کد خبر: ۸۵۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
تعداد بازدید: ۳۲۷
مدیرعامل سابق سپاهان این روزها بسیار ناراحت و دلخور است؛ تا جایی که از حضور 50 ساله در ورزش کشور ابراز پشیمانی می‌کند! خیلی سعی کردیم دلیل این دلخوری را از وی جویا شویم، اما او هر بار طفره رفته و به بیان کلیات پرداخت

تابش: برگزاری لیگ ارزش نداردبه گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: مدیرعامل سابق سپاهان این روزها بسیار ناراحت و دلخور است؛ تا جایی که از حضور 50 ساله در ورزش کشور ابراز پشیمانی می‌کند! خیلی سعی کردیم دلیل این دلخوری را از وی جویا شویم، اما او هر بار طفره رفته و به بیان کلیات پرداخت؛ هرچند از نشانه‌هایی که تابش داد استنباط یک‌سری موارد که او را از حضور در ورزش و به‌ویژه فوتبال زده کرده است، تقریبا مشخص بود. در این بین اما بحث عدم اجازه سپاهانی‌ها به قلعه‌نویی برای حضور در تیم ملی همچنان داغ است و از برخی اظهارات تابش این‌طور به‌نظر می‌رسد در جلساتی که بین سپاهانی‌ها با مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش برگزار شده پشت پرده‌هایی وجود دارد که در صورت افشای آنها ابعاد تازه‌ای در این خصوص فاش خواهد شد.

به تازگی وزیر ورزش اعلام کرده اگر یک باشگاه اجازه می‌داد، امروز سرمربی تیم ملی ایرانی بود تا به این ترتیب دوباره نگاه‌ها به سمت باشگاه سپاهان برود که در آن زمان اجازه نداد امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شود و در این خصوص حتی بیانیه‌ای رسمی نیز صادر کرد. ابتدا در این خصوص صحبت کنید.

در این خصوص با مسئولان وقت سپاهان صحبت کنید. باشگاه سخنگو دارد و من هم امروز در مقام مدیرعاملی باشگاه نیستم تا در این رابطه صحبت کنم. من قصد ندارم قضایا را خیلی بشکافم، ضمن اینکه در آن زمان هم فکر نمی‌کنم باشگاه سپاهان مساله‌ای را ایجاد کرده باشد.

در هر صورت شما در آن زمان سمت داشتید و هیچ‌کس بهتر از شما نمی‌تواند به این قضایا ورود کرده و پشت پرده آن را بازگو کند.

گفتم که تمایلی ندارم به آن روزها برگشته و گذشته را زیر و رو کنم. اگر مساله‌ای هست با سخنگوی وقت باشگاه صحبت کنید.

به نظر می‌رسد خیلی از اوضاع و اتفاقات اخیر دلخور هستید.

درباره فوتبال و ورزش خیلی تمایلی به صحبت کردن ندارم چون اگر بخواهم صحبت کنم و حقایق را بگویم همه چیز به‌هم می‌ریزد. الان دو سه ماهی می‌شود که آرامش دارم و نمی‌خواهم آرامشم به‌هم بخورد.

یعنی در مباحث مدیریتی اوضاع به‌هم می‌ریزد؟

خیر، بحث مدیریتی نیست؛ الان فقط پشیمانم که چرا بیشتر از 50 سال در ورزش کشور و در مناصب مختلف بوده و کار کرده‌ام، هرچند همیشه هم سلامت و درست کار کرده‌‌ام، از این موضوع پشیمان هستم که چرا عمرم را در ورزش سپری کردم.

به‌نظر می‌رسد این دلخوری‌ها از روزی که بازی با پرسپولیس برگزار نشد و بعد از انتقادهای هواداران سپاهان شروع شده باشد؟ از برگزار نشدن این دیدار، سپاهان ضرر کرد و شاید این موضوع شما را آزرده خاطر کرده باشد.

در هر صورت این اتفاق هم رخ داد، اما تمایلی ندارم وارد این قضایا شوم. فعلا نفسی می‌کشیم، خدا را شکر و نمی‌خواهیم آرامش‌مان به‌هم بریزد.

شما در جلسات با مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش برای مذاکره درخصوص سرمربی تیم ملی حاضر بودید؟

اگر منظورتان جلسات تهران است، بله با آقای علی‌نژاد در جلسات حاضر بودیم.

پس چرا با حضور قلعه‌نویی در تیم ملی موافقت نکردید؟

به جز من آقای نیکفر رئیس هیا‌ت‌مدیره و سایر دوستان هم بودند و بهتر است آنها در این خصوص صحبت کنند. درست است؛ در جلسه‌ای بودیم که نمایندگان وزارت ورزش از‌جمله آقای علی‌نژاد هم در آن جلسه بودند.

البته قلعه‌نویی هم در مصاحبه با «فرهیختگان» گفته بود من با سپاهان قرارداد داشتم و درست نبود که این اتفاق را نادیده بگیرم.

در هر صورت آقای قلعه‌نویی این صحبت را مطرح کرده، اما من دوست ندارم در این زمینه صحبت کنم.

به‌نظر می‌رسد پشت پرده خبرهایی باشد که نمی‌خواهید آن را بازگو کنید.

دوست ندارم آنها را بگویم و ترجیح می‌دهم افراد دیگری که در جلسه بودند در این خصوص صحبت کنند. با آقایانی که در جلسه بودند و امروز در باشگاه سمت دارند، صحبت کنید. من نمی‌توانم صحبت کنم. در مورد این قضیه چیزی نمی‌گویم چون اگر یک جمله بگویم باید صدها جمله و ساعت‌ها درباره‌اش حرف بزنم.

ناراحتی شما از شرایط به این موضوع هم برمی‌گردد؟

به همه چیز برمی‌گردد. ما یک مدت تلاش‌ کردیم و کماکان هم به باشگاه کمک می‌کنیم. کارنامه‌مان هم کاملا روشن و مشخص است.

گذشته از این صحبت‌ها؛ اگر به روز بازی با پرسپولیس برگردیم، بازهم اتفاقات به سمتی می‌رود که این بازی برگزار نشود؟

ما همان روز هم اتفاقات را به سمتی بردیم که بازی درنهایت برگزار شود، اما صحیح نیست در این خصوص مسائل را بازگو کنیم. تیم ما هم آماده حضور در زمین بود اما شرایطی پیش آمد که این اتفاق نیفتاد. ما همان زمان هم برای بازی کردن اعلام آمادگی کردیم.

با رای کمیته استیناف حکم 3 بر صفر پرسپولیس قطعی شد و این یعنی حق با این تیم بوده است.

بله، دست‌شان درد نکند به هر جهت این رای را دادند.

اینکه گفتید از 50 سال حضور در فوتبال پشیمان هستید، دلیل عمده آن چیست؟

برای اینکه فکر می‌کنم نه ورزش ما سالم بوده و نه فوتبال ما سالم است. کلا شرایط خوبی را تجربه نکردم و الان پشیمانم.

شرایط سپاهان چطور؟

ما شاهینی هستیم و سه چهار سال ابتدای حضورم در این باشگاه بودم. الان هم سال‌ها مدیرعامل این باشگاه و صاحب‌امتیاز سپاهان هستم و من این تیم را به سیمان سپاهان انتقال دادم. سیمان سپاهان را بر این اساس انتخاب کردم که نام سپاهان باقی بماند.

پس چرا امروز کنار کشیدید؟

عضو هیات‌مدیره هستیم و از هر جهت به تیم کمک می‌کنیم.

عامل اصلی دلخوری شما چیست؟

نمی‌توانم بگویم. کلا خیلی ناراحتم. کارنامه‌ام در این دو سال و چند ماهی که مجددا مدیرعامل سپاهان شدم هم در مسائل اقتصادی و مالی روشن است و هم در مباحث ورزش قهرمانی که بیش از 80 تیم را به بهترین نحو احیا کردیم و بهترین نتایج را هم در این مدت کسب کردیم. شوخی نیست سه چهار هزار ورزشکار و کادر را اداره کنید و نتایج خوبی هم کسب کنید.

برخی البته انتقاد کردند که تابش نتوانست در ماجرای دیدار پرسپولیس و سپاهان از حق تیم اصفهانی دفاع کند.

به‌خاطر همین اظهارات است که... بگذریم، چطور باید از حق سپاهان دفاع می‌کردیم. حق طبیعی ما بود که آن مقطع بگوییم بازی به تعویق بیفتد که دوستان موافقت نکردند و درنهایت قرار شد بازی کنیم که شرایط خاصی پیش آمد و آن اتفاقات را منجر شد.

به نظر شما با این اختلاف در صدر جدول باید پرسپولیس را قهرمان تلقی کرد؟

چه بگویم. هنوز مشخص نیست بازی‌ها برگزار شود یا نه.

شما موافق ادامه رقابت‌ها هستید؟

اگر جان یک نفر هم به خطر بیفتد ارزش ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: