کد خبر: ۸۵۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
تعداد بازدید: ۳۳۱
باشگاه یوپن بلژیک با انتشار تصویر سعید عزت‌اللهی و امید ابراهیمی و بیانیه‌ای کوتاه، از دو بازیکن ایرانی خود قدردانی و کنار آن، جدایی رسمی آن‌ها را از این باشگاه اعلام کرد.

مسیر‌های جدید پیش‌روی ابراهیمی و عزت‌اللهیبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرورزشی ، باشگاه یوپن بلژیک با انتشار تصویر سعید عزت‌اللهی و امید ابراهیمی و بیانیه‌ای کوتاه، از دو بازیکن ایرانی خود قدردانی و کنار آن، جدایی رسمی آن‌ها را از این باشگاه اعلام کرد. به این ترتیب فصل آینده یک نفر از تعداد لژیونر‌های کشورمان در بلژیک کم می‌شود چراکه با اضافه شدن علیرضا بیرانوند، یک نماینده جدید از ایران جای یکی از این دو را می‌گیرد. صدالبته شاید این آمار باز هم تغییر کند. در حال حاضر کاوه رضایی، علی قلیزاده و یونس دلفی در تیم شارلروا حضور دارند و میلاد محمدی هم بازیکن تیم خنت است. بیرانوند نیز با پیوستن به تیم آنتورپ به جمع لژیونر‌های بلژیکی ایران خواهد پیوست.

لیگ ۱۶ تیمی ژوپیلر بلژیک در حالی که هفته بیست‌و‌نهم خود را پشت‌سر گذاشته بود، در پی شیوع ویروس کرونا متوقف شد و بعد از گذشت مدتی مسئولان فوتبال این کشور تصمیم به تعطیلی کامل لیگ گرفتند و به این ترتیب همراه هلند و فرانسه جزو اولین کشور‌هایی بودند که لیگ خود را نیمه‌کاره تعطیل کردند. لیگ بلژیک با وجود ۱۶ تیمه بودن، در هفته سی‌ام به پایان نمی‌رسد بلکه ۶ تیم برتر این لیگ در پلی آف قهرمانی مجدداً در بازی‌های رفت و برگشت با یکدیگر رقابت می‌کنند و سپس قهرمان در این مرحله مشخص می‌شود. در لیگ نیمه‌کاره بلژیک در فصل ۲۰-۲۰۱۹، یوپن در پایان هفته بیست‌و‌نهم در رده سیزدهم قرار داشت. این تیم که به پاندا‌های بلژیک معروف است با ۸ برد، ۶ تساوی و ۱۵ باخت در مجموع ۳۰ امتیاز به دست آورد.

این باشگاه بلژیکی در سایت خود و همچنین در شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر و اینستاگرام خود ضمن خوشامدگویی به ورودی‌های جدید این تیم از جدایی امید و سعید خبر داد و نوشت: «قرارداد قرضی دو بازیکن ایرانی ما یعنی امید ابراهیمی و سعید عزت‌اللهی نیز سی‌ام ژوئن به اتمام می‌رسد؛ از شما خداحافظی کرده و می‌گوییم‌: ممنون امید و سعید.»

فرصت کم برای بازی

هم امید و هم سعید به صورت قرضی در تیم بلژیکی بازی می‌کردند. سعید از سال ۲۰۱۵ تحت قرارداد باشگاه روستوف روسیه است، اما از سال ۲۰۱۷ از سوی این باشگاه به تیم‌های دیگر قرض داده شده است. او سال ۲۰۱۷ برای آنژی ماخاچ‌قلعه بازی کرد سپس به آمکار دیگر تیم روسی پیوست و در این دو باشگاه مجموعاً ۲۵ بازی انجام داد و یک گل زد. فصل ۱۹-۲۰۱۸ او به تیم ریدینگ در انگلیس پیوست، اما فقط چهار بار فرصت بازی در چمپیون‌شیپ را به دست آورد و با بدشانسی مصدوم شد و در نتیجه از این تیم هم بعد از یک فصل جدا شد. ششم شهریور ۱۳۹۸ بود که خبر پیوستن سعید عزت‌اللهی به تیم بلژیکی یوپن منتشر شد تا او چهارمین حضور قرضی خود را این بار در لیگ ژوپیلر تجربه کند.

سعید در مجموع چهار بار در لیگ بلژیک فرصت بازی پیدا کرد که دو بار در ترکیب ثابت بود و در جریان بازی تعویض شد و دو بار هم به عنوان بازیکن جانشین به زمین آمد. در جام حذفی نیز دو بار به میدان رفت. او ۱۲ بازی هم روی نیمکت یوپن در لیگ ژوپیلر نشست. در مجموع، عزت‌اللهی هیچ گلی برای تیمش به ثمر نرساند و حتی پاس گل نیز در آمارش ثبت نشد و فصل موفقی را در فوتبال بلژیک پشت‌سر نگذاشت.

انگیزه خاص

در مورد سعید باز هم این باشگاه روستوف است که باید تصمیم‌گیری کند و بعید به نظر می‌رسد فرصت بازی در این تیم را هم به دست بیاورد و خودش هم البته تمایل چندانی به این موضوع ندارد و از طرفی هم نمی‌خواهد باز به یک تیم اروپایی احتمالاً درجه دو دیگر به صورت قرضی منتقل شود. از مدت‌ها پیش یا به طور مشخص پیش از آنکه ماجرای کرونا و تعطیلی فوتبال مطرح شود، شایعاتی در مورد بازگشت عزت‌اللهی به ایران مطرح شده بود و حالا به نظر می‌رسد این موضوع بیشتر از قبل، رنگ واقعیت به خود بگیرد.

بازیکنی که در ۱۷ سالگی انتقالی خبرساز و هیجانی از ملوان انزلی به تیم جوانان اتلتیکو مادرید داشت، پس از ماجراجویی در چند کشور اروپایی که بدون استثنا جملگی آن‌ها هم ناموفق بوده، حالا برای برگشتن به ایران انگیزه‌های زیادی دارد. او باید برای پس گرفتن جایگاه به خطر افتاده خود در تیم ملی تلاش کند و برای رسیدن به این هدف، بازی در لیگ ایران و در چشم مربی تیم ملی و اهالی فوتبال بودن را بهترین گزینه می‌داند. شاید او بمب بزرگ نقل و انتقالات فوتبال ایران در همین تابستان باشد. هافبکی تنومند و مستحکم که می‌تواند برای هر تیمی یک بازیکن کارآمد باشد و به نظر می‌رسد فقط تیم‌های بزرگ به سراغ او بروند و البته مبلغ قابل توجهی نیز برای بازگشت او به فوتبال ایران هزینه خواهد شد.

امید در دوحه

سبک بازی امید ابراهیمی در تیم یوپن مورد توجه سرمربی این تیم «بنیات سن‌خوسه» بود و این مربی جوان (۴۰ ساله) هر قدر به سعید عزت‌اللهی کم میدان می‌داد، در عوض نوع بازی امید ابراهیمی را می‌پسندید و از او تعریف می‌کرد. سیاست باشگاه یوپن، اما در سال جدید، اولاً کمتر کردن تعداد بازیکنان قرضی در این تیم و ثانیاً پایین آوردن میانگین سنی تیم است و به همین دلیل هم قرارداد امید ۳۲ ساله تمدید نشد.

ابراهیمی در ۱۸ بازی لیگ و یک بازی در جام‌حذفی برای یوپن به میدان رفت و به عنوان یک هافبک تدافعی و تخریبی عملکرد درخشانی داشت ضمن اینکه یک پاس گل نیز در کارنامه او ثبت شده است. امید یکی از چهار بازیکنی است که از تیم الاهلی قطر به صورت قرضی به تیم‌های دیگر قرض داده شدند که البته سه بازیکن دیگر همگی به تیم‌های قطری فرستاده شدند و فقط امید بود که راهی اروپا شد و عملکرد قابل قبولی نیز از خود به جا گذاشت.

او حالا در راه بازگشت به الاهلی قطر است. پنج‌شنبه شب هم در گفت‌وگویی که با برنامه فوتبال ۱۲۰ داشت، از این گفت که منتظر مهیا شدن شرایط بازگشت به دوحه است تا بتواند کار خود را بار دیگر با الاهلی، قدیمی‌ترین باشگاه قطر از سر بگیرد. لیگ ستارگان قطر هم برنامه‌ریزی دقیق خود را برای شروع فصل جدید اعلام کرده است و از سوم مرداد این رقابت‌ها آغاز خواهد شد. امید به محض بازگشت به دوحه باید تست کرونا بدهد. فدراسیون فوتبال قطر دو مرحله تست گیری را برای همه تیم‌ها در نظر گرفته که یک مرحله آن هفته گذشته و در روز‌های ۱۹ و ۲۰ خرداد انجام شد و مرحله دوم در روز‌های چهارم و پنجم تیر انجام خواهد شد.

هتل مشترک امید، رامین و کریم

به دنبال پایان یافتن و اعلام نتیجه تست‌های کووید-۱۹ بازیکنان، کادر فنی، تیم‌های داوری و پرسنل اداری لیگ ستارگان قطر، از روز چهارشنبه ۲۱ خرداد همگی و به نوبت جهت اقامت در هتل‌های محل اقامت خود به این اماکن منتقل شدند. قرار است همه اعضای تیم‌ها تا پایان بازی‌ها به صورت اردویی در هتل‌های در نظر گرفته شده از سوی فدراسیون فوتبال قطر اقامت داشته باشند تا خطر ابتلا به بیماری و شیوع آن به کمترین حد برسد و پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی از هر نظر رعایت شود.

هتل کمپینسکی که در منطقه «Pearl» دوحه واقع است تا روز یک‌شنبه ۲۳ آگوست (۲ شهریور) و با ۲۸۱ اتاق پذیرای باشگاه‌های الاهلی، السیلیه (تیم کریم انصاری‌فرد)، الشحانیه (تیم رامین رضاییان) و ام‌صلال خواهد بود. هشت تیم دیگر لیگ ستارگان نیز در دو هتل مجزای دیگر اسکان خواهند یافت. به این ترتیب سه ملی‌پوش ایران در یک هتل اقامت خواهند داشت هرچند هر تیم در اتاق‌ها و طبقاتی کاملاً مجزا از دیگران مسقر خواهد شد و این شرایط تا دوم شهریور که بازی‌ها به پایان می‌رسد، ادامه خواهد داشت. جهت نقل و انتقال بازیکنان از محل اقامت تا زمین تمرین و ورزشگاه‌های محل انجام مسابقات، دو اتوبوس برای هر تیم در نظر گرفته شده است.

خانه تکانی در یوپن

تیم یوپن در این شرایط که لیگ بلژیک تعطیل شده، به فکر آماده کردن تیم خود برای فصل آینده است و این کار را خیلی زود شروع کرده است. روز چهارشنبه پانداها، دومین خرید تابستانی خود را در حالی که هنوز فصل تابستان شروع نشده، رو کردند. بعد از آمارا بابی، هافبک سنگالی که از آنتورپ به این تیم پیوست، حالا نوبت تئو دفورنی است که از تیم لوکرن به یوپن بیاید.

یوپن، اما از طرف دیگر لیست خروجی‌های خود را هم مشخص کرده و جدایی بازیکنانش را کلید زده است. آن‌ها روز چهارشنبه جدایی یان بائوتیستا و اولیویر وردون را اعلام کردند که قرارداد آن‌ها روز ۱۰ تیر به پایان می‌رسد، اما باشگاه اعلام کرد این قرارداد‌ها تمدید نخواهد شد. هر دوی این بازیکنان هم به صورت قرضی از تیم‌های اسپانیایی به بلژیک آمده بودند و حالا به ترتیب به رئال سوسیه‌داد و دپورتیوو آلاوس که با آن‌ها قرارداد دارند، برمی‌گردند. جالب اینکه هر دو بازیکن در ترکیب اصلی یوپن هم جا داشتند. بائوتیستا که در خط حمله بازی می‌کرد ۲۶ بار به میدان رفت و ۳ گل زد و ۲ پاس گل داد و وردون که مدافع بود، در ۲۲ بازی در ترکیب اصلی تیم بلژیکی قرار داشت و یک پاس گل نیز داد.

دقیقاً یک روز بعد بود که خبر جدایی دو بازیکن دیگر اعلام شد که این دو بازیکن، دو ملی‌پوش تیم ملی ایران در خط هافبک بودند. سایت Voetbalniuews بلژیک نوشت: «از فصل بعد امید ابراهیمی و سعید عزت‌اللهی را در ورزشگاه کروِگ نخواهیم دید. این دو هافبک ایرانی نیز به باشگاه‌های مادر (اصلی) خود برمی‌گردند در حالی که قرارداد آن‌ها نیز ۱۰ تیر به پایان می‌رسد. عزت‌اللهی ۲۴ ساله که از روستوف به یوپن آمد، خیلی کم فرصت بازی به دست آورد و فقط ۴ بار به میدان رفت. ابراهیمی، اما از الاهلی قطر به طور قرضی آمد و خیلی زود تبدیل به بازیکن ثابت تیم شد طوری که در ۱۸ مسابقه در ترکیب اصلی قرار داشت.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: