کد خبر: ۸۵۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
تعداد بازدید: ۲۳۳
معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر اقدامات دشمنان و ترورهای اول انقلاب نبود، قطعاً رویکرد ما براساس تعلیم و تربیت و آموزش بود اما ناچار شدیم مجازات در نظر بگیریم اما امروز باید به آن رویکرد سابق بازگردیم.

اژه‌ای: اگر ترورهای اول انقلاب نبود، رویکردمان را براساس تعلیم، تربیت و آموزش می‌گذاشتیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، اظهار کرد: همانطوری که استحضار دارید، انسان از مخلوقات برتر الهی است و همین موجود می‌تواند با زیر پا گذاشتن فرامین الهی و غفلت به اسفل‌السافلین برسد. بنای اسلام بر این است که همه انسان‌ها به کمال برسند، اما متاسفانه تابع شیطان و هوا می‌شویم و مقررات را زیر پا می‌گذاریم و حقوق دیگران را پایمال می‌کنیم، لذا لازم است بعضی از اقدامات بازدارنده برای این افراد در نظر گرفته شود.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی که بر گرفته از نظام وحی است، تلاشش از ابتدا بر این بوده که بیش از آنکه به فکر مجازات باشد، به فکر تربیت باشد اما موضوعاتی به ما تحمیل شد و موجب شده که از این موضوع فاصله بگیریم.

معاون اول دستگاه قضا اضافه کرد: اگر اقدامات دشمنان و ترورهای اول انقلاب نبود، قطعاً رویکرد ما براساس تعلیم و تربیت و آموزش بود اما ناچار شدیم مجازات در نظر بگیریم اما امروز باید به آن رویکرد سابق بازگردیم.

وی بیان کرد: در جهت اصلاح قوانین و مقررات اقداماتی شد که حتی‌الامکان جمعیت کیفری ما کاهش یافت و این فرصت ایجاد شد که هم بزهکار و هم دستگاه‌ها بتوانند از این قوانین استفاده کنند.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: مقرراتی مورد نظر قرار گرفت و دستورالعمل‌های متعددی درنظر گرفته شد و مؤثر هم بود اما این اقدامات کافی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: