کد خبر: ۸۵۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
تعداد بازدید: ۲۴۰
دبیر کل ناتو روز سه‌شنبه گفت که این ائتلاف هنوز منتظر تصمیم آمریکا برای خروج تعدادی از نیروهایش از خاک آلمان است.

ناتو: هنوز جزئیات خروج نیرو‌های آمریکایی از آلمان را دریافت نکرده‌ایم«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو روز سه‌شنبه گفت که ناتو به دنبال دستیابی به جزئیات تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره خروج تعدادی از نیرو‌های آمریکایی از آلمان است.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس، به نقل از رویترز، ترامپ که به شدت از آلمان به دلیل هزینه نکردن بیشتر در زمینه دفاعی انتقاد کرده، روز گذشته گمانه‌زنی‌ها درباره خروج ۹۵۰۰ نیروی نظامی آمریکایی از آلمان را تایید کرد.

استولتنبرگ که در جریان یک ویدئوکنفرانس صحبت می‌کرد، افزود: «هنوز تصمیم گرفته نشده که چگونه و چه زمانی این تصمیم اجرایی خواهد شد.»

دبیر کل ناتو در ادامه گفت که وی با ترامپ و همچنین مقامات آمریکایی صحبت کرده و با «آنگرت کرامپ-کارنبائور» وزیر دفاع آلمان نیز در این باره صحبت کرده است.

وزیر دفاع آلمان هفته پیش گفته بود که هنوز از این تصمیم مطلع نشده است.

استولتنبرگ در ادامه گفت: «این ترتیبات دوجانبه میان آمریکا و آلمان بوده، اما موضوعی است که برای همه ائتلاف مهم است.»

وی اضافه کرد که به ترامپ گفته نیرو‌های آمریکایی در اروپا نه تنها برای حفاظت از این منطقه هستند بلکه به آمریکا اجازه می‌دهد تا قدرتش را فراتر از قاره اروپا اعمال کند.

هفته پیش یک مقام آمریکایی گفت که این تصمیم ناشی از ماه‌ها کار بوده و هیچ ارتباطی به تنش‌ها میان ترامپ و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نداشته که حضور در نشست سران گروه ۷ در آمریکا را رد کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: