کد خبر: ۸۵۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
تعداد بازدید: ۴۸۴
فرمانده انتظامی گلستان گفت: ماموران انتظامی مینودشت یک کوزه سفالی با قدمت سه هزار سال از یک قاچاقچی اشیای تاریخی در این کشف و ضبط کردند.

کشف کوزه سفالی سه هزار ساله در مینودشتفرمانده انتظامی گلستان گفت: ماموران انتظامی مینودشت یک کوزه سفالی با قدمت سه هزار سال از یک قاچاقچی اشیای تاریخی در این کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محمدسعید فاضل دادگر اظهار داشت: ماموران در بازرسی از منزل متهم این کوزه را که بر اساس اعلام کارشناسان میراث فرهنگی قدمت آن مربوط به سه هزار سال قبل است، کشف کردند.

وی بیان کرد:‌ اوایل خرداد امسال هم پنج هزار و ۴۱۵ قلم انواع شیء عتیقه مربوط به دوره‌های عصرآهن و اشکانی از یک قاچاقچی حرفه‌ای در گنبدکاووس کشف شده بود.

سرهنگ دادگر با تاکید بر اشراف اطلاعاتی پلیس در شناسایی متهمان و قانون‌شکنان در بخش‌های مختلف از جمله حفاری‌های غیرمجاز و خرید و فروش اشیای عتیقه و برخورد با آنان، از شهروندان خواست فعالیت مجرمان و قاچاقچیان در حوزه‌های مختلف اعم از اشیای تاریخی و مواد مخدر را به پلیس گزارش کنند.

مینودشت با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت در حاشیه جاده بین المللی شمال - مشهد در شرق استان گلستان واقع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: