کد خبر: ۸۵۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
تعداد بازدید: ۱۵۷
حجت الاسلام مرتضوی مقدم:
رئیس دیوان عالی کشور گفت: قطعاً اگر مجازات مفسدان اقتصادی بازدارنده نباشد همچنان شاهد ادامه فساد خواهیم بود و اگر درباره مجازات‌ها نقص قانونی داشته باشیم باید قوانین بازدارنده تصویب شود و آنجا که دست قضات باز است و قانون کافی داریم، باید مجازات‌های بازدارنده تعیین شود تا شاهد فساد دیگری نباشیم.

افزایش ۱۰ هزار رسیدگی توسط دیوان عالی کشور طی یکسال/ مجازات‌ها بازدارنده نباشد، فساد ادامه خواهد داشتبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت الاسلام سیداحمد مرتضوی مقدم در جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور گفت: عده‌ای از همکاران ما از استان قم جلسه امروز را از طریق ویدیو کنفرانس پیگیری می‌کنند.

وی گفت: از همه همکارانم در دیوان عالی کشور که در سال گذشته اقدام جهادی بی سابقه داشتند، قدردانی می‌کنم و ما در سال گذشته ۱۰ هزار رسیدگی بیشتر از سال ۹۷ داشتیم که بی سابقه است.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: در سه ماه اخیر که با شیوع بیماری کرونا مواجه‌ایم بسیاری از همکاران ما به سبب کهولت سن، خانه نشین شدند، اما همکاری آن‌ها آنقدر بالا بود که رسیدگی به پرونده‌ها در فروردین امسال در مقایسه با فروردین سال گذشته هم بی سابقه بود.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم با اشاره به این که پرونده‌های مربوط به مفاسد اقتصادی و امنیتی در دیوان عالی کشور خارج از نوبت و به صورت فوق العاده رسیدگی می‌شود، گفت: قوه قضاییه در مبارزه با فساد حرکتی را آغاز کرده که دیوان عالی کشور در راستای این حرکت همراهی صمیمانه داشته است و خواهد داشت.

وی افزود: قضات شریف و عالی مقام دیوان عالی کشور در رسیدگی به پرونده‌های مطروحه با استقلال کامل و بدون در نظر داشتن جو و مسائل بیرون از دستگاه قضایی رسیدگی و نظر و رأی خود را اعلام می‌کنند.

رئیس دیوان عالی کشور هرگونه کوتاهی و رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی را موجب جری‌تر شدن مفسدان خواند و گفت: از همه همکاران قضایی در دیوان عالی کشور می‌خواهم درباره این پرونده‌ها بدون هیچ تأخیر و مسامحه‌ای رأی صادر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم افزود: قطعاً اگر مجازات مفسدان اقتصادی بازدارنده نباشد همچنان شاهد ادامه فساد خواهیم بود و اگر درباره مجازات‌ها نقص قانونی داشته باشیم باید قوانین بازدارنده تصویب شود و آنجا که دست قضات باز است و قانون کافی داریم، باید مجازات‌های بازدارنده تعیین شود تا شاهد فساد دیگری نباشیم.

رئیس دیوان عالی کشور خطاب به همه مدیران و مسئولان دستگاه‌ها گفت: دستگاه‌های خود را به صورت مرتب پایش کنند و تذکرات حفاظتی و امنیتی عزیزانی را که در این حیطه فعالیت می‌کنند جدی بگیرند تا قوه قضاییه بتواند در راهی که حرکت کرده است با موفقیت طی مسیر کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: