقابت‌های لیگ محسوب می‌شود در هفته هشتم و در جریان دیدار مقابل کایسری ‌اسپور مصدوم شد و همین آسیب‌دیدگی باعث شد تا 6 بازی بعدی تیمش را از دست بدهد. این مصدومیت باعث شد تا تیام با افت مواجه شده و در 12 بازی بعدی تنها توانست دو بار گلزنی کند.

تعطیلی مسابقات لیگ ترکیه به دلیل بیماری کرونا فرصت خوبی برای این ستاره سنگالی بود تا با شرایط بهتری برای ادامه فصل آماده شود و درخششی که در دو هفته اخیر داشته، نشان می‌دهد که دوران مصدومیت را کاملا پشت سر گذاشته است. او تا اینجای فصل 9 گل در لیگ و یک گل نیز در جام حذفی برای کاسیم‌پاشا به ثمر رسانده است و البته با توجه به فاصله کم باقی‌مانده تا پایان فصل، شانس زیادی برای کسب عنوان آقای‌گلی لیگ ندارد. در لیگ ترکیه درحال حاضر الکساندر سورلوت نروژی از ترابزون اسپور با 19 گل در جدول گلزنان صدرنشین است و تیام در رده چهاردهم حضور دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: