کد خبر: ۸۵۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
تعداد بازدید: ۳۱۸
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: ۲۰ هکتار از باغات تغییر کاربری شده جابان دماوند با تخریب ۱۸۰ مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز در غالب فونداسیون، اسکلت و ویلا به چرخه تولید بازگشت.

۱۸۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در دماوند تخریب شدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: ۲۰ هکتار از باغات تغییر کاربری شده جابان دماوند با تخریب ۱۸۰ مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز در غالب فونداسیون، اسکلت و ویلا به چرخه تولید بازگشت.

محمدتقی تقی‌زاده روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: اجرای این حکم قضایی در راستای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی زراعی و باغات است که باید بناهای ساخته شده قلع و قمع و به حالت سابق باز گردد و هرگونه ساخت و ساز در باغات و اراضی زراعی قطعا منجر یه تخریب خواهد شد.

 

وی ادامه داد: یکی از این باغات که به ۶۵ قطعه یکهزار و ۵۰۰ متری تقسیم و توسط متخلفان تغییر کاربری داده شده و تعدادی از آن به فروش رسیده بود که جلوی این امر گرفته شد و ساخت و سازهای غیر مجاز آن نیز قلع و قمع گردید.

این مقام مسئول با بیان اینکه متاسفانه تعداد زیادی درخت از ریشه کنده شده و جای آن را بلوک و سیمان گرفته بود، گفت: کشاورزان با فروش باغات خود به افراد غیر موجب ساخت و سازهای غیر مجاز می‌شوند که در نتیجه شاهد تقسیم‌بندی زمین‌ها به قطعات کوچکتر و در نهایت ساخت ویلا در این منطقه هستیم.

تقی زاده ادامه داد: توصیه می‌شود افراد از تغییر کاربری بدون مجوز در باغات خودداری کنند و افرادی که به دنبال خرید ملک هستند حتما استعلامات مربوطه را از ادارات کشاورزی و منابع طبیعی بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: