کد خبر: ۸۵۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
تعداد بازدید: ۲۳۲
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: ما مشکل ارزی نداریم بلکه به دلیل فشارهای که وجود دارد، به منابع ارزی‌مان دسترسی نداریم.

روند ارزی ما بهتر خواهد شد/ برای مهار تورم چاره‌ای جز اصلاح روابط دولت و بانک مرکزی نداریمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، عبدالناصر همتی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی در خصوص عملکرد بانک مرکزی گفت:تحریم های تحمیلی در۲ ساله گذشته بی سابقه و هوشمندانه بود، هوشمندانه از این جهت بود که دولت آمریکا از همه ابزارهای خود استفاده کرد تا ایران را از درآمدهای بین المللی خود محروم کند و تمام منافذ بانکی و صادراتی ایران را مختل کند. این اقدامات در چارچوب هدف فروپاشی اقتصادی کشور و نرسیدن به چهلمین سال انقلاب اسلامی بود. سال گذشته علی رغم جنگی نابرابرانه توانستیم ۴۳ میلیارد تومان واردات داشته باشیم.

رئیس بانک مرکزی خاطرنشان کرد: درست است که مردم در گرفتاری و سختی قرار گرفتند و طبقات پائین جامعه با مشکلاتی رو به رو شدند اما ما توانستیم در یک مبارزه یک طرفه که تمام دنیا بودند پیروز شویم. 

وی تاکید کرد: در مراوده با تمام دوستان ما در دنیا از کره گرفته تا همین همسایه‌مان عراق به خاطر فشار آمریکا به بانک‌های‌شان اجازه نداریم از ارزهایمان استفاده کنیم.

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: ما مشکل ارزی نداریم بلکه به دلیل فشارهای که وجود دارد به منابع ارزی‌مان دسترسی نداریم و باید بگویم علیرغم همه این مشکلات ما برای تامین کالاهای اساسی مشکلی نداریم به طوری که سال گذشته ۴۰ و نیم میلیون دلار دارو وارد کردیم.

وی گفت: روند ارزی ما بهتر خواهد شد و باید این نکته را هم در خاطر داشته باشیم که نرخ ارز برای ما کلیدی است اگر ارز متلاطم شود سیستم به مشکل برخواهد خورد.

همتی با بیان اینکه برای مهار تورم چاره‌ای جزء اصلاح روابط دولت و بانک مرکزی نداریم، عنوان کرد: در چند سال گذشته علت رشد نقدینگی رابطه دولت و بانک مرکزی بوده که باید این روند اصلاح شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: